Šetnja Udruženja roditelja dece stradale u saobraćaju završena kod Apelacionog suda
Predstavnici Udruženja roditelja dece stradale u saobraćaju prošetali su danas ulicama Beograda, a njih oko 50 uputilo se do zgrade Apelacionog suda.
Roditelji su ušli u sud, kako bi zatražili razgovor sa predsednikom, ali im je rečeno da se obrate pismenim putem.
Okupljeni su nakon oko pola sata odblokirali ulicu i pomerili se na trotoar ispred Apelacionog suda. Ubrzo su se i razišli.
Bili su obučeni su u crninu, a na majicama su odštampali slike onih koje su izgubili.
Prvobitni plan je bio da pešače od Predsedništva, gde je trebalo da ostave siluete svoje dece.
Međutim, kako su pre konferencije imali sastanak sa predsednikom Aleksandrom Vučićem, roditelji su rešili da idu do Apelacionog suda, nezadovoljni smanjenjem izrečenih kazni za slučaje stradale dece u saobraćaju.
Porodice poginulih u saobraćaju okupile su se, najpre, ispred Media centra na Terazijama, gde su razvili transparente sa fotografijama onih koji su ih prerano napustili. Potom su nastavili šetnju Ulicom kralja Milana, Kneza Miloša i Nemanjinom.
"Deca nisu broj, tražimo oštrije kazne za ubice dece u saobraćaju", glavna je poruka okupljenih porodica.
Jedna od najpotresnijih poruka koje okupljeni imaju da prenesu je "Melisa će zauvek imati 15 godina", a koju na majicama nose bližnji Melise Zećović koja je u decembru prošle godine nastradala u Novom Pazaru kada ju je na pešačkom prelazu udario 17-godišnji vozač sa probnom dozvolom.
Podsetimo, roditelji su početkom ove godine predložili 12 izmena Zakona o saobraćaju:
- Da opšte ograničenje u naseljenim mestima na kritičnim tačkama, pešačkim prelazima i kritičnim deonicama obavezno mora biti 30 km/h, umesto dosadašnjih 50 km/h. Sva bezbednosno rizična mesta moraju da budu obeležena znakom upozorenja "Crna tačka" ili znakom "Pešački prelaz".
- Da se na pešačkim prelazima, gde je nastradao makar jedan pešak, obavezno postavljaju ležeći policajci.
- Da se uvede zakonska obaveza da pešaci i biciklisti prilikom kretanja kolovoznom trakom u uslovima kada nema trotoara za pešake i za bicikliste ili slično namenjene površine, obavezno nose fluorescentni prsluk ili fluorescentne trake. Isto važi i u uslovima noćnog kretanja sa smanjenom uličnom rasvetom ili bez javne rasvete, kao i prilikom smanjene vidljivosti usled vremenskih uslova (magla, kiša, sneg, poledica), kako u naseljenom mestu, tako i van njega.
- Da opšte ograničenje na kritičnim deonicama auto-puteva, obeleženih vidnim znakom upozorenja "Crna tačka", bude 100 km/h umesto dosadašnjih 130 km/h.
- Da se vozači za prekršaje navedene u članu 330, st. 1 30BS-a, kazne i zatvorskom i novčanom kaznom, a ne kao do sada alternativno jednom od dve sankcije.
- Da se za saobraćajne nesreće u kojima je nastupila smrt jedne ili više osoba izriče zatvorska kazna od pet do 15 godina, kao za ubistvo.
- U članu 297, st. 2, umesto sadašnje kazne od dve do 12 godina zatvora - za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom na pešačkom prelazu. Da se izriče zatvorska kazna od 30 godina bez mogućnosti pomilovanja.
- Da kazna za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom bude od 15 do 30 godina zatvora.
- Da se uvede kazna - trajna zabrana upravljanja motornim vozilom
- Da se umesto odredbe koja predviđa da zatvorska kazna koju može da izrekne osnovni sud bude od jedne do osam godina, usvoji nova koja predviđa da ovaj sud može da izrekne kaznu od pet do 15 godina.
- Da svi počinioci teškog krivičnog dela u javnom saobraćaju sa smrtnim ishodom moraju da suđenje čekaju u pritvoru.
- Da veštaci, za koje se dokaže da su u dva ili više navrata pogrešno veštačili, krivično odgovaraju za delo čija će zaprećena kazna biti kao i za krivično delo koje veštače.
(Telegraf.rs)
Video: Roditelji traže hitnu izmenu Zakona o saobraćaju: Njihov smeh ugasile su "ubice na drumu"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.