
Da li je 5 dana produžetka školske godine dovoljno? Oglasili se iz Društva direktora, pominju i OVAJ metod
Sve veći broj osnovnih i srednjih škola vraća se na redovnu nastavu, međutim, do sada je već dosta gradiva izgubljeno, pa se postavlja pitanje kako će se sve nadoknaditi za kratak period. Prema rečima člana Upravnog odbora Društva direktora škola Srbije i direktora Prve ekonomske škole u Beogradu Milibora Sakovića za "Telegraf.rs", jedino logično rešenje je "onlajn" nastava, dok je ovom prilikom objasnio i koliko ima smisla planirani produžetak školske godine od pet dana.
Kako nam je objasnio Saković na početku razgovora, treba imati u vidu da je svaka škola, bilo da je osnovna ili srednja, specifična, a da su direktori ti koji najbolje znaju koliko je nastave propušteno, pa samim tim i kako ona najbolje može da se nadoknadi.
"Onlajn nastava prelazno rešenje"
"Po mom mišljenju "onlajn" nastava je neko prvo rešenje koje ne bi trebalo dugo da traje, i predstavlja prelazni period dok se ne pređe na neposrednu nastavu, koja je svakako i najbolje rešenje za sve učenike. Neke škole su već krenule sa ovim tipom nastave. Treba imati u vidu da ukoliko škola želi da krene na "onjaln" nastavu direktor mora da traži odobrenje od Školske uprave, a nakon što ga dobije treba blagovremeno da obavesti zaposlene u svojoj školi, ali i đake koji istu pohađaju", objašnjava nam Saković.
Saković se osvrnuo i na dosadašnje pretpostavke da se časovi nadoknade tako što će biti skraćeni na 30 minuta, pa istakao kako lično smatra da je ovaj način za sve đake "nužno zlo" i ne bi ga podržao.
"Skraćeni časovi na po pola sata samo mogu da uvedu trku i zbrku među učenicima i profesorima. To nije adekvatno rešenje. Do sada je dosta gradiva izgubljeno, tako da ne verujem da ovaj način može da pomogne u nadoknadi. Jedino u tom slučaju da se fokus stavlja na najbitnije delove gradiva. Profesori i nastavnici znaju o čemu se radi, odnosno, to je ono gradivo koje će im trebati u nastavku školovanja, na primer, za polaganje male mature ili završnih ispita u narednim razredima", govori dalje sagovornik Saković.
Kako će se zaključivati ocene?
U javnosti se pojavila i vest o mogućnosti da se zbog izgubljenih časova umesto propisane tri ocene, sada samo na osnovu dobijene dve u drugom polugodištu zaključuje ocena, međutim, kako Saković navodi, do sada iz Ministarstva prosvete nije stiglo takvo uputstvo.
"Za sada nemamo takva uputstva. Prema sadašnjim Pravilnikom svaki učenik mora da ima najmanje tri ocene kako bi uopšte mogla da se zaključi ocena, ili dve zavisno od fonda časova", ističe Saković.
Pre par dana sama ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović navela je kako se planira da se školska godina produži za pet dana, a prema mišljenju Sakovića, to nimalo nije dovoljan period za nadoknadu, ukoliko uzmemo u obzir da neke škole nemaju redovnu nastavu još od januara.
"Međutim, i ovde moramo da imamo u vidu da svaku školu treba da gledamo pojedinačno. U nekima će produžetak na 5 dana imati smisla, negde neće. Ono što je sigurno jeste da su u svakom slučaju najviše na gubitku učenici", zaključio je član Upravnog odbora Društva direktora škola Srbije Milibor Saković.
(Telegraf.rs)
Video: Zašto radnici napuštaju Nemačku
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pile
Ovo je samo presipanje iz praznog u šuplje! Nema tu sreće, ono što je mesecima izgubljeno ne može se nadoknaditi.
Podelite komentar
Jugbogdan
Kol'ko sam Vas razumeo da je 95% škola radilo "normalno" . Zašto se diže panika za "tračivih" 5 %......
Podelite komentar
Molly
Na ekskurziju mogu da idu a u skolu ne? Strasno, ovo je postalo sve besmisleno.
Podelite komentar