Spustiće se starosna granica za upravljanje vozilima: Vožnju danas ograničava samo zdravstveno stanje
Generalni direktor "Srbijatransporta" Goran Aleksić izjavio je danas da smatra da će se novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja starosna granica za one koji mogu da upravljaju vozilom spustiti, da će se preduzeti sistemske mere za podsticanje mladih ljudi da izaberu zanimanje profesionalnih vozača i da će ih biti mnogo više, jer oni postoje zbog potrebe korisnika usluga, što je jako važno za Srbiju.
Aleksić u izjavi Tanjugu napominje da u Srbiji ne postoji gornja starosna granica u smislu godina, već da postoji ograničenje zdravstvenog stanja vozača, tako da svi vozači koji su zdravstveno sposobni, mogu da upravljaju vozilom.
Dodaje da je donja starosna granica, koja je u Srbiji daleko viša nego u celoj EU, dovela do deficita vozača.
"Jako je veliki problem profesionalnih vozača, posebno u autobuskom saobraćaju, sigurno je u javnom prevozu putnika registrovano nešto preko 10 hiljada autobusa, negde oko 16 hiljada vozača bi trebalo da bude. Sada ih nedostaje preko četiri hiljade i to je jako veliki problem za kvalitet radne snage, dolazi do veliki fluktuacije zaposlenih, dolazi do uvoza radne snage iz dalekih zemalja, dolazi do zapošljavanja starijih lica, preko 65 godina, i penzionera," istakao je on.
Aleksić objašnjava da su lekarski pregledi profesionalnih vozača uređeni Zakonom o bezbednosti saobraćaja i pravilnikom koji je donet od strane medicinskih nadležnih institucija, svaki profesionalni vozač ide najmanje na tri godine, a vozači koji rade prevoz dece moraju da imaju lekarsko uverenje koje nije starije od godinu dana.
"Karakteristično je da neprofesionalni vozači, odnosno vozači putničkih vozila idu na lekarske preglede samo kada dobijaju vozačku dozvolu. Kada se radi lekarski pregled koji je zbog neke bolesti, ukoliko ta bolest onemogućava vozača da dalje obavlja svoju profesiju, nadležni izabrani lekar je dužan da obavesti MUP da je vozač onesposobljen da to može da radi i on se onda isključuje iz saobraćaja i ide u proces lečenja" rekao je direktor.
(Telegraf.rs)
Video: Gori automobil u blizini Slavonskog Broda: Vatra "progutala" vozilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan
Jedini problem ,generalno, je do države. Kada to kažem,mislim na česte kontrole i provere u svakom smislu: osnova- minimalan( u većini slučajeva), mala plata (realno), razna pravila: dnevnice, noćni rad, praznici,razne benificije... Na primer, lično sam bio vozač, gazda mi isplati za mesec dana 1400 eura, a prijava je minimalac???? Državo, izvini, ali do tebe je. Sve može da se proveri pomoću tahografa: radno vreme, mesečni fond sati, odsutnost vozila iz baze (zbog dnevnica) i td. Jako zanimljiva tema i najiskrenije informacije o tome možete dobiti od nas, bivših, vozača koji nemamo strah od gazda da će nas sankcionisati ako nešto kažemo. Konkretno: tužio sam gazdu u Sloveniji i naravno dobio sud. Opet kažem: državo na tebi je da praviš red! Navijam za tebe!!!
Podelite komentar
Mile
Kod nas je problem sto ima vozaca koji su kupili vozacku ili polozili na vezu.Sve vise je zena za volanom .To se vidi u saobracaju .Nemaju kontrolu nad vozilo , osecaj za prostor u kom se nalazi vozilo a da nepricamo o krsenje propisa.Tako da polovina vozaca iz provincija nesme u saobracaj u BeograduTakvi prave saobracajke sa smrtnim posledicama.Narocito tatini sinovi novopecenih bogatasa sa luksuznim vozilima.Ima jos onih koji polazu u Crnu Goru i KiM.
Podelite komentar
Mile
Vožača profesionalaca jos uvek ima Srbiji ali ljudi neće da rade za plate koje su daleko ispod plata u EU. Tako da se odlučuju za alternativne poslove!
Podelite komentar