Ministarstvo prosvete donelo smernice za osnovne i srednje škole: Akcenat empatija i privikavanje na sredinu
Aktivnosti su usmerene ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti
Ministarstvo prosvete je svim školama danas uputilo Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnim i srednjim školama u školskoj 2023/2024. godini čiji je glavni cilj, kako se ističe, razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika, unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti.
Kako se navodi u saopštenju Ministarstva prosvete, te smernice su uzele u obzir posledice majskih tragedija, a donete su kako bi se obezbedio kontinuitet u obrazovno-vaspitnom radu i dostizanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja.
Prema tim smernicama, prvog nastavnog dana organizovaće se razgovori sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada, a pokrenuće se zajednički razgovori sa svim akterima školskog života.
Tokom prve nastavne nedelje organizovaće se tematska nastava, sa radionicama i drugim aktivnostima usmerenim ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.
Druge nastavne nedelje predviđeno je da nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta i u skladu sa njima vrše dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada.
Škole su u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje u prvom polugodištu rada škole u oblastima kvaliteta – Podrška učenicima i Etos (opšta atmosfera u školi – tolerancija, osećaj zajedništva, dobri međuljudski odnosi, osećaj bezbednosti i slično), kako bi se akcioni plan unapređivanja Podrške učenicima i Etosa realizovao tokom drugog polugodišta.
Smernicama je predviđeno da se tokom septembra sprovedu procene adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu, kao i mere podrške nastavnicima i učenicima.
Predviđena je nova slobodna aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovnih škola - Vrline i vrednosti kao životni kompas, dok će se u srednjim školama posebna pažnja usmeriti na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.
Takođe, do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet i moto škole tako što će definisati zajedničke vrednosti i očekivana ponašanja koje su u skladu sa utvrđenim identitetom.
(Telegraf.rs)
Video: Direktor Doma učenika srednjih škola "Patrijarh Pavle" organizovao besplatnu maturu za sve maturante
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ucitelj
Tome treba nauciti prvo vecinu roditelja(ne sve),pa tek onda decu.To o cemu Vi pisete nema medju odraslima
Podelite komentar
X
Pod 1, zabraniti ulaz NVO u vrtice i skole.
Podelite komentar