"Beli trag na nebu stajao je ceo dan, truju nas iz aviona": Evo zašto je teorija zavere o "kemtrejlsu" suluda
"Beli trag na nebu stajao je ceo dan. Zaprašuju nas i truju. Kako je moguće da izmaglica stoji na +16 stepeni".
Ovo je samo jedan od komentara sa društvenih mreža koji se često mogu pročitati na temu "kemtrejlsa", belih tragova koji se formiraju iza aviona.
Prema takvim teorijama zavere, kondenzacijski tragovi su zapravo hemijski ili biološki reagens, koji se namerno ispušta iz aviona na visokim nadmorskim visinama u svrhu tajnih državnih programa.
Ipak, istina je nešto drugačija, bar ako je verovati nauci o fizičkim i meteorološkim procesima u atmosferi.
Troposfera je najniži i najgušći deo atmosfere, koji se prostire od visine 8 km iznad polova i do 18 km iznad ekvatora, a visina prostiranja zavisi kako od geografske širine, tako i od godišnjeg doba. U njoj se nalazi naveći deo mase atmosfere, skoro sva atmosferska voda, tu se stvaraju oblaci, nastaju sva značajnija strujanja vazduha i odvijaju se sve vremenske promene.
Temperatura s visinom opada i na gornjoj granici troposfere iznosi od -55°C do -80°C. Jedino je u ovom sloju moguć život. Od stratosfere je odvaja tropopauza. U tropopauzi temperatura stagnira i uglavnom se ne menja, a stratosferi temperatura raste sa visinom i na 60 kilometara temperatura dostiže vrednosti oko nula stepeni.
Kondenzacija predstavlja fazni prelazak iz gasovite faze u tečnu oduzimanjem toplote (hlađenjem) do kritične temperature. Reverzni proces je isparavanje. Reč se najčešće odnosi na kruženje vode. Takođe se može definisati kao promena stanja vodene pare u tečnu vodu u kontaktu sa tečnom ili čvrstom površinom ili jezgrima kondenzacije oblaka u atmosferi.
Kada se prelaz dogodi iz gasovite faze u čvrstu fazu, promena se naziva depozicijom.
Kondenzacijski tragovi su vidljivi tragovi kondenzirane vodene pare koji se stvaraju iza otvora mlaznog motora aviona.
Avioni najčešće lete na visinama iznad 8.000 metara, neki i iznad 10.000 metara. Poznato je da temperatura vazduha opada sa visinom. Prema osmotrenim podacima, najčešće temperatura vazduha na visinama iznad 8.000 metara su i ispod minus 40 stepeni, a ka višim slojevima troposfere spuštaju se na vrednosti i na minus 60 stepeni.
Dakle, tragovi nastaju kao posledica toga što vreli izduvni gasovi iz motora aviona dođu u dodir sa hladnim vazduhom na velikim visinama. Nekada traju po nekoliko sekundi do nekoliko minuta, a nekada i po nekoliko sati. Koliko će se tragovi zadržati na nebu zavisi od vlažnosti vazduha. Što je vazduh suvlji, tragovi će možda i izostati, a što je vlažnost vazduha veća i tragovi će biti inenzivniji i duže se zadržavati, a što je čest slučaj pred promenu i pogoršanje vremena.
Da li su avionski gasovi loši po zdravlje čoveka - da, ali u istoj količini kao i izduvni gasovi automobila ili drugih vozila.
(Telegraf.rs)
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Super Brundo
Sigurno je suludo.Tako nesto nije moguce u nezavisnoj i neutralnoj drzavi gde MMF delegacija odredjuje visinu plata i penzija.
Podelite komentar
Sloba
Malo me zbunio ovaj tekst. Postoje dokazi a i neke zemljes su priznale da koristele hemikaljije iz aviona koje su rasprskavale zbog OZONSKE RUPE
Podelite komentar
Mr. Goldony
Pobogu… ima li nekoga u ovoj zemlji da radi za svoj narod.. Od Karadjordja do danas isto.. Prestanite sa teorijama zavjere.. to je ionako izmišljena teza od strane C.A. Za Kenedijevu istragu koja se ovih dana pokazala ispravnom. Kondenzacija je tototalno drugačija pojava od kontrole klime koja je več dugo poznata i priznata.. Mi smo zamorčići bez prava jer nemamo snagu i jedino nas može zaštiti poštena vlast.
Podelite komentar