Znak na novoj obilaznici kaže desno, navigacija pravo: Vozač autobusa završio na nedovršenom putu

 
 
 
Čitanje: oko 3 min.
  • 18

Saobraćajni znak vozače upućuje da skrenu desno, ali ako poslušaju navigaciju, ona će im savetovati da nastave pravo

Nedostatak ili greška u saobraćajnoj signalizaciji mogu dovesti do velike tragedije. Samo jedno pogrešno skretanje dovoljno je da dođe do teškog udesa, pa čak i smrtnog ishoda. Osim zbog vožnje u kontrasmeru, do nesreća često u poslednje vreme dolazi i kada vozače zbuni znak, a neadekvatna signalizacija nalazi se upravo na novoj obilaznici oko Beograda.

Naime, saobraćajni znak vozače upućuje da skrenu desno, ali ako poslušaju navigaciju, ona će im savetovati da nastave pravo. Mnogi nisu sigurni šta treba da urade u toj situaciji, a kako je za Telegraf.rs objasnio direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović, jedan vozač autobusa zbog ove greške završio je na nedovršenom delu puta.

Pa, u kom smeru onda vozači uopšte treba da se kreću?

- Od kada je puštena poslednja deonica obilaznice napravljena je petlja Bubanj Potok i tu imamo račvanje. Dakle, kada dolazimo iz Niša ka Beogradu dolazimo do račvanja gde jedan deo puta vodi ka Beogradu, to je onaj stari put i novoizgrađena obilaznica koja nam se praktično pruža ulevo. Ako pogledamo na satelitskom snimku i ako pogledamo ono što se nalazi pred nama kao vozačima, ko hoće da ide za Beograd produžava pravo. Praktično ne pomera volan. Ko želi da ide na obilaznicu, on ide ulevo. Međutim, šta piše na saobraćajnoj signalizaciji? Ko želi da nastavi za Beograd, treba da skrene desno, a ko želi na obilaznicu, treba da nastavi pravo. Onda imamo problem sa ljudima koji prolaze tim putem 30 godina i odlično poznaju taj put i kada dođu tu ne znaju šta da rade. Imali smo slučaj autobusa po otvaranju obilaznice gde je vozač skrenuo desno, kako piše, i otišao na nedovršenu deonicu ka Pančevu. Morao je da se vraća u rikverc jer nije mogao nigde da se okrene - objašnjava Okanović za naš portal.

Obilaznica Bubanj Foto: Google maps, Telegraf

On dodaje da bi saobraćajni inženjeri i putari trebalo da se ugledaju na dva vrlo dobra primera na srpskim asfaltima gde ne postoji šansa da se ijedan vozač zbuni, niti da dođe do udesa iz ovog razloga.

- Saobraćajna signalizacija mora da dogovara stanju na terenu i treba da uzmemo dobar primer kada ulazimo iz pravca Šida imamo račvanje puta ka Beogradu i ka obilaznici, gde je signalizacija savršeno jasno postavljena i gde niko nema dilemu gde da nastavi kretanje. Takođe, dobar primer je i petlja Trupale kod Niša gde imamo razdvajanje ka Sofiji, Skoplju, Atini, gde apsolutno nemate dilemu gde da idete do odredišta -- pojašnjava on.

Podsetimo, Okanović je za naš portal govorio i o tome ko odgovara u slučaju tragedije kada je saobraćajna signalizacija pogrešna, te je naveo da vozač nikako ne može biti kriv.

- Ukoliko bi ovde, gde ne postoji saobraćajna signalizacija neko vozilo greškom skrenulo desno u zabranjen smer i došlo do sudara postavlja se pitanje da li bi vozač koji je skrenuo u jednosmernu ulicu mogao da odgovara ako nije imao saznanje o tome da je u pitanju jednosmerna ulica. Svakako da ne. Odgovoran bi bio onaj ko je zadužen za održavanje puta i saobraćajnu signalizaciju - naveo je on komentarišući primer na uglu Pop Lukine i Brankove ulice gde ne postoji nijedan znak koji vozače obaveštava da ulaze u jednosmernu ulicu.

(Telegraf.rs)

Video: Obišli smo perone stare autobuske stanice u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dejan

    8. septembar 2023 | 09:04

    Uvesti KRIVICNU odgovornost za upravljaca puta , umesto sadasnje prakse da je upravljac puta sveta krava.

  • Impuls

    8. septembar 2023 | 08:52

    Od kada imamo taj komitet broj saobraćajnih nesreća se povećava.

  • A. P

    8. septembar 2023 | 08:46

    Postujte znakove pored puta, oni su na snazi za bezbednost saobracaja, a ne navigacija koja ne odgovara pred zakonom o bezbednosti Saobracaja, vestacka inteligencija

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA