
U toku borbena obuka pilota jurišnih aviona "orao" na aerodromu "Morava" u Lađevcima
Na aerodromu "Morava" u Lađevcima i u široj okolini realizuje se borbena obuka mlađih pilota jurišnih aviona "orao" i obuka tehničkog osoblja iz sastava 98. vazduhoplovne brigade.
Sa ciljem održavanja i unapređenja veština za pružanje vazduhoplovne vatrene podrške kopnenim i specijalnim snagama u izvođenju borbenih operacija, piloti 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile uvežbavaju taktičke manevre i izvršenje gađanja, raketiranja i bombardovanja ciljeva na zemlji, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.
Rame uz rame sa njima na pisti su i tehničari svih specijalnosti, koji proveravaju ispravnost vazduhoplova i zaduženi su za njihovu pripremu za letenje.
Pred poletanje i po sletanju redovno proveravaju bitne delove avio-motora, elektro-sklopove i instrumente na "orlovima".
Zastupnik zamenika komandanta 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile major Goran Cukavac istakao je da je borbena obuka u toj jedinici najbitnija, jer predstavlja suštinu svih zadataka koje njeni pripadnici obavljaju.
Po njegovim rečima, u toku je borbena obuka mlađih pilota, koja se izvodi u dve faze- početnoj i naprednoj.
"U početnoj faze piloti se upoznaju sa napadnim navigacijskim sistemima na vazduhoplovu, nišanskim sistemom i načinom upotrebe svih sistema. Napredna borbena obuka je dosta složenija. Ona podrazumeva letenje u grupi na malim visinama i u brišućem letenju. Poziv pilota je najzanimljiviji građanima, međutim, mi bez tehničara ne možemo da funkcionišemo, oni nam obezbeđuju ispravnost aviona, navigacijskih sitema, sistema naoružanja i da uopšte obavimo let", istakao je major Cukavac.
On je dodao da je veza između pilota i tehničara neraskidiva.
Pilot u 241. lovačko-bombarderskoj avijacijskoj eskadrili, poručnik Stefan Grbić rekao je da je još kao dečak, gledajući emisije o pilotima, maštao da se bavi tim zanimanjem.
Dodao je da da put do zvanja pilota nije lak, da iziskuje dosta posvećenosti, istrajnosti i motivisanosti, ali da je svaki put kada poleti svestan da je sav taj trud vredeo, jer oseti ljubav, zadovoljstvo, sreću, osećaj uspeha i ponosa.
"Ovo je poziv koji mi je pružio mnogo zadovoljstva. Mladi treba da pronađu u sebi tu želju, ne treba da se ustručavaju, niti da strahuju od neizvesnosti koju ovaj poziv nosi. Kada pogledate iz ptičje perspektive našu otadžbinu, prelepo je, uživanje je na takav način doživeti i videti Srbiju. Svesni ste koja je to odgovornost, ali i privilegija baviti se ovom profesijom", rekao je poručnik Grbić koji leti već šest godina.
Istakao je da su piloti veoma bliski, a starije kolege, nastavnici, prema mlađima se odnose kao mentori.
"Nastoje da nam prenesu svoje veštine i celokupno znanje. Tu se gradi posebna veza, dosta se zbližimo i držimo blisko, ne samo u jedinici već i van posla", istakao je on.
Intenzivnom obukom, koja se u eskadrili sprovodi u toku cele godine, unapređuje se borbena gotovost jedinice i razvija međusobno poverenje i povezanost između pilota i tehničara, koji blisko sarađuju u obavljanju najzahtevnijih zadataka.
Kako se dodaje u saopštenju, mladići i devojke koji žele da postanu piloti Vojske Srbije, a završili su osnovne akademske studije na civilnim fakultetima i u ovoj godini navršavaju do 27 godina života, mogu se prijaviti na javni oglas za slušaoce vojnostručnog osposobljavanja za rezervne oficire Vojske Srbije roda avijacije, koji je otvoren je do 31. marta.
Posle šestomesečnog osposobljavanja najuspešniji će dobiti mogućnost da odmah stupe u profesionalnu vojnu službu, da nastave obuku kao oficiri roda avijacije i potom dobiju zvanje pilota aviona, pilota helikoptera ili pilota-operatera daljinski pilotiranog vazduhoplova.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Ogromna količina padavina alarmirala sve službe u Kladovu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zeljko
Avioni proizvedeni 1976 ,!!
Podelite komentar