Belencan: Cilj sistema detekcije prekoračenja brzine je veća bezbednost saobraćaja
Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan izjavio je da je cilj implementacije automatskog sistema detekcije prekoračenja brzine, koji je u ponedeljak počeo da radi, poboljšanje stanja bezbednosti saobraćaja i ublažavanje posledica saobraćenih nezgoda.
- U onim saobraćajnim nezgodama kada su sudarne brzine veće, posledica je mnogo ozbiljnija - smrtne i teške telesne povrede. Želimo da smanjimo smrtnost, da smanjimo telesne povrede, a samim tim će se i broj saobraćajnih nezgoda smanjiti - rekao je Belencan za Tanjug.
Belencan je naveo da se u Beogradu nalaze četiri kamere ovog sistema i to tri kamere na teritoriji Novog Beograda - na ukrštanju Brankovog mosta i bulevara Nikole Tesle, na uglu bulevara Nikole Tesle i ulice Ušće, kao i na uglu ulice Jurija Gagarina i ulice Antifašističke borbe, dok se jedna kamera nalazi na teritoriji Zvezdare, u bulevaru kralja Aleksandra kod Đeram pijace.
- Ovaj sistem je krenuo da se razvija početkom prošle godine, kada smo najavili da će automatska detekcija prolaska na crveno svetlo biti na određenim lokacijama, tako da je i ovo nastavak sistema koji već postoji, nadogradnja. Kada govorimo o proširenju sistema, predviđeno je da bude znatno veći broj mesta na kojima će se meriti brzina, s tim da će se izvršiti dobra analiza tih lokacija, jer je upravljač puta na pojedinim mestima postavio semafore i usporio brzinu kretanja vozila - rekao je Belencan.
Naveo je da postoji mogućnost da se ovaj sistem uvede i u drugim gradovima sem Beograda i istakao da se traži izuzetna preciznost ovog sistema.
- Ovo nije nešto što je policija sama odlučila da postavi. Zato je toliko dugo i trajao projekat postavljanja, trebaju sve državne institucije koje su zadužene za dragocenosti i vrednosti, merenja, da se izjasne - rekao je Belencan.
- Preko 45 puta je izvršeno merenje brzine na određenoj lokaciji, da bi se poklopilo vreme, brzina, jer je to izuzetno bitno, da bi se ispunili uslovi iz Zakona o prekršajima. Jer postupak ne može da se pokrene ukoliko nije u skladu sa Zakonom o prekršaju - objasnio je Belencan.
Kada se snimi izvršenje prekšaja i prekoračenje dozvoljene brzine, dodaje on, na adresu vlasnika automobila će stići poziv da se izjasni u roku od 8 dana o tome ko je upravljao vozilom tog dana.
Kada je reč o kaznenim merama sa kojima se mogući prekršioc suočava, Belencan navodi da one zavise od brzine i naglašava da će se sve što bude išlo preko 50 kilometara na čas smatrati prekšajem.
- Za one prekšaje za koje je predviđen prekršajni nalog, uz pismeno će se dostavljati i uplatnica da izvrše uplatu, a tamo gde je potrebna obrada i rasvetljavanje, u smislu prikupljanja još nekih činjenica da bi zahtev za pokretanje prekšajnog postupka bio što kvalitetniji, ide se prema sudiji sa zahtevom za pokretanje prekšajnog postupka ili PP zahteva - rekao je Belencan.
Ukazao je da je brzina najuticajniji faktor u saobraćenim nezgodama i objasnio da brzina od 60 kilometara na čas povećava stradanje pešaka gotovo za 100 odsto više nego kada je brzina 50 kilometara na čas.
- To je dovoljan razlog da nema tolerancije kada govorimo o brzini - zaključio je Belencan.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
🇨🇭🇲🇩🔊👍
Tačnost i ispravnost merenja treba biti svakodnevno kontrolisano jer ovde su greške česte,pa se na hiljade kazni poništava.
Podelite komentar