Bilo nužno da se saobraćaj električnih trotineta reguliše zakonom: Oglasio se profesor Saobraćajnog fakulteta

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Boris Antić je, povodom izmena Zakona u bezbednosti u saobraćaju, rekao danas da je bilo neophodno da se učešće električnih trotineta u saobraćaju reguliše.

"Svako vreme nosi svoje novitete i ti noviteti moraju da budu regulisani zakonom. Nedavno se pojavio električni trotinet, pojavili su se električni bicikli i bilo je neophodno da se učešće ovih vozila reguliše u saobraćaju, što je urađeno zakonom", izjavio je Antić za Tanjug.

On je naveo da je predviđeno i da električni trotineti imaju svoju nalepnicu, koja označava broj vozila i na osnovu koje mogu da se provere njihove performanse. Antić je ukazao da korisnici ovih vozila za sada ne moraju da imaju vozačke dozvole.

"Jednostavno se smatra da su neka znanja koja su vozači stekli u prethodnom školovanju u oblasti saobraćaja dovoljna za učešće u saobraćaju sa električnim trotinetom", objasnio je Antić.

Prema njegovim rečima, zakonodavac je predvideo da električnim trotinetom i drugim lakim električnim vozilima mogu upravljati lica koja imaju najmanje 14 godina.

"Za ta lica važe posebni uslovi, to je dakle da moraju koristiti kacigu, da moraju da se kreću biciklističkim stazama", naveo je Antić. Antić je rekao da je noćna vožnja lakih električnih vozila opasnija od dnevne vožnje. "Generalno u saobraćaju je noćna vožnja opasnija od dnevne vožnje i to potvrđuje veliki broj saobraćajnih nezgoda sa biciklistima koje se događaju u noćnim uslovima", istakao je Antić.

Napomenuo je da je prema zakonu zabranjeno voziti električni trotinet trotoarom.

"Zakonodavac je sledio iskustvo drugih zemalja koje su prepoznale da je važno da električni trotineti ne budu na trotoarima", naveo je Antić.

On je objasnio da električni trotineti koji se iznajmljuju moraju da podležu karakteristikama koje je propisao zakonodavac.

"Pravila jesu stroga, to vam je isto kao da biste imali agenciju za rentiranje automobila, svi ti automobili bi morali da praktično podležu nekim pravilima, da budu registrovani, da budu ispravni i da su prešli tehnički pregled. Isto tako električni trotineti koji su u nekom javnom sektoru", rekao je Antić.

Antić je ukazao građanima da su sva vozila na dva točka manje bezbedna u odnosu na ostale vidove prevoza.

"Kao neko ko se bavi bezbednošću saobraćaja, mogu da kažem da sva vozila na dva točka i motocikli i mopedi i bicikli i električni trotineti su jako nebezbedni, ja bih savetovao građanima da pokušaju da izaberu neki drugi vid prevoza", zaključio je Antić.

(Telegraf.rs)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Fedor

    3. oktobar 2023 | 16:32

    Strucnjace, taj "drugi vid prevoza" u Beogradu je u kompletnom kolapsu! Javni prevoz je u rasulu (u bas svakom smislu), automobili mile ulicama jer ih ima previse (uglavnom kante pred raspadom), naci parking mesto ravno je dobitku sedmice na Loto-u; nervoza, bahatost i bezobrazluk! Sada ste se okomili na trotinete, od svega ovoga - oni vam smetaju? Trotinetom na kolovoz u Beogradu?! Svaka cast! I da, za ove ozlojeđene - ja trotinet vozim daleko kulturnije nego sto vi pesacite, jer sam svestan da nisam sam na svetu! Sudarate se ramenima, mrko gledate, namerno ulazite drugima u putanju...a smetaju vam trotineti! Uzas, ma uzas!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA