Tri faktora najčešće dovode do nezgoda sa traktorima: Upozorenje stručnjaka iz Čačka
Nekoliko saobraćajnih nezgoda sa smrtnim ishodom u Zapadnoj Srbiji, u koje su poslednjih dana bili umešani vozači traktora, ukazuju da se mora posvetiti mnogo veća pažnja tom problemu, izjavio je Rodoljub Skerlić, član Saveta za bezbednost saobraćaja Grada Čačka.
"Tri najznačajnija faktora koji utiču da dođe do tih nezgoda su izuzetno visoko težište samog vozila, mali raspon, posebno upravljačkih prednjih točkova i to što je kočenje samo na zadnjim točkovima. Posebno opterećenje su radni priključci koji destabilizuju kretanje tih vozila, a najteži faktor koji to opterećuje je kretanje po neadekvatnim putnim pravcima", rekao je Skerlić.
On je dodao se vozačima pre svega preporučuje posebna obazrivost, poštovanje navedenih parametara, ali je istakao i važnost učešća u saobraćaju sa tehnički ispravnim vozilima, uključujući i adekvatnu saobraćaju signalizaciju jer se posebna pažnja mora obratiti pri vožnji traktora na neadrekvatnom terenu.
"Mora se voziti polako, lagano, poštovati propise, traktori moraju godišnje ići na tehnički pregled kao što je to Zakon predvideo, registracija je trajna, ali se mora voditi računa o tehničkoj ispravnosti traktora", rekao je Skerlić.
Krajem prošle godine, republička Agencija za bezbednost saobraćaja, MUP i Ministarstvo saobraćaja pokrenuli su akciju podele 3.600 zaštitnih ramova za traktore koji se najčešće koriste u Srbiji, a koji trenutno nemaju zaštitu. Grad Čačak priključio se ovoj akciji prvo kroz predavanje za vozače traktora, zatim kroz dodelu rotacionih svetala i trouglova za označavanje sporih vozila.
Prema podacima Policijske uprave, u Čačku ima oko 3.000 registrovanih traktora i, po slobodnoj proceni, od 300 do 500 traktora koji nisu registrovani, a voze se po putevima ili van njih. Godišenje u Čačku nastrada pet do šest lica koji su upravljali traktorom u trenutku nezgode, što su podaci koji se odnose samo na javne puteve.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
džudža
Postoji nešto što se zove ROLL BAR ,ali naši seljaci to nekoriste ,da nepričam da niko nevozi traktor sa KABINOM koja ima ojačanu konstrukciju i koja je montažno demontažna.!!!!!
Podelite komentar
Mihailović
I umor, alkohol, a povećava smrtni ishod traktori bez kabine...
Podelite komentar