"Da se zna, to rade muškarci": Najbolji srpski automobilsta uputio oštre reči vozačima, a ne odnose se na žene
Agencija za bezbednost saobraćaja u saradnji sa kompanijom NIS organizovala je danas na benzinskoj stanici Sokolići 2, kod Čačka, na auto-putu „Miloš Veliki” promotivne aktivnosti u okviru kampanje "Na putu do nule – vežite se", sa ciljem podizanja svesti o značaju korišćenja sigurnosnog pojasa u putničkim automobilima.
Dušan Borković, najbolji srpski automobilista i promoter kampanje „Na putu do nule – vežite se” kaže da je jedini prihvatljiv broj stradalih na putevima u Srbiji nula.
„Nama je cilj da je jedini prihvatljivi broj poginulih u saobraćaju nula. Na raznoraznim seminarima i akcijama pitamo decu koji je prihvatljiv broj. Oni onda kažu da je to možda 10 ili 50. Ali ne. Prihvatljiv je nula. Zato što je i jedan jedini izgubljeni život nečije dete, majka, otac, sin, ćerka. I naravno, cilj svih nas kao dobrih bića treba da bude da se ne dešavaju pogibije”, rekao je Borković.
On ističe da to deluje prilično složeno, ali da njemu kao profesionalnom automobilisti deluje prilično jednostavno.
„Kada bi svi učesnici u saobraćaju vozili po propisima i kada bi svi imali automobil koji je ispravan, kada bi svi koristili sigurnosni pojas, kao što kaže ova kampanja, to ne bi bilo toliko složeno. Pojas je jako važan ne samo na prednjem sedištu, nego i na zadnjem što kod nas još uvek nije slučaj. Na tome mora da se radi, jer ljudi nisu svesni da ako se jedna osoba pozadi nije vezala, a vezale su se obe napred, ona je prilikom udesa kao projektil”, istakao je Borković.
On je dodao da mladi prave najviše problema u saobraćaju i pozvao ih da se dokazuju na trkačkim stazama, a ne na ulicama.
„Da se zna, to naročito rade muškarci. Ako hoćete da zadivite devojku, dođite na trku. Ulica nije trkačka staza. Vozite se brzo sa mnom na stazi, a na ulici vozite po propisima, svima će nam biti lakše i svi ćemo biti srećniji”, kazao je Borković.
Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja rekao je da su letnji meseci, tačnije od 1. jula do polovine septembra, najrizičniji deo godine jer u tom periodu na drumovima širom naše zemlje strada najviše ljudi, budući da je Srbija tranzitno područje.
„Samo prošle godine smrtno je stradalo 76 lica u tom periodu. Prethodne, 2022. godine čak 117 ljudi je stradalo, tako da smo imali smanjenje od 37 odsto. Kada pogledamo 2001. godinu, samo u julu i avgustu stradalo je 245 ljudi. Mi imamo opadajući trend stradalih u tom letnjem periodu, ali i dalje nismo zadovoljni rezultatima, sve dok imamo i jedno stradalo lice na putevima”, rekao je Koković.
On kaže da je u tim letnjim mesecima, u svakoj trećoj saobraćajnoj nezgodi učestvuje samo jedno vozilo što se može dovesti u vezu sa umorom vozača.
„Cilj kampanje je skretanje pažnje vozača i putnika na umor. U periodu godišnjih odmora svi se opuštamo. Međutim, to je nedopustivo u saobraćaju. Iz tog razloga, jedna od osnovnih poruka jeste da na put krećemo odmorni, zdravi i naspavani. Da na svaka dva sata vožnje pravimo pauzu u trajanju od minimum 15 minuta, da pijemo dovoljno tečnosti, da planiramo naše putovanje, da vozilo bude ispravno, da ga na vreme pripremimo za put, jer je jedino ispravno vozilo bezbedno vozilo”, zaključio je Koković.
Davorin Perišić, menadžer uprvaljanja rizicima u kompaniji NIS ističe da je ova kampanja samo jedan od načina na koji NIS kao društveno odgovorna kompanija želi da doprinese bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
„Sa našim partnerima iz Agencije za bezbednost saobraćaja organizujemo ovaj događaj edukativnog karaktera, a koji je apel i na vozače i na putnike da se bezbedno ponašaju u saobraćaju i da poštuju saobraćajne propise. NIS kao najveća maloprodajna mreža u Srbiji želi da građanima ukaže na značaj i način bezbednog ponašanja u saobraćaju”, rekao je Perišić.
Na današnjem događaju moglo se kroz interkativne aktivnosti i edukaciju videti koliko je važno upravljati vozilom bez konzumiranja alkohola kao i korišćenje sigurnosnog pojasa.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.