Osmaci izdvojili najteža pitanja sa testa iz izbornog predmeta: Da li biste vi znali da ih rešite?
Učenici osmog razreda osnovne škole iz cele Srbije polagali su danas probni završni ispitiz srpskog, odnosno maternjeg jezika i iz izbornog predmeta. Poslednji po redu bio je izborni predmet, a pojedina pitanja ozbiljno su namučila male maturante.
Đaci su po novom sistemu birali jedan od izbornih predmeta: biologije, hemije, fizike, istorije i geografije, što je novina u odnosu na pretgodne godine kada su se sve ove oblasti nalazile na jedinstvenom kombinovanom testu.
Beogradski osmaci izdvojili najzanimljivija pitanja
U 11.30 je počelo polaganje izbornog predmeta probnog testa male mature. Iako su imali na raspolaganju dva sata da rade test, dosta osmaka je već izašlo, pa smo s njima razgovarali, piše Blic.
- Test je bio na zaokruživanje, dvadeset pitanja, sve sam uradio za nekih 45 minuta. Mislim da je dobro. Nije bilo teško, ali ima dosta trik pitanja. Uglavnom može da se zezne kod tih pitanja na zaokruživanje ako se dobro ne razmisli - rekao nam je učenik OŠ "Kneginja Milica".
Dragan je polagao biologiju i od interesantnih pitanja izdvojio je sledeće:
Imaš jelena, papagaja i lisicu. Ko ima očnjake, ko burag, a ko voljku?
Odgovor: Jelen ima burag, papagaj voljku, lisica očnjake.
Katarina je radila izborni test iz hemije.
- Sve sam uradila za 20 minuta, ali sam čekala da prođe određeno vreme da mogu izaći. Meni je ovo bio najlakši test, ali sam i učila i spremala se. Kao najteži zadatak bih možda izdvojila 12, a glasi ovako:
Koji rastvor nastao mešanjem šećera i vode ima najveći maseni udeo u procentima?
Odgovor: 8gr šećera i 2gr vode
Sava je polagao probni test iz istorije, sve je uradio vrlo brzo i izašao je nakon 45 minuta.
- Test nije bio težak, sve je bilo na zaokruživanje, ali je bilo dosta godina i datuma pa je trebalo voditi računa da se ne pogreši. Kao zanimljivo pitanje bih izdvojio - Šta je uzrok, a šta posledica? A onda su navedeni neki istorijski događaji pa da se odredi šta je od njih uzrok, a šta posledica - ispričao je Sava i dodao da je bilo dosta pitanju o krunisanju srpskih kraljeva.
Đacima u Užicu geografija bila prelaka
Od osmaka Prve osnovne škole Kralja Petra prvog u Užicu probni test iz izbornog predmeta najpre su završili oni koji su birali geografiju. Kažu, nisu verovali svojim očima kada su videli koliko su zadaci bili laki.
-Završio sam test za 10 minuta i svi odgovori su mi tačni. Toliko je bilo lako da ga je sa velikim brojem bodova mogao uraditi i đak petorg razreda. Gradivo je bilo različito i ravnomerno zastupljeno. Ako ovako bude u junu, ispostaviće se da se nimalo nisam pokajao što sam odabrao geografiju – ispričao je Stefan Rakić.
Isti predmet polagao je i njegov drug iz odeljenja Mario Stanić. I on je test brzo i bez greške uradio.
-Zadaci su bili slični onima iz zbirke. Jedino pitanje koje me je mučilo je „koje je godišnje doba u Australiji kada je kod nas Nova godina“. Bio sam ubeđen da je leto, tako sam i odgovrio, ali sam neko vreme razmišljao da se možda ne radi o trik-pitanju s obzirom koliko je bilo lako. Ne očekujem da će završni test biti ovako lak, verovato nešto teži – naveo je Mario.
Subotička deca zbunjena šta je to "voljka"
U Osnovnoj školi „Matko Vuković“ u Subotici izabrani predmet je polagalo 77 učenika, 61 na srpskom i 17 na hrvatskom nastavnom jeziku.
Direktorica škole Mirjana Stevanović kaže da su probni ispiti dobri jer su oni simulacija završnih testova i učenici mogu da uoče nedostatke u svom znanju i nadoknade isto do juna kada će polagati malu maturu.
-Deca su birala jedan predmet, od pet koji su ranije bili na kombinanom testu, a to su istorija, geografija, biologija, fizika i hemija. Kod nas su najmanje birali fiziku i hemiju – kaže Mirjana Stevanović.
-Biologija je bila najlakše, lakša i od matematike i maternjeg. Na testu iz biologije najteži nam je bio 20. zadatak, jer su bile reči koje ne znamo. Recimo, voljka. Išli smo logikom pa ćemo videti. U svakom slučaju sada nam je lakše i više nemamo tremu pred završni maturski ispit – kažu Venesa Vojnić Purčar i Milena Vitasović.
Dušan Kostadinović kaže da je dobro uradio biologiju. Zadovljan je i više nema tremu.
-Niko nije znao šta je voljka, pa ni ja. Apsolutno mi to nije poznato. Ostalo je bilo lako u odnosu na maternji koji smo polagali jutros, jer 18. i 19. zadatak su mi bili jako teški na tom testu – kaže Dušan.
Biologiju je polagala i Ena Martić.
-Bilo je lako. Meni je matematika bila najteža, a danas sam sve znala na biologiji, osim što mi je nepoznata reč voljka i bila je još jedna reč koju nisam uspela ni da zapamtim. Prvi put u životu sam to čula – kaže Ena.
Istorijski događaji teški za osmake u Boru
Osmake u Boru koji su za probni završni ispit izabrali da polažu istoriju, najviše su namučili istorijski događaji .
- Na testu iz istorije bila su neka pitanja iz gradiva koje još uvek nismo radili. Najteže mi je bilo pitanje u kome se tražilo da napišemo za vreme kog vladara je otvoreno Narodno pozorište. Kad uporedim sva tri testa, najteža mi je bila matematika a istorija najlakša-kaže Anđela Lalić, učenica OŠ “Branko Radičević”.
Njen drug Luka Nilaković, koji je, takođe, polagao istoriju, naglasio je da su najteža bila poslednja pitanja na testu, vezana za istorijske događaje.
-Tražilo se da odredimo koje godine su se odigrali dati istorijski događaji. Veći broj pitanja je bio na zaokruživanje i test nije bio mnogo težak. Meni je najteži bio test iz srpskog jezika - kaže Milaković.
Dušanovo carstvo i poluga najteži novosadskim đacima
Učenica novosadske OŠ „Svetozar Marković Toza“ Nikolina kaže da je polagala istoriju te da joj nije bilo teško jer se skoro sve svodilo na logiku i povezivanje godina sa nekim događajima uz ponuđene odgovore.
Sa njom se slaže i njen drugar Vuk koga su ipak malo zbunila dva pitanja, a to su: Na prostoru koje današnje države je proglašeno Dušanovo carstvo i Uzrok i posledice Drugog srpskog ustanka.
- Za Dušanovo carstvo sam se dvoumio i na kraju sam stavio da je proglašeno u Severnoj Makedoniji i nadam se da je to tačno, a za Drugi srpski ustanak sam prvo pomislio da je trik pitanje zbog ponuđenih odgovora ali mislim da sam i to dobro uradio. Generalno, zadovoljan sam – priča nam Vuk.
Njegove drugarice Lana i Zvezdana tvrde da je ispit iz hemije koji su odabrale bio veoma lak i da je sadržao samo osnove tog predmeta. Dodaju da se ništa specijalno nisu pripremale te da će super proći ukoliko slični zadaci budu i na pravom ispitu.
Učenica Jovana, koja inače ide i na takmičenja iz biologije koju je shodno tome i odabrala da polaže na maturi, kaže da je sve bilo u redu do 20-og zadatka koji joj je zadao malo muka.
- Trebali smo da odredimo organe pomoću kojih se hrane papagaj i jelen. To je bilo najteže u odnosu na ostale zadatke pa smo morali malo da razmislimo, ali smo rešili do kraja. Mislim da će sve biti ok – priča nam Jovana.
Njena drugarica Anastasija odabrala je fiziku za izborni predmet koja joj je među omiljenima i kaže da nije bilo teško zato što se test sastojao iz logičkih zadataka bez puno formula.
- Imali smo ponuđene odgovore ali svejedno smo trebali da računamo da bi došli do pravog rešenja. Najteži mi je bio 19. zadatak sa polugom i nije baš bilo jasno šta treba da uradimo. Zadali su nam dva tega, jedan od 250 grama a jedan od 100 na polugi i trebalo je da izračunamo razdaljinu koliko treba da bude da bi se izjednačili. Tu smo se malo pomučili ali mislim da će sve biti uredu – smatra Anastasija.
Njena drugarica Maša se opredelila za geografiju i, kako kaže, nije joj bilo teško jer je išla u školi na pripremnu nastavu.
- Najteži mi je bio 19. zadatak jer sam se dvoumila da li je tačno ili netačno nešto. Imali smo dva primera: da li je u evropskim selima zastupljena deagrarizacija i depopulacija i da li je prirodni priraštaj u Evropi pozitivan. Tu sam morala dobro da razmislim ali mislim da sam tačno odgovorila – zaključila je Maša.
Pomoćnica direktora OŠ „Svetozar Marković Toza“ iz Novog Sada Jelena Obrenov kaže za „Blic“ da su učenici na osnovu svojih sklonosti i interesovanja odabrali predmet koji njima najviše „leži“ a da se najviše njih odlučilo za geografiju.
- Mi imamo 225 osmaka i najviše njih je izabralo geografiju. Po interesovanju, slede biologija, zatim hemija i fizika su otprilike izjednačeni što se interesovanja učenika za te predmete tiče, a najmanje zainteresovanih bilo je za istoriju – precizira Obrenov.
Ističe da je suština probnog ispita u tome da se prođe čitava procedura oko polaganja mature, da učenici znaju šta ih očekuje, šta još treba da pripreme i na šta da obrate pažnju što se tiče znanja i gradiva.
- Predmetni nastavnici će izvršiti analizu postignutih rezultata na osnovu kojih ćemo praviti dodatne operativne planove kako bi pomogli učenicima jer imamo još dovoljno vremena do prave mature. Ovo je sada i za nas novina i baš nas zanima kako će sve proći i koliko će prosečno trebati vremena učenicima da završe test, a predmetni nastavnici takođe čekaju da vide rezultate kako bi znali na šta da obrate pažnju i šta sa učenicima da rade i na šta da obrate pažnju do pravog testa – zaključuje Obrenov.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mig
Zar nije isto gradivo deci u celoj Srbiji? Da neka deca prvi put čuju za voljku?! Auuu... Nije do dece,do nastavnika je i udžbenika!
Podelite komentar