Ovo je razlog zbog kog učenici iz Srbije na međunarodnom testiranjima pokazuju slabije rezultate
Oglasio se direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Mala matura će se i dalje modernizovati, prilagođavati novim generacijama i novim tehnologijama, a cilj bi mogao da bude kompletna digitalizacija celog procesa i prelazak na e-testiranje, najavio je profesor Branislav Ranđelović, direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, piše Blic, a prenosi Tanjug.
On je rekao da je Srbija na pragu usvajanja izmenjenih standarda za sve predmete za kraj osnovne škole, kao i za sve predmete za kraj srednje škole. On navodi da su te izmene standarda inicirane rezultatima međunarodnih istraživanja. Ranđelović navodi da je plan da se ove godine usvoje standardi, usledi obuka nastavnika, i da od sledeće školske godine da budu primenjeni u školama.
"U tom slučaju imali bismo osnovu da se za četiri ili osam godina očekuje vidan napredak", rekao je on. Ocenio je da odrasli treba da stvore uslove i prate decu koja su poslednjih godina mnogo napredovala u smislu primene tehnologije.
Ranđelović je objasnio da probna testiranja služe da osnovnci i nastavnici isprobaju procedure i celi postupak testiranja, te da svaki đak ispita svoje znanje i trenutnu spremnost. Ocenio je da je uobičajeno da osmaci postižu bolje rezultate u junskom roku nego na probi. Ranđelović je naveo da zbog nedostatka motivacije učenici iz Srbije na međunarodnom testiranjima pokazuju slabije rezultate nego što je to realno.
"Znanje osmaka osciluje iz godine u godinu. To zavisi od mnogo faktora i zaista je teško predvideti šta će biti, recimo, sa ovom generacijom. Nadajmo se da će rezultat dolazećih generacija pokazati napredak u smislu učeničnih postignuća", rekao je on. Dodao je da bi velika matura trebalo da zvanično krene 2024. godine.
"To je jedan od najznačajnih projekata trenutno u našem obrazovnom sistemu i biće jedan od ključnih instrumenata za kontrolu i podizanje kvaliteta srednjeg obrazovanja", naveo je Ranđelović. Poručio je da uz negativne posledice krize i pandemije po generacije treba primetiti u kojim su domenima učenici prethodnih godina evidentno napredovali. Dodao je da treba početi sa prilagođavanjem novonastaloj situaciji i realnosti.
"Ako to ne prihvatimo mladi će otići u budućnost bez nas", zaključio je on.
(Telegraf.rs)
Video: Ðaci uradili 65% testa, mesta u školama dovoljno
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
MK
Стално се усвајају неки стандарди и наставнички кадар је константно на неким обукама, а ђаци су све немотивисанији за рад и нова сазнања. Технолошки напредак деце има много својих лоших страна. Све око нас постаје паметно (паметне зграде, аутомобили, телефони, телевизори), а људи су све глупљи. Први пут у историји човечанства имате да су нове генерације неспособније од претходних (неспособне за мануелни рад, за мишљење путем асоцијација ...), једино у чему су напреднији јесте употреба технологије. Директора Завода за унапређење наставе и читаву екипу стручњака би требало вратити у учионице да се суоче са реалношћу! Ученици неће да преписују са табле, него само сликају! Шта могу тако да запамте? Пројекти су им, већином, копирај/залепи, као и нашим "стручњацима". Шта се тако научи? Ова екипа која 20 година реформише школе, да има части, поднела би оставку, јер су им резултати катастрофални!
Podelite komentar
PECA
Ali zato po našim školama 50% vukovaca u svakom odelenju.
Podelite komentar