Lidl iz prirode uklonio više od 20 tona otpada
Tokom trajanja projekta kompanija Lidl Srbija je prikupila i uklonila 20 tona otpada iz prirode, a akcije čišćenja sprovedene su u deset gradova u Srbiji, uz pomoć partnerske organizacije "Čepom do osmeha" i devet lokalnih organizacija kojima je Lidl pružio finansijsku podršku, a koje su sa volonterima čistile svoje gradove i mesta.
-Već četvrtu godinu zaredom sprovodimo projekat "Čisto iz ljubavi", a ovoga puta upravo je Svetski dan zaštite životne sredine povod da sumiramo rezultate i podsetimo zajednicu na značaj čuvanja prirode i njenih resursa. Zahvaljujemo se partnerima iz organizacije "Čepom do osmeha", kao i svim našim kolegama koji su učestvovali u akcijama uklanjanja otpada iz prirode - izjavila je rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija Jasmina Šrndić.
Lidl je projektom "Čisto iz ljubavi" prikupio ukupno više od 20 tona otpada, uključujući PET ambalažu, metal, papir, staklo, ali i komunalni otpad. Skoro 5 tona reciklabilnog otpada poslato je na reciklažu. Gradovi u kojima se čistilo su Ćuprija, Leskovac, Prokuplje, Kruševac, Kragujevac, Gornji Milanovac, Senta, Nova Pazova, Sombor i Zrenjanin, a u svim akcijama je učešće uzeo značajan broj članova nevladinih organizacija, udruženja građana i đaka osnovnih i srednjih škola.
U osam gradova su održane i edukativne radionice u kojima je učestvovalo preko 700 mališana, sa ciljem podizanja ekološke svesti kod mladih uz širenje empatije i solidarnosti prema osobama sa smetnjama u razvoju. Radionice je obeležila velika zainteresovanost dece, uz njihovo aktivno učešće.
-Pokazali smo da je umrežavanje moguće i da postoje ljudi u Srbiji koji zaista, čisto iz ljubavi, vode računa o životnoj sredini. Zato je sada posebno važno da zajedno nastavimo i da edukujemo pojedince i kažemo im da svojim izborima i svojim ponašanjem utiču direktno na naš ekosistem - izjavila je predsednica udruženja "Čepom do osmeha" Vanja Petković.
Podsećamo, kompanija Lidl Srbija je u martu mesecu otvorila konkurs na koji su organizacije koje se bave zaštitom životne sredine bile u prilici da se prijave za finansijsku pomoć u iznosu do 1.000 evra za potrebe jednodnevnog čišćenja. Na ovaj način Lidl je podstakao građane da preuzmu inicijativu kojom će svoj grad načiniti lepšim mestom za život.
Na konkurs se prijavilo 35 organizacija sa teritorije čitave države, od kojih je sledećih devet odabrano: "Animal Rescue Serbia" iz Beograda, "Ekološki pokret" iz Padine, "Full House" iz Paraćina, "Gradska organizaciju penzionera" iz Pirota, "Odred izviđača Crne rode" iz Pančeva, "Odred izviđača Đorđe Simeonović" iz Zaječara, "Udruženje Ekotopia" iz Novog Sada, "Udruženje građana Ekolibri" Obrenovac i "Udruženje građana Zlatiborski krug" iz Čajetine.
"Čisto iz ljubavi" projekat deo je strategije kompanije Lidl Srbija pod nazivom "REset Plastic", čija je važna komponenta, između ostalog, i uklanjanje plastičnog otpada iz prirode. Ekološka strategija "REset Plastic" je usmerena na pet oblasti delovanja: od smanjenja upotrebe plastike, povećane upotrebe reciklirane plastike i uklanjanja otpada iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.