Da li će veštačka inteligencija ući u škole u Srbiji: Ranđelović o novitetima u obrazovanju i kada nas očekuju

 
 
 ≫ 
 
Čitanje: oko 3 min.
  • 5

Prva potencijalna prepreka je izvesna nespremnost nastavnog kadra za ovaj korak, dodaje profesor Ranđelović, ali i to je rešivo adekvatnim obukama i stručnim usavršavanjem

U potpunsti sam "fan" novih tehnologija i njihovih primena i spadam u ljude koji uvek rado i smelo ulaze u primene novina u svim segmentima života. Kada je obrazovanje u pitanju, smatram da bi pored digitalizacije u koju smo već uveliko ušli, trebalo neizostavno što pre da se uhvatimo u koštac sa izazovima veštačke inteligencije, kaže za Telegraf.rs prof.dr Branislav Ranđelović, direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Kako pojašnjava profesor Ranđelović, ne bi trebalo da se plašimo mogućih problema, već da ih rešavamo u hodu, kako bi dozvolili deci da nas vode ka budućnosti, jer novi alati predstavljaju budućnost. Kako kaže, ulazak veštačke inteligencije u škole je neizbežan.

- Kada govorimo o alatima iz domena veštačke inteligencije, to podrazumeva veoma širok spektar softverskih i drugih aplikacija i portala, koji mogu da se nekako podvedu pod ovaj domen. U početku to su bila tehnološka rešenja, zasnovana na radu neuronskih mreža, ali su se dalje razvijala u različitim pravcima i poddomenima. Iako se o veštačkoj inteligenciji mnogo govori, kako u obrazovnoj javnosti tako i šire, iako smo svi svesni značaja tih alata i njihovog neizbežnog prisustva u našem društvu i životima u budućnosti, nekako se čini se da je naše obrazovanje ipak, za sada, poprilično imuno i rezistentno na ulazak alata vestačke inteligencije u nastavu. Ulazak veštačke inteligencije u škole je neizbežan, samo treba naći pravi put, edukovati učitelje i nastavnike u tom smeru, približiti i na pravi način tematiku i učenicima i roditeljima - kaže Branislav Ranđelović.

Nameće se pitanje da li su deca nespremna na ovaj korak, a profesor Ranđelović tvrdi da deca ne zaostaju u sposobnostima za svojim vršnjacima iz drugih delova sveta.

- Daleko od toga da deca nisu spremna. Deca su nam odlična, ne zaostaju u sposobnostima za vršnjacima iz drugih delova sveta i siguran sam da bi veoma brzo i lako prihvatili svaku novost i inovaciju, pogotovu iz digitalnih i ostalih srodnih domena, kao što je i veštačka inteligencija. Međutim, mi odrasli, učitelji, nastavnici i roditelji, mi smo manje spremni i dosta obazriviji. Nekako, podsvesno kočimo početak primene ovih alata, osim u izuzetnim pojedinačnim slučajevima. Naravno, nije razlog ovome želja da se tehnološki napredak u obrazovanju uspori, već smo verovatno svesni mnogih drugih potencijalnih zamki i eventualnih problema, koji nas na tom putu mogu očekivati - kaže za Telegraf profesor Ranđelović.

Strah od veštačke inteligencije

Prva potencijalna prepreka je izvesna nespremnost nastavnog kadra za ovaj korak, dodaje profesor Ranđelović, ali i to je rešivo kako pojašnjava, adekvatnim obukama i stručnim usavršavanjem, koje bi se sprovodilo na nacionalnom nivou, u svim školama.

- Druga je strah roditelja, da se korišćenje modernih alata veštačke inteligencije ne otme kontroli i da naša deca ne krenu sa primenama u pogrešnom smeru. Oba pomenuta problema su veoma ozbiljna, pa naš obrazovni sistem, kao verovatno i svi ostali, mora sve korake u ovom pravcu pažljivo da isplanira. Imajući u vidu aktivnosti koje se trenutno obavljaju, kao i sve ono što nam je zapisano u strategiji do 2030, ja sam siguran da će i naš obrazovni sistem pratiti sve promene i uvoditi tehnologije i nove AI alate, pažljivo i postupno, a u cilju modernizacije našeg obrazovanja i pružanja bolje osnove našoj deci da budu obrazovana i pripremljena za sve izazove budućnosti - zaključuje Ranđelović.

(Telegraf.rs)

Video: Marija Milutinović novinarka Telegraf.rs izveštaj iz Bele kuće

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nikola

    17. novembar 2023 | 14:40

    Tradicionalna pedagogija je "zakon"...a ideje o usavršavanju na bilo kojem nivou i vrsti je demagogija..Nastavnik nije učio da bude čuvar dece ili čuvar dece sa posebnim potrebama ili da bude IT stručnjak...Umesto toga nađite lepši status za roditelje....ponavljanje razreda u osnovnoj školi...izbacite "građansko vaspitanje"...

  • Duka Srbin Tenja

    17. novembar 2023 | 19:09

    Svima koji je hoće nametnuti drugima želim da im se što pre pridruži ali u kući.

  • Sacha

    17. novembar 2023 | 18:37

    Neće ! Kada bude videla kako je prošla prirodna, veštačka će brže bolje da zapali što dalje.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA