Godišnjica velike tragedije: Pre 8 godina pao helikopter Vojske Srbije, poginulo 7 osoba, uključujući i bebu

 ≫   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Danas se navršava osam godina od kada se srušio transportni helikopter Mi-17 Vojske Srbije. Tom prilikom poginulo je sedam osoba, uključujući tu i bebu.

Vojni helikoper koji se srušio bio je jedna od najispravnijih letelica u ratnom vazduhoplovstvu Srbije, posada vrhunski obučena, a najoptimalniji uslovi za sletanje bili su na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu, saopštila je pre osam godina Vojska Srbije nakon pada letelice koja je prevozila životno ugoženu bebu iz Raške u Beograd.

Stradala su četiri pripadnika Vojske Srbije, dva pilota i dva tehničara, dvoje medicinskih radnika iz Novog Pazara i beba stara pet dana iz Novog Pazara. Troje, od sedam poginulih su iz Novog Pazara.

Meteorološka situacija nije bila nepovoljna, već složena, toliko da se u njoj mogu snaći piloti sa takvom opremom i nivoom osposobljenosti, rekao je komandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Predrag Bandić koji je lično dao naređenje da se krene u akciju spasavanja bebe na zahtev zdravstenih institucija jer je prevoženje bilo onemogućeno prekidom drumskih komunikacija zbog odrona.

- Da je situacija bila nepovoljna, ne bismo se uputili u ovakav zadatak - rekao je tada Bandić, prenela je Slobodna Evropa. - Oko 22.15 usledila su dva neuspešna pokušaja za sletanje na aerodrom "Nikola Tesla" zbog ograničene vidljivosti. U 22.31 izgubljena je svaka komunikacija sa posadom i od tog trenutka otpočelo je traganje - naveo je Bandić.

U nesreći su stradali major Omer Mehić, kapetan Milovan Đukarić, zastavnik Nebojša Drajić, mehaničar letač zastavnik Ivan Miladinović, lekar Dževad Ljajić i anestetičar Miroslav Veselinović iz Novog Pazara i beba iz porodice Ademović iz Novog Pazara.

Beba sa respiratornim problemima nalazila se u sanitetskom vozilu koje je bilo zaglavljeno zbog odrona na putu između Novog Pazara i Kraljeva. Kada je upućen helikopter mediji su preneli da je beba imala kiseonika samo za još sat vremena. Bilo je predviđeno da helikopter sleti u Beograd i da beba bude prevezena na Institut za majku i dete.

Brigadni general Bandić je naveo da je nakon sagledavanja meteorološke situacije na aerodromima, i u ličnom kontaktu sa posadom u potpunosti bio uveren u spremnost za ispunjavaje zadatka.

- Pre poletanja u potpunosti smo uvereni u ispravnost helikoptera, odabrali smo letelicu koja je opremljena svim neophodnim uređajima i koji su bili ispravni za izvršenje takvog zadatka, a posada koja je izvršavala zadatak bila bi ponos svakog komndanta - rekao je Bandić, prenela je Slobodna Evropa.

Let se odvijao normalno do Raške, gde su prihvatili bebu. Takođe se odvijao bez problema do Mladenovca, a onda je došlo do pogoršanja vremena. U takvim okolnostima odlučeno je da je najbolje da se sleti na aerodrom "Nikola Tesla" kao lokaciju koja je sa sobom nosila najmanje rizika, naveli su predstavnici Vojske Srbije na konferenciji za medije u Domu Vojske. Pilot Mehić je uradio sve po proceduri, a nedostatak goriva je isključen jer je utvrđeno da je u trenutku pada u tankovima bilo 650 litara, što je dovoljno za još sat i 15 minuta leta.

- Ljudi vidi li iko pistu? Moramo u penjanje - bile su poslednje reči pilota Omera Mehića.

Formirane su dve komisije za utvrđivanje uzroka nesreće.

Više javno tužilaštvo u Beogradu, 15 meseci nakon pada, saopštilo je da neće biti pokrenut krivični postupak protiv osoba koje usu čestvovale u pripremi i izvršenju zadatka.

Vlada Srbije proglasila je 15. mart za Dan žalosti, a gradsko veće Novog Pazara proglasilo je tada trodnevnu žalost u tom gradu.

(Telegraf.rs)

Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA