Asistencija u obrazovanju romskih učenika daje odlične rezultate, Zejnula: Bitna i roditeljska podrška
Obrazovanje romske dece garantuje bolju socijalizaciju, kaže pedagoška asistentkinja Ganimeta Zejnula iz Zrenjanina
Obrazovanje kao najvažniji segmet Strategije za poboljšanje položaja Roma i Romkinja, ima pre svega cilj da decu i omladinu romske nacionalnosti uključi u obrazovani sistem naše zemlje. Zato je pozicija pedagoških asistenata pri osnovnim školma, veoma važna i oni imaju višestruku ulogu.
Ganimeta Zejnula, pedagoški asistent u Osnovnoj školi "Petar Petrović Njegoš" u Zrenjaninu skrenula je pažnju na postignute rezultate romskih učenika kojima se asistencija pri učenju svakodnevno pruža.
- Pedagoški asistenti pre svega pružaju pomoć i podršku deci pri učenju i savladavanju gradiva. Takođe, naš zadatak je i da sarađujemo sa roditeljima, sa nastavnicima i stručnim služama škole, kao i sa svim relevantnim institucijama na loklanom i nacionalnom nivou. Naša asistencija, konkretno u školi "Petar Petrović Njegoš" je od velikog značaja, zato što deci kojima se pruža svakodnvena pomoć pri učenju daju mnogo bolje rezulatate nego ranije.
Na naše pitanje, da li je obrazovanje jedini put ka bržoj integraciji romske zajednice, ali i čitavog društva, Ganimeta Zejnula je rekla:
- Obrazovanje je važno za svakog pojedinca, bez obzira na njegovu nacionalnu pripadnost, a kod Roma je to još izraženije. Kroz obrazovanje deca romske nacionalnosti stiču bolju socijalizaciju, koja će im svakako obezbediti skladniji i kvalitetniji život. Svi ovi segmenti su veoma bitni za izgradnju bolje pozicije u društvu.
Osnovnu školu "Petar Petrović Njegoš" u Zrenjaninu pohađa 130 učenika romske nacionalnosti. Pedagoška asistentkinja kaže da bez roditeljske podrške, uspesi dece ne mogu biti na zavidnom nivou.
- Saradnja sa roditeljima je od presudnog značaja. Prosvetni radnici, ali i ja, dajemo sve od sebe da deci pružimo što je bolje moguće vaspitanje i obrazovanje, ali bez roditeljske podrške to neće dati očekivane rezultate. Moj zadatak je, između ostalog, da osnažim roditelje, da radim na njihovom podizanju svesti o važnosti obrazovanja njihove dece.
Prema rečima pedagoške asistentkinje, veliki broj romske dece pohađa i izborni predmet romski jezik sa elementima nacionalne kulture.
- U našoj školi je 2017. godine uveden izborni predmet "Romski jezik sa elementima nacionalne kulture" i veliki broj dece dva puta nedeljno pohađaju ovaj čas. Ovaj predmet je veoma važan, ne samo za pripadnike romske zajednice, već i za sve druge učenike, jer slušajući ovaj predmet, oni mogu da se međusobno bolje upoznaju i da steknu neka nova saznanja o jednoj veoma razvijenoj kulturi i tradiciji kakva je romska.
Statistički podaci ministarstva prosvete i Asocijacije pedagoških asistena kažu da u školama u kojima su angažovani asistenti u nastavi, za čak četiri puta su rezultati bolji kod učenika romske nacionalnosti. Asistenti ne pomažu samo učenicima u okviru obrazovane ustanove, oni obilaze roditelje, često razgovaraju sa nadležnim lokalnim institucijama i davajući svoj maksimum, uspevaju da obrazovanje romske dece podignu na mnogo viši nivo.
Međunarodne organizacije kažu da je pozicija pedagoškog asistenta u osnovnim školama, jedna od najvažnijih u procesu integracije romske zajednice u Srbiji.
(Telegraf.rs /A. N.)
Video: Adam: Za 20 godina spasilačkog rada, nisam doživeo ovakvu intervenciju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Podrska
Bravo tako ce se bolje uklopiti u bilo koju drustvenu zajednicu i progresivno delovati na svoju zajednicu.
Podelite komentar