Always i Prijatelji dece Srbije udružuju snage sa ciljem da omoguće devojkama neometano obrazovanje
Tokom puberteta samopouzdanje devojčica opada. Prvi menstrualni ciklus često označava najnižu tačku samopouzdanja tokom adolescencije, a činjenica da usled nedostatka pristupa proizvodima za menstrualnu higijenu dolazi do propuštanja nastave, samo dodatno utiče na pad samopouzdanja kod devojčica. Nemogućnost da sebi priušte ove proizvode pokreće začarani krug: izostajanje sa časova, zaostajanje u školskim obavezama i propuštanje aktivnosti poput sporta. Ove aktivnosti pomažu izgradnji samopouzdanja i veština, a propuštanje istih može ozbiljno ograničiti potencijal i prilike devojčica čak i nakon puberteta, što se kasnije ispoljava kao nemogućnost ispunjavanja fakultetskih i drugih obaveza.
Always, vodeći brend kompanije Procter & Gamble, pokreće kampanju #KrajMenstrualnomSiromaštvu kako bi osigurao da nedostatak sredstava za menstrualnu zaštitu ne stoji na putu obrazovanja i samopouzdanja devojaka i devojčica. Always i neprofitna organizacija Prijatelji dece Srbije udružuju snage s idejom da se donira 100.000 uložaka devojčicama i devojkama SOS Dečijih sela Srbije i određenim fakultetima u Beogradu i Novom Sadu, u nameri da doprinesu tome da nijedna od njih ne mora da propusti časove ili predavanja zbog nedostatka higijenskih proizvoda.
-Nedostupnost higijenskih proizvoda tokom menstrualnog ciklusa izvor je mnogobrojnih frustracija za devojčice i devojke, od osećanja neprijatnosti i isključenosti, preko izostajanja sa nastave, propuštanja školskih i fakultetskih obaveza, sportskih i drugih kreativnih aktivnosti - koje doprinose samopouzdanju i razvoju veština. Ovde se kriju mnogi socijalni i psihološki aspekti koji mogu ograničiti njihove mogućnosti i šanse i nakon puberteta - izjavila je direktorka organizacije Prijatelji dece Srbije Iva Eraković.
-Osim učenja, škola i fakultet su izvor prijateljstva, mesto otkrivanja sposobnosti i ostvarenja snova. Ponosni smo što učestvujemo u ovoj Always inicijativi, jer sve devojčice i devojke zaslužuju maksimalnu podršku, pravo na osećaj samopouzdanja i sigurnosti. Samo zajedničkim uticajem možemo pokrenuti razgovor na ovu važnu temu i preduzeti korake kako bismo im pružili podršku, ujedno razvijajući društvenu solidaranost i svest.
Ljudi širom Srbije se mogu pridružiti ovoj borbi protiv menstrualnog siromaštva koju su pokrenuli Always i Prijatelji dece Srbije i dati svoj doprinos nameri da nijedna devojka ne propusti nastavu i izgubi samopouzdanje usled nedostatka higijenskih proizvoda:
- Priključivanjem razgovoru koji će pomoći da stanemo na kraj stigmi oko menstruacije i nedostatku pristupa higijenskim proizvodima, kako bi devojke i devojčice bile dovoljno samouverene da govore o ovom problemu, i kako bismo zajedno pronašli rešenje;
- Kupovinom bilo kog pakovanja Always uložaka u Maxi, Mega Maxi, Shop&Go i Tempo prodavnicama, jer na taj način Always i Delhaize izdvajaju po jedan uložak za naprofitnu organizaciju Prijatelji dece Srbije.
Ova inicijativa će trajati do 30.06.2024. godine.
#KrajMenstrualnomSiromaštvu
(Telegraf.rs/PR)
Video: Trofeji, slike i uspomene Veslačkog kluba Galeb u Zemunu završili u kontejneru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Перагеније
Иначе девојкама је у Србији забрањено образовање... Шта све банда са Запада неће да подваљује, а полусвет узима паре и малтретира друштво...
Podelite komentar