Nebezbedni prelazi ili neodgovorni vozači: Da li je nesreća na pruzi kod Lazarevca mogla da se izbegne?

 
E. K.
E. K.
 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 8

Bez reči ostali su meštani Petke juče kada je putnički voz, koji je išao iz Prijepolja, naleteo na taksi vozilo. Stradali su – brat i sestra od 12 i 14 godina, vozač taksija, a otac dece je teško povređen

Tragedija na pruzi kod Lazarevca, kada je voz naleteo na automobil i usmrtio dvoje dece i jednog muškarca, ponovo je pokrenula pitanje bezbednosti na prugama. Obdukcija nastradalih i vanredni tehnički pregled putničkog vozila još se čekaju. Utvrđeno je da mašinovođa nije bio pod dejstvom alkohola. Upućeni kažu da su za nesreće najčešće krivi vozači i pešaci koji ne poštuju znake, ali i da je preglednost prelaza kod Lazarevca prilično loša.

Bez reči ostali su meštani Petke juče kada je putnički voz, koji je išao iz Prijepolja, naleteo na taksi vozilo. Stradali su - brat i sestra od 12 i 14 godina, vozač taksija, a otac dece je teško povređen. Iako je "Infrastruktura železnice Srbije" saopštila da je vozač prošao na crveno svetlo, pojavio se snimak nesreće na kojem se to jasno ne vidi.

Otvorena su brojna pitanja - da li je putnički prelaz dobro obeležen, da li je svetlosna signalizacija radila i ono najbitnije - da li je nesreća mogla da se izbegne.

Šta pokazuje snimak

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ocenjuje da je preglednost tog prelaza prilično loša, gledajući levu stranu, zbog rastinja, zbog nekog železničkog objekta koji je tik uz prugu.

- Takođe, na snimku ne primećujem da je uključena svetlosna signalizacija, odnosno ona možda jeste bila uključena, ali postavlja se pitanje – ako se na snimku ne može razaznati da li je ona bila uključena ili ne, kako je to izgledalo tu na samom terenu - ukazuje Okanović.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić napominje da svaka tehnika može da otkaže.

- Mi sad ne znamo da li ovaj signal nije radio zato što se pokvario signal, zato što se pokvario prenos signala od mesta gde se uključuje, ili nije bilo struje - dodaje Vujanić.

Nije prvi put da na tom mestu neko strada, navode meštani. Kažu da se često dešava da mašinovođa upozorava vozače da nailazi voz zbog loše preglednosti.

Vozači i pešaci najčešće su krivi za nesreće

I to nije problem samo na tom pružnom prelazu. Prema podacima MUP-a, to je druga saobraćajna nesreća sa poginulima na pružnim prelazima u ovoj godini.

Upućeni kažu da su najčešće za nesreće krivi vozači automobila i pešaci koji ne poštuju znake.

- Ukoliko na putno-pružnom prelazu postoji rampa, odnosno postoji svetlosna signalizacija, mi smo obavezni da postupamo po njoj. Ukoliko toga nema, onda smo obavezni da se zaustavimo, i tek onda da započnemo prelazak. Imamo situacije gde je vidljivost kompromitovana, imamo problem sa lokomotivama koje su neuočiljive zbog boja, stanja u kojem se nalaze, a imamo problem sa onima koji kradu opremu, a pravosuđe daje slabe kazne i zbog toga dolazi do tragedije - ističe Okanović.

Dok svi prelazi ne budu bezbedni i dobro održavani – ostaje apel na oprez i vozačima i mašinovođama.

(Telegraf.rs/RTS)

Video: Sovilj: RHMZ će putem SMS slati hitne informacije o nepogodama

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ezra

    21. avgust 2024 | 07:35

    Pa prvo i osnovno, ima znak stop, a on znaci sta, daj gas ili stani, obavezno zaustavljanje, obavezno zaustavljanje, a kad stanes pogledas levo desno,

  • ...

    21. avgust 2024 | 06:24

    Prelazi,ne rade nigde rampe.Svuda u svetu se spusti rampa kad nailazi voz.

  • komšija

    21. avgust 2024 | 07:59

    Ogromna tragedija..... iz aviona se vidi na snimku da se pale i gase crvena svetla i signaliziraju dolazak voza, ne znam o čemu priča Okanović......

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA