"Audi od 2,5 tona se ljulja, a onda..." Srpski automobilista objasnio: Ovo je otpalo, evo šta je eksplodiralo

E. S.
E. S.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 43

"To su komadi gume koja se kida. Takođe, dohvatio je i tzv. lajsne, odnosno rubove na unutrašnjem delu blatobrana!" Ovo je, u analizi incidenta, kada je na automobilu predsednika Srbije Aleksandra Vučića otpala guma, izneo trofejni srpski automobilista Čedomir Brkić.

Podsetimo, u subotu 8. februara, tragedija je umalo izbegnuta kada je sa štićenog vozika "audi", u kom je bio predsednik Srbije, otpao točak. Automobil predsednika se u datom trenutku kretao ka Mokrinu, a još uvek nije zvanično poznato šta je dovelo do pomenutog incidenta.

U javnosti postoji i spekulacija da je reč o potencijalnoj diverziji, učinjenoj s namerom da se ugrozi predsednikova bezbednost. Čeda Brkić je sa stručnog stanovišta izneo detaljno tehničko objašnjenje:

- Treba da razjasnimo, otpao je gazeći sloj pneumatika koji je inače specijalizovan za blindirana vozila, odnosno specijalna guma za automobil koji ima u proseku dve ipo tone. Za ovaj auto sa ovoliko zaštite koliko treba da ima, kupuju se posebni točkovi i ostale komponente. U ovom slučaju, sigurno je da treba da se pogleda datum proizvodnje te gume, kao i njena istrošenost. Činjenica je da taj auto pre svakog izlaska na ulicu neko proveri i potpiše nalog. Možda se dogodila greška u proizvodnji te gume, treba sve proveriti. Takođe, bok gume radi se od karbonskog materijala, možda je tu došlo do nestabilnosti. Ne bi smelo da se štedi na takvom autu, baš bih voleo da znam datum proizvodnje pneumatika, bok i kvalitet gume.

 

Analizirajući snimak, objasnio je da je točak ostao na automobili, a da je otpao samo prsten pneumatika:

- To su komadi gume koja se kida. Takođe, dohvatio je i tzv. lajsne, odnosno rubove na unutrašnjem delu blatobrana. To sve nije strašno, sreća u nesreći. Da je otpao točak, auto bi se možda i prevrnuo. Ono što ja mislim, da je nešto bilo na putu, puka bi prednja guma, a ne zadnja.

Pominju se tvrdnje da se predsednikov automobil svakog dana podleže specijalnom tehničkom pregledu, a šta on podrazumeva:

- Tehnički pregled predsednikovog automobila radi stručno lice. On pogleda ulje, vodu, kočnice, instalaciju, senzore i kamere, kao i svu ostalu bezbednosnu opremu. To neko mora da prveri pre puta. Mislim da samo mašina za montažu te gume košta preko 20 hiljada evra. Ona ne može da se namesti kod običnog vulkanizera - objašnjava Brkić.

Predsednikova pratnja kreće se na specifičan način kako bi obezbedila najviši nivo bezbednosti:

- Predsednik je rekao da izbegava da koristi treptače, a vozilo koje ga prati ide sredinom puta, kako ne bi dozvolilo prilaz predsedniku sa zadnje strane. Vozač koji ide ispred ima svrhu opomene da se oslobodi put, ukoliko je to potrebno. Da postoji kamera, to je sasvim normalno. Sreća je da smo videli sve ovo.

Brkić je govorio i o članovima predsednikovog obezbeđenja:

- Mislim da su ti ljudi prilično spretni i obučeni. Na snimku se auto ljulja, a zatim smiruje. Vozač je bio priseban.

(Telegraf.rs / Kurir)

Video: Koliko je opasna upala žučne kese i koje ozbiljne bolesti se kriju iza zbunjujućih simptoma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sibin

    10. februar 2025 | 10:31

    Audi od 2,5 tone vozi preko 150km na sat na seoskom putu,to je za zatvor!!!

  • Xcacv

    10. februar 2025 | 10:42

    Nov audi a8,blinda, I ne kaze ni jedan senzor da guma ne valja, I tocak odleti kao da je lego kocka? I sve se to snima

  • Stevan

    10. februar 2025 | 10:29

    Nije se ništa posebno desilo samo je guma pukla od velike brzine a verovatno nije bila ni baš nova guma na tome bar ne bi smelo da se štedi

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA