Nastavnica Tatjana obratila se đacima u Srbiji: Ne može svako da bude Jutjuber, a uspeh se ne meri novcem
Nova školska godina je počela, ali neke stare navike, kako celog sistema, tako i pojedinaca, i dalje su prisutne. Ono što je bilo u trendu prošle godine (ne želim da upotrebim reč „moderno“, jer ona za mene ima sasvim drugo primarno značenje), a što očekujem da ću gledati i ove godine, jesu deca hipnotisana ekranom i društvenim mrežama, počinje svoj tekst, iskren, poučan i važan, Tatjana Jovanović, profesorka srpskog jezika i književnosti, prenosi Zelena učionica. Njeno obraćanje prenosimo u celosti:
"Društvene mreže (i internet uopšte) ne bi bili problem sami po sebi da ne oduzimaju pažnju dece u tolikoj meri. A što je još gore, popularni kratki audio-video snimci (tzv. shorts) jako loše utiču na vid, koncentraciju i fokus. Đaci danas nisu u stanju da u miru odslušaju čas, a da posle 15 minuta ne počnu da se vrpolje. Osim toga, sadržaji koji se mogu videti i čuti na društvenim mrežama gotovo da su mejnstrim, odnosno, da prevedem, ti sadržaji u najvećoj meri odražavaju mišljenje većine, a oni se temelje na popularnim svetonazorima namenjenim prosečnoj publici. Naravno, kad su sadržaji tako jednolični i brzi, ne samo da povećavaju hiperaktivnost kod dece i smanjuju koncentraciju, već utiču i na ispravljanje moždanih vijuga.
S druge strane, ako uzmemo u obzir da deca ne čitaju niti uče, a još manje se menjaju na bolje (često čujem pitanje: „Profesorka, šta će meni sva ta matematika ili lektire?“, pa onda moram da im objašnjavam), onda, nažalost, možemo da konstatujemo da je intelektualni rad naše dece (!) sveden na minimum minimuma. A to nije dobro. Naime, učenje, pamćenje, čitanje, kognitivne aktivnosti snažno poboljšavaju naše intelektualne sposobnosti, a samim tim održavaju i naše moždane procese aktivnim. Sve nam to, u konačnici, omogućava da budemo u stanju da sami donosimo zaključke, da uspešno rešavamo probleme i da, najzad, steknemo kontrolu nad celim našim bićem.
Čitanje knjiga, na primer, ne samo što razvija naše kognitivne sposobnosti, već nam na najprirodniji način omogućava da negujemo našu sposobnost vizualizacije, ali i da duhovno napredujemo. Duhovna putovanja po raznim krajevima sveta, upoznavanje kultura, običaja i mišljenja raznih naroda i pojedinaca, omogućiće nam da sve te fiktivne ili istorijske predele živo zamislimo u svojim glavama i da se približimo odgovorima koji sve nas interesuju – o čoveku, bogu, životu, smislu života, smrti itd. I još jedna stvar. Kao što sam rekla, putem knjiga možete upoznati različite narode, pa tako i svoj sopstveni, te nam čitanje takođe pomaže da upoznamo sva bogatstva srpskog jezika, njegovih reči i izraza, njihovih značenja, kao i našu istoriju i kulturu, što će mnogo doprineti očuvanju našeg jezičkog, a samim tim i nacionalnog identiteta uopšte.
Još nešto bih poručila deci koja polaze u školu. Škola nije baš zabavno mesto. Štošta u obrazovnom sistemu mora da se menja, kao i u samom pristupu učenicima. Ja lično iz perioda svog školovanja najviše pamtim drugare i naše školske avanture, kao i pojedine profesore, koji su zaista uživali u onom što rade. Danas su, međutim, stvari malo drugačije, ali molim vas da razumete i naš položaj u ovim „vunenim vremenima“. Ipak, svako u školi može da nauči ono što ga interesuje. Ako vam bolje ide matematika od istorije, pomno slušajte predavanja iz matematike, a kad je u pitanju istorija, zadovoljite bar onaj minimum koji profesor od vas traži. Tako ćete biti posvećeni onome što vas interesuje, a ono što vam je manje važno postavićete na drugo mesto na listi prioriteta.
Naravno, budite kulturni i disciplinovani, jer će vas to daleko odvesti. Onaj ko je kulturan, pobraće veće simpatije kod nastavnika, a onaj ko nije disciplinovan, neće u životu moći da završi ništa započeto. Dakle, počnite da vežbate već od sutra.
I budite svoji. Autentični. Ne može svako da bude Jutjuber. Na kraju krajeva, uspeh se ne meri količinom novca koji ste u stanju da steknete, već onim što vama daje smisao životu. I monah u manastiru i vladar jednako su uspešni, svako na svoj način. Svi smo različiti i jedinstveni. Neko je kralj, neko dvorska luda, neko pravi robote, neko ljude. Neko voli sjaj, neko dubinu, neko voli da leti, a neko je ptica. Neko voli Milicu, dok Milica čezne za drugim, neko je stolar, a neko umetnik misli i reči. Neko gaji cveće, neko ga prodaje, neko piše pesme, dok nekog maska odaje. Ja jesam, i uvek ću biti – učiteljica. I životna, i u školi. Za to sam stvorena i uživam u svojoj misiji. Prema tome, nađite ono što volite i – go wild!
Na kraju, želim Vam srećan početak nove školske godine i da uvek sledite svoje srce i strast, jer samo tako možete promeniti svet."
Video: Novosađanka menjala grad za prostranstva Durmitora, sa konjem Bambijem krstari nestvarnim predelima
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Resava 88
Uspeh se meri količinom stečenog novca i to je tako uvek bilo i biće ,bogati nešto vrede a siromašne niko ne šljivoše.Postoje priče koje se u školi drugačije tumače i cene ali se razlikuju od onih u realnom životu.
Podelite komentar