U elitnoj beogradskoj gimnaziji samo jedna učenica znala šta je "korov": Vukovce zbunilo "korito reke"
"Beograd je grad koji "upada u oči" sa ekstremno lošim generacijama po svakom kriterijumu" reči su jednog člana Fejsbuk grupe koja okuplja i profesore iz osnovnih i srednjih škola u Srbiji i u Beogradu, te se smatra kompetentnim da donese takav zaključak.
- Kada se otvore ocene i izveštaji, u Beogradu je najviše vukovaca koji inače ne znaju šta je korito reke, šta su samoglasnici, a o tome da nemaju ideju o nekim najosnovnijim rečima ne treba ni diskutovati - navodi dalje član.
On smatra da su učenici u Beogradu po svim kriterijumima lošiji od svojih vršnjaka iz drugih krajeva Srbije i da mnogi bez prava nose status "vukovaca".
- U jednoj od najuglednijih beogradskih gimnazija, u odeljenju koje broji 30 učenika jezičkog smera, niko od njih, a među njima ima i 12 vukovaca, ne zna šta znače reči "etičko", "vapaj", "oskudno", i čini mi se da je samo jedna devojčica znala šta znači "korov" - objašnjava razočarano.
Kaže da im je i svest o svetu oko sebe i drugih "ravna nuli" .
- To su doslovno deca koja ako jedan dan ne radi pekara preko puta škole ili neka brza hrana u koju često idu, njihov svet je toliko mali da oni ne jednu ništa dok ne dođu kući, a svi imaju telefone u rukama da pronađu alternative tim mestima za manje od sedam sekundi - objašnjava.
Ipak, sa ovom konstatacijom na Fejsbuku nije mogla da se složi Žanka Stanić Mraković profesorka srpskog jezika.
- To baš i nije tako. Radim 36 godina i jeste, deca su sve manje zainteresovana, to su posledice nečitanja i naravno, rečnik je oskudan. Ako ćemo baš da pravimo paralelu i ja sad ima dva peta razreda koja su mnogo bolja nego prošlogodišnja. Mnogo toga zavisi i od porodice. Nije to tačno da Beograd ima najlošije rezultate, ja vodim decu i na razna taklmičenja i uvek imate dece koje manje rade ili ne. Jeste, manje čitaju nego pre i morate da ih terate, ali ne verujem da je mnogo bolje u unutrašnjosti - kaže profesorka za naš portal.
Komentara je bilo nekoliko, ali uglavnom zaključuju da ih ovo ne iznenađuje.
- Zapravo i imaju previše gradiva. Testovi su isuviše laki i treba ih otežati, broj časova za određene predmete i treba skratiti, dok za neke treba povećati, tipa fizičko - napisao je neko.
- Takvi su đaci u svakom mestu. Opšte rasulo;
- To je samo vrh ledenog brega;
- 99% sam siguran da će ovakva deca koja se bave samo onim stvarima koje ih interesuju i koje smatraju neophodnim da se najbolje snađu u životu. Nizali su se komentari.
A šta vi mislite, napišite nam u komentarima.
(Telegraf.rs)
Video: Sifilis u porastu, sve više dece s polnim bolestima: Važno je biti iskren s lekarom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
JACA 🍀
Slažem se da je situacija katastrofalna, radim u školi, pa znam. Nezainteresovanost za svet oko sebe, osim za ono što ima u telefonu, lenjost i neznanje zbog kojih ne osećaju stid, siromašan fond reči, koncentracija na minimumu, logičko razmišljanje skoro nepostojeće - to je slika većine učenika, svaka čast malobrojnim izuzecima. Da li je Ministarstvo prosvete upoznato sa ovim, dok smišljaju sve gluplje reforme školstva (verovatno po diktatu iz EU)?
Podelite komentar
Dana
Retko realan i tačan tekst! Svaka čast na njemu! Moram da demantujem profesorku Žanku- ipak je ovaj problem ne znanja najizraženiji u Beogradu.Mislim na procenat đaka vukovaca koji ne znaju mnoge osnovne pojmove u odnosu na ukupan broj đaka. Deca ne čitaju,deca imaju za lektiru nebitne knjige stranih književnika , deca nemaju moć rasuđivanja i elementarnog razmišljanja za najosnovnije stvari! Imam dva đaka, jednog od 18 a drugog od 13 godina, stariji je učio po starom programu u školi i to je program sličan programu po kome sam ja učila pre 25 godina,on ima znanje i sposobnosti da ga primeni, mlađe dete od 13 godina uči po novom apsolutno ne sistematizovanom i lošem školskom programu, ne zna ništa,uči napamet, ne kapira ništa, ne povezuje gradivo jer je ono užasno čudno a namerno smišljeno razbacano ,njegovi vršnjaci nemaju veze sa školom,ponašaju se robotizovano, nisu zainteresovani za gradivo jer je isto toliko glupo, nabacano I nepovezano da nemam reči! Pitam se samo ko u zemlji Srbiji odobrava da se koriste udžbenici koji se koriste!?!? Ko su ti ljudi u ministarstvu obrazovanja,u vlasti i u školskim odborima koji smišljeno i sistematski urušavaju obrazovanje naše dece a mi roditelji to samo nemo posmatramo bez ikakve reakcije?
Podelite komentar
Kiki
Tik tok generacija
Podelite komentar