Još jedna prijava za nastavnika istorije iz Niša: "Bolesnom đaku nije omogućio da nastavu prati od kuće"
Nakon što je Milan Jovanović poznatiji kao Strongmen prijavio nastavnika istorije iz OŠ "Sveti Sava" zbog mentalnog zlostavljanja njegovog sina, za naš portal oglasila se i porodica čije dete je, kako kažu, doživelo maltretiranje koje je trajalo mesecima, a rezultiralo je suspenzijom pomenutog prosvetnog radnika.
Kako je ispričao njegov otac N.P. za naš portal, sve je počelo prošle godine kada je njihov sin hospitalizovan na Dečijoj klinici u Nišu na odeljenju za Hematoonkologiju, zbog izrazite pancetopenije. Otpušten je na kućno lečenje i praćenje sa dijagnozama teške forme Aplastične anemije kao i teške Celijačne bolesti, a od lekara im je savetovano da dečak ne ide u školu do daljeg zbog mogućih zdravstvenih komplikacija.
Ipak, kako tvrde, proces da sinu obezbede onlajn praćenje nastave dugo je trajao, a pre nego što mu je takva opcija omogućena sa mališanom su sve vreme radili i učili roditelji, praktično glumeći nastavnike. Čim je njihov sin prvi put ugledao drugare iz klupe preko kamere, volja za učenjem mu se odmah vratila, jer je pre toga zbog teškog stanja i nedostatka socijalizacije potonuo, iako je bio odličan đak i takmičar.
- Većina nastavnika počinje da ga uključuje na onlajn časove i mi polako iz dana u dan vidimo kako se detetu vraća volja za učenjem jer mu jako prija da ponovo oseti da pripada kolektivu. Razredni i nekoliko nastavnika, biologije, geografije, fizike su odigrali ključnu ulogu a izdvajamo nastavnicu srpskog, kojoj je situacija nametnula da bude prva te ga je praktično vratila u odeljenje video pozivom u kom su mu svi drugari mahali iz učionice i poželeli dobrodošlicu nazad u školu. Osmeh na njegovom licu je vredeo svaki minut borbe da do tog trenutka doće. Isto tako, dovoljan je bio jedan Viber poziv razrednog starešine,iznenađenje pre početka časa, gde su mu svi drugari pevali pesmicu i čestitali rođendan, danima ga je ta vedrina nosila i pričao je o tome. Bravo za decu i razrednog! - pričaju njegovi roditelji.
Dodaju da su svesni da je ovakav način rada sa dečakom izazov za sve uključene u proces i razumeju da ne može da bude savršen. Nekoliko nastavnika i dalje lepo radi sa njim iako ima i onih koji ne prezaju da pozovu u nedelju popodne i traže hitno odgovaranje jer je ocena potrebna hitno za ponedeljak za veće.
- Ono što je nama najvažnije je da se trenutno saradnja sa većinom nastavnika odvija u kontinuitetu kao i da naš sin učestvuje u nastavi, redovno dobija i uspešno obavlja zadatke - napominju.
Kako dalje objašnjavaju za naš portal sve počinje u septembru odmah nakon početka školske godine i dečakovog odlaska sa majkom na planinu zbog zdravstvenog stanja. Kako je u tom momentu mališanu jedini vid komunikacije sa drugarima bio putem interneta, umesto podrške koje je porodica očekivala, drugari su mu postavljali pitanja koja su ga dodatno pogodila.
- Nastavnik na časovima istorije govori o našem sinu i provocira, pred svom decom i u svim odeljenjima, kako neko može da se šeta po Zlatiboru dok ostali moraju u školu, te kako on uopšte ne veruje da je sin bolestan i doći će on kad tad na odgovaranje. Dečak u svom krhkom zdravstvenom stanju, prinuđen da ne ide u školu i bude na planini, već dovoljno uznemiren i uplašen zbog svog neizvesnog zdravstvenog stanja, počinje da dobija od drugara pregršt informacija i pitanja, jer svi žele da znaju o čemu se radi pošto su deca kao i drugi nastavnici upoznati sa činjenicom o zdravstvenom stanju još od početka. Umesto razumevanja i podrške dobio je osudu, kritiku i pretnju. Možete zamisliti kakva su mu sve pitanja postavljali drugovi? Jel si stvarno bolestan, Što te ovaj uhvatio na zub, Je l ti znaš šta sve on priča o tebi, Rekli nam drugari iz petog odeljenja, pričao i njima, Je l će da dođu tvoji roditelji u školu sad, Ajde brate da nam ne bude više nastavnik, Je l smeš da dođeš na istoriju, Što priča to o tebi, Imali smo ČOS i rekli smo razrednom sve što je pričao, rekao nam da se ne brinemo, I danas je pričao o tebi, što li te ne voli, On misli da ti nisi bolestan nego da nećeš da dođeš na istoriju, mi mu kažemo da ne dolaziš u školu i da si bio u bolnici i u šestom... Zamislite. Dete koje nije ni upoznalo nastavnika niti dobilo šansu da se kao đak pokaže istom, dobija pitanja od drugara što ga nastavnik ne voli. Pored svih poteškoća kroz koje dete već prolazi, ovakvo emocionalno i psihičko zlostavljanje preko vršnjaka od strane nastavnika, autoriteta koji ima moć, a da mu oči nije video, nije mu bilo ni malo potrebno. Da li možete da zamislite hiljadu i jedno pitanje na koje treba dati pravi odgovor, majku samu i nemoćnog oca koji nije tu i ne može ništa da uradi po tom pitanju - pitaju se roditelji ovog dečaka.
"Mama, šta on hoće od mene, Mama, nije fer, ja nisam kriv što sam bolestan, ja hoću da idem u školu, Mama, što on meni preti, ja volim istoriju, Bolje da nam je ostao nastavnik Igor, ovo se ne bi desilo, Ja nisam birao da budem na planini, znaš da nisam hteo, Oni sad misle da ja nisam bolestan i zezaće me kad se vratim u školu, On mene čak ni ne zna, šta sam mu ja kriv, Mama, to nije fer, ništa nije fer, ni što sam bolestan nije fer, ja ništa nisam kriv... ", samo su neka od pitanja koje je ovaj osnovac postavljao. Pored pitanja na koja majka nije mogla da mu da odgovor, dečak je prolio i hiljadu suza.
Roditelji objašnjavaju da je i pored svih problema koje je napravio njihovom sinu, iako ga nikada nije upoznao, prvi put sa njim stupio u kontakt putem mejla i zakazao odgovaranje u svečanoj sali škole, pored toga što je bio upoznat sa situacijom.
- On ne ispituje i ne ocenjuje preko interneta. Time negira detetovozdravstveno stanje i bez konsultacije sa roditeljima, razrednim, lekarima, svesno ugrožava zdravlje učenika. Uveravali su nas u školi da je to jedini način da dečak bude ocenjen iz istorije i da oni ne mogu da učine ništa povodom toga. Nakon svega, bez ijednog održanog časa, i povrh prethodnih dešavanja koje je izazvao, nastavnik ima pravo da pozove bolesnog učenika, kome je zabranjen odlazak u školu, na odgovaranje? Svojevrsno iživljavanje nastavnika se nastavlja te izaziva još veći strah kod našeg sina koji traži od nas da odgovara u prisustvu majke, o čemu su morali da se vode posebni pregovori preko razrednog sa nastavnikom. Dečak je spremio gradivo koje je nastavnik tražio, i odgovarao sa maskom na licu u svečanoj sali u prisustvu majke. Odgovaranje je proteklo u redu, sa ocenom 5 - napominju roditelji.
Početak drugog polugodišta roditeljima i učeniku škole "Sveti Sava" nije doneo nikakve promene. Samo jednom, odmah na početku, nastavnik je dečaka uključio na onlajn čas, a posle toga nikada više.
- Poslednja nedelja januara i ceo februar dete je svaki čas istorije čekalo uz kompjuter, u skladu sa rasporedom časova, da li će ga nastavnik pustiti u "Google" učionicu. Mesec i po dana je naše dete čekalo, svaki put kad treba da ima čas iz istorije, pisao drugarima da kažu nastavniku da je tu i da čeka da ga uključi, međutim, ništa se nije desilo. Istovremeno, iako svi drugi nastavnici komuniciraju sa njim putem online časova i Vibera, nastavnik istorije mu se jedini obraća isključivo mejlom i zakazuje novo odgovaranje. Naš sin propušta da na vreme vidi ovaj mejl jer je njegov fokus na "Google" učionici i Viberu, i odgovara na isti sa samo dva dana zakašnjenja, izvinjava se što kasni i traži novi termin za odgovaranje. Nastavnik odgovara nakon 20 dana da će ga ispitati na ispitu u avgustu te prestaje svaku dalju komunikaciju sa njim - objašnjava Nikola.
Direktorka: Inspekcija obavila uvid, pokrenut disciplinski postupak
Direktorka OŠ "Sveti Sava" Sanela Tarana za naš portal potvrdila je ove navode roditelja i dodala da je razlog za pokretanje disciplinskog postupka protiv pomenutog nastavnika bio između ostalog i taj što je izopštavao đaka iz predavanja, kao i javno izražavao sumnju u njegovo zdravstveno stanje.
- Roditelji deteta o kom sam pričala su podneli prijavu inspekciji, ministarstvima i nadležnim organima. Nakon što je inspekcija obavila uvid u dokumentaciju škole, naložene su mere. Prošlog utorka, 16. maja, nama je stigao dopis i naložena je mera utvrđivanja odgovornosti tog nastavnika za povrede zabrane iz člana 110-113 što znači pokretanje disciplinskog postupka, a to sa sobom nosi i suspenziju dok se ne utvrde činjenice. Mi sada obavljamo utvrđivanje činjenica, ne samo što se tiče ovog deteta, već roditelji navode da je diskriminisao učenika time što je sumnjao u njegovu bolest pred decom. Ja i dalje nikog ne osuđujem bez dokaza - objašnjava nam Sanela.
Nastavnik istorije: "Razlog za moju suspenziju je uzbunjivanje"
Nastavnik istorije za naš portal tvrdi da je razlog za suspenziju bilo njegovo "uzbunjivanje", jer je tražio razrešenje Tarane zbog "svesnog i namernog kršenja pozitivnih zakonskih rešenja u vezi sa organizovanjem nastave i ocenjivanjem učenika".
- Međutim, pravi razlog za suspenziju je moje uzbunjivanje. Naime, dana 10. maja, zatražio sam od ministra prosvete da razreši direktorku zbog „svesnog i namernog kršenja pozitivnih zakonskih rešenja u vezi sa organizovanjem nastave i ocenjivanjem učenika“. Posle onih tragičnih događaja, uputio sam školi zahtev za proveru ispravnosti lekarskog uverenja nastavnika V.K. Odgovor direktorke bio je: "Uvidom u dokumentaciju navedenog nastavnika utvrđeno je da postoji lekarsko uverenje novijeg datuma, na kome postoji pečat, potpisi lekara i ustanove za izdavanje istog". Činjenica da direktorka izbegava da se izjasni po pitanju predmetnog lekarskog uverenja, u svetlu nedavnih tragedija, nameće pitanje da li taj nastavnik poseduje psihičku sposobnost za rad sa decom i učenicima i da li predstavlja opasnost za učenike i zaposlene - objašnjava.
Dodao je i:
- Formalni razlog za pokretanje disciplinskog postupka je moje odbijanje da kršim zakon, odnosno da izvodim onlajn nastavu za jednog učenika na kućnom lečenju. Naime, Pravilnikom o načinu organizovanja nastave za učenike na dužem kućnom i bolničkom lečenju predviđeno je da takvim učenicima nastavu mogu da organizuju samo škole koje za to imaju ovlašćenja, uz odobrenje Ministarstva prosvete. U ovom slučaju, to je OŠ "Branko Miljković". U dopisu od 20.3.2023. direktorka priznaje da traži od mene da radim protiv zakona i piše: "Imajući u vidu da je pravno rešenje za ovu situaciju nije u okvirima Pravilnika o načinu organizovanja nastave za učenike na dužem kućnom i bolničkom lečenju, Škola je odlučila da mišljenje potraži od nadležnog ministarstva, a koje još uvek nije dostavljeno školi." Ja sam onda zamolio da me obavesti čim dobije saglasnost Ministarstva prosvete, kako bih blagovremeno postupio po istom - naveo je on.
(Telegraf.rs)
Video: Milan Jovanović Strongmen priča o maltretiranju sina od strane profesora u školi
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
dugo staža
Ima li nastavnik razlog da mrzi i laže protiv vašeg deteta? Zašto bi to radio? Da vi možda ne štitite previše dete ? Samo rekla kazala deca ,ovaj, onaj .. Svega tu ima po malo....
Podelite komentar
Profesorka
Ajde budimo malo, bar malo ljudi. Ne mogu da verujem da je baš tako bilo... Cela priča liči na profesora Jocu iz Vi gimnazije. Umro je i sad su vredni đaci i zabrinuti roditelji zadovoljni. Dragi roditelji, duboko sam ubeđena da će vašu decu za pet godina srpskom jeziku, istoriji... učiti Kinezi, Avganistanci... Na Filološkom fakultetu poslednje tri godine na grupu za srpski jezik se upisalo 0 studenata!
Podelite komentar
Mare
Daj ljudi ostavite čoveka da radi svoj posao. Došao čovek iz Amerike pa misli da je popio pamet celog sveta i sad huška ljude protiv nastavnika. Što taj strongmen nije ostao tamo da njima priča o pravima.
Podelite komentar