
Svi mogući scenariji za škole u Srbiji: Od 2 plana za nadoknadu nastave svi strepe, a oba su moguća
Škole u Srbiji dostavile su plan nadoknade časova Ministarstvu prosvete, ali još nije moguće staviti tačku na celu priču, budući da jedan deo škola i dalje štrajkuje. Priča se o četiri moguća scenarija koja bi se mogla dogoditi u narednom periodu u školama u Srbiji kako bi se nadoknadila nastava.
Naime, neke škole su, podržavajući blokadu, potpuno obustavile nastavu, dok su neke imale časove u trajanju od po 30 minuta. Sada se postavlja pitanje kako će se sve ono propušteno nadoknaditi. Postoje četiri opcije o kojima se spekuliše - da se produži školska godina, da đaci imaju radne subote,da se časovi skrate na 30 minuta, ali da se poveća broj časova u danu, ili da se skrati gradivo.
Zaključno sa ovom nedeljom učenici su, u pojedinim školama, izgubili 20 radnih dana. Može se reći da od dve opcije svi strepe. jedna je sažimanje gradiva, jer bi uticalo na usvojeno znanje ove godine, a druga se tiče produžetka školske godine.
1. Više skraćenih časova
Jedan od modela nadoknade koji se predlaže jeste da se časovi skrate na 30 minuta i da deca umesto šest ili sedam časova dnevno imaju osam ili devet. U srednjim školama, posebno gimnazijama, taj oblik nadoknade je teško izvodljiv, jer su đaci već preopterećeni. Tu može da se primeni drugi model. Kažu da je trenutno najteža situacija u Moravičkom okrugu i u Beogradu, gde deo škola uopšte nije imao nastavu u drugom polugodištu.
2. Produžetak školske godine
Zaključno sa ovom nedeljom portebno je nadoknaditi 20 radnih dana, za sada je, kažu ovuz razliku moguće dostići, ali je neophodno što pre odabrati odgovarajući model nadokande. Jedna od opcija je produžetak školske godine, ali ako se produži školska godina to znači i da se pomera završni ispit za osmake i da se onda on neće održati kako je planirano 16, 17. i 18. juna već može da bude 23, 24. i 25. juna. Onda se ulazi u jul sa objavljivanjem liste želja, upisom u srednje škole.
3. Radne subote
Jedan od modela nadoknade je i održavanje radnih subota kako bi đaci nadoknadili gradivo. To bi značilo da bi imali slobodnu nedelju, dok bi subotom išlil u školu sve dok se ne obradi svo gradivo predviđeno za školsku godinu.
4. Skratiti gradivo
Ovo je najnoviji predlog koji se takođe razmatra, a koji je, rekli bismo, i najmanje popularan od svih. Jedna od opcija je da se gradivo sažme i da se deci predaje samo osnovno, kako bi što lakše i što brže prešli gradivo koje ih čeka.
Antić: Rešenje mora hitno da se nađe
Predsednika Foruma srednjih škola, Milorad Antić rekao je za Telegraf.rs da se obrazovanje trenutno nalazi u ćorsokaku i da izlaz mora hitno da se pronađe, ali mora da se uzme u obzir i mišljenje svih nastavnika.
- Model organizovanja nastave i završetka školske godine zavisi od škole do škole. Neki nisu radili, recimo od 20. januara, neki su imali časove od 45 minuta, neko od pola sata, a neko nije ni radio. Različite škole radile su različito i sada se moraju ispitati četiri varijante koje postoje. Najbolje je da škola, kao pojedinac, nađe rešenje za svoje đake i izabere neki od predloženih modela, to moraju da urade stručna veća - kaže Antić.
On je prokomentarisao i ova četiri modela i rekao da se mora naći adekvatno rešenje, ali uz poštovanje stavova svih nastavnika.
- Smanjivanje gradiva svakako mora doći u obzir, ali na nivou stručnog veća se mora doneti adekvatna odluka šta smanjiti, u kojim obimu, koje nastavne jedinice ili izbrisati ili ih smanjiti na najmanju moguću meru. Ne smete suzbiti stav kolega i koleginica koji su odlučili da na ovaj način iskažu svoje nezadovoljstvo protestom i štrajkom, a imate kolege koji hoće da rade 45 minuta, imate kolege koji rade pola sata. Svaki vid nadokande nastave mora da donese isključivo škola. Znači, mora se naći najbolji način i najbolje rešenje da bude u korist dece, a ne u korist bilo koga od nas - kaže on.
- Što se tiče modela skraćivanje časova na 30 minuta, pa održavanje sedmog i osmog časa, to jeste izvodljivo, ali onda se mora smanjiti uvod, ali i trajanje časa, ali i obnavljanje gradiva. Nastavnik onda treba da smanji uvod, potom da ispredaje nastavnu jedinicu 20ak minuta i da onda učenik sam obnavlja gradivo kod kuće umesto na času. Ovo je izvodljivo uz minimalni produžetak školske godine, ali se onda postavlja pitanje ko će doći na produžetak školske godine, obično deca neće da dođu ni subotom u školu, a ako produžite školsku godinu, onda morate da produžite i male mature - rekao je Antić.
Kaže da će zbog dešavanja u školama u Srbiji najviše biti pogođeni đaci koji su planirali da školovanje nastave u inostranstvu, jer škole i fakulteti u inostrastvu neće čekati nadoknadu časova u Srbiji.
(Telegraf.rs)
Video: Snimili smo baš krupne pahulje snega u Beogradu: Evo šta sledi do kraja nedelje
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Djak
Pa sami ste birali ,sad se vadite kako znate.Na kraju će deca da ispaštaju ali nažalost nisu svesni ...
Podelite komentar
Alo
Ne valja ni jedan model.
Podelite komentar