Profesionalni vozači u Srbiji prolaze OVE obuke: Oglasio se predsednik Srbijatransporta nakon nesreće u Umki
Direktor Srbijatransporta Goran Aleksić izjavio je danas, povodom sudara dva autobusa u Umki u kojem su dve osobe poginule a 56 povređeno, da je neophodno raditi na poboljšanju edukacije vozača i povećati broj profesionalnih vozača u Srbiji.
Aleksić je za Tanjug istakao da u Srbiji postoji nedostatak profesionalnih vozača, na koji se ukazuje već sedam godina.
"Kada bismo se vratili na početak i videli šta su predstavnici prevoznika tada govorili, videli bismo da smo ukazivali da ovakve slike ili slične će se pojavljivati u Srbiji i da se moraju pod hitno preduzeti vrlo odgovorne mere na nivou Ministarstva saobraćaja, koje bi trebalo da budu u interesu putnika, robe i korisnika usluga", poručio je on.
Na pitanje šta je uzrok saobraćajne nesreće koja se dogodila juče ujutru u Umki kada su se sudarila dva autobusa, Aleksić je rekao da nakon što zvanični organi pokupe podatke tahografa, koji u komercijalnom javnom prevozu precizno beleži rad vozila i vozača, i urade detaljna veštačanja, uzrok nesreće može da se zna tek za mesec dana.
Objašnjajući koje provere po zakonu prolaze vozači javnog gradskog i međugradskog prevoza, Aleksić je rekao da je sva regulativa u Srbiji usaglašena i sa direktivama EU, odnosno da postoje vrlo precizno definisani lekarski pregledi, obuke za stručnu i profesionalnu kompetenciju, kao i razni sistemi edukacije bi vozači gradskog i međugradskog prevoza biti kompetentni.
"Postoje i svake godine jednodnevne obuke profesionalnih vozača. U svakom smislu kada su profesionalni vozači u pitanju, sistem i organizacija i kontrole i nadzora rada vozača je usaglašena sa direktivama EU. U tom smislu što se regulative tiče, mislim da je ona dosta dobra", ocenio je on.
Aleksić je dodao da se kontrola rada vozila kada je prevoz dece u pitanju, sprovodi preko tehničkih pregleda svakih šest meseci do godinu dana.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Trudnica među 11 povređenih: Pomahnitali bus pokosio ljude na stajalištu na Novom Beogradu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Po
vama je sve super,ekstra,med i mleko,a što 70% vozača vozi mimo vremena vožnje i radnog vremena,jer ih gazde teraju na to,ili bacanjem traka,ili duplim tahograf karticama,ili na aut,to niko od vas neće ni spomenuti.
Podelite komentar
NijeFejk
Jednodnevna obuka? Za jedan dan jedva moze da se realno proceni trenutna sposobnost, kamo li da se tu nesto unapredi.
Podelite komentar
Bgd Vulic
Posle 35 god.rada u gradskom prevozu u bgd. I skoro svakodnevnog putovanja tim putem od sajma ka umci kako svojim kolima tako i autobusom samo zakljucak da tu vozaci i putnickih automobila i autobusa divljaju ne postujuci prvenstveno ogranicenje brzine od 80 km.h ni punu liniju. Nigde poicije i radara.zato su na tom delu cesti udesi sa tragicnim ishodom
Podelite komentar