Njihov smeh ugasile su "ubice na drumu", a da ni ne ispaštaju: Zbog bahatih vozača digla se cela Srbija
Bol koja se ne može rečima opisati, koja se prožima celim telom, kida dušu. Bol zbog koje ne možeš da dišeš, hodaš, podigneš glavu...
To je bol koja se oseti gubitkom deteta.
A kada taj bol prouzrokuje neko drugi i to što će, ako se ništa ne promeni, ta osoba proći nekažnjeno, kao da je dečiji život NIŠTA - i te kako otežava.
Sa takvim bolom susreli su se roditelji dece koja su stradala zbog bahate neodgovornosti. Umesto poziva da su dobili peticu iz nekog predmeta, roditelje pozivaju da je njihovo mezimče stradalo na putu ka kući, na pešačkom prelazu.
Stradali su zato što neko nije hteo da uspori, kamoli da izađe iz automobila i suoči se sa nesrećom koju je izazvao.
Da možda spasi taj život!
Umesto toga, veliki broj počinioca ovog stravičnog zločina, dokazao je kukavičluk - bežanjem, skrivanjem, umanjenjem odgovornosti, ali i priznavanjem neadekvatne kazne za učinjeno.
A kako to da prebole roditelji? Nikako! Nikada!
Ublažavanje bola jedino bi mogla da bude pravda. Pravda da je osoba koja je oduzela jedan maleni i nevini život sklonjena sa ulice, iza rešetaka veliki broj godina.
Da se slučajno ne desi ponovo da se još jedan maleni život ugasi!
Da se slučajno ne desi da jedan roditelj oseti ovaj neizdrživ bol!
Izmene Zakona o saobraćaju
Roditelji koji su izgubili decu na pešačkim prelazima u Srbiji traže hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika. Stastistički podaci pokazuju da je prosečna kazna za izazivanje saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom godinu dana zatvora, a kada su deca u pitanju, prosečna zatvorska kazna je tri godine.
Ovu izmenu podržala je i Agencija za bezbednost saobraćaja.
Šta traže roditelji poginule dece?
- Da opšte ograničenje u naseljenim mestima na kritičnim tačkama, pešačkim prelazima i kritičnim deonicama obavezno mora biti 30 km/h, umesto dosadašnjih 50 km/h. Sva bezbednosno rizična mesta moraju da budu obeležena znakom upozorenja "Crna tačka" ili znakom "Pešački prelaz".
- Da se na pešačkim prelazima, gde je nastradao makar jedan pešak, obavezno postavljaju ležeći policajci.
- Da se uvede zakonska obaveza da pešaci i biciklisti prilikom kretanja kolovoznom trakom u uslovima kada nema trotoara za pešake i za bicikliste ili slično namenjene površine, obavezno nose fluorescentni prsluk ili fluorescentne trake. Isto važi i u uslovima noćnog kretanja sa smanjenom uličnom rasvetom ili bez javne rasvete, kao i prilikom smanjene vidljivosti usled vremenskih uslova (magla, kiša, sneg, poledica), kako u naseljenom mestu, tako i van njega.
- Da opšte ograničenje na kritičnim deonicama auto-puteva, obeleženih vidnim znakom upozorenja "Crna tačka", bude 100 km/h umesto dosadašnjih 130 km/h.
- Da se vozači za prekršaje navedene u članu 330, st. 1 30BS-a, kazne i zatvorskom i novčanom kaznom, a ne kao do sada alternativno jednom od dve sankcije.
- Da se za saobraćajne nesreće u kojima je nastupila smrt jedne ili više osoba izriče zatvorska kazna od pet do 15 godina, kao za ubistvo.
- U članu 297, st. 2, umesto sadašnje kazne od dve do 12 godina zatvora - za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom na pešačkom prelazu.
- Da se izriče zatvorska kazna od 30 godina bez mogućnosti pomilovanja.
- Da kazna za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom bude od 15 do 30 godina zatvora.
- Da se uvede kazna - trajna zabrana upravljanja motornim vozilom
- Da se umesto odredbe koja predviđa da zatvorska kazna koju može da izrekne osnovni sud bude od jedne do osam godina, usvoji nova koja predviđa da ovaj sud može da izrekne kaznu od pet do 15 godina.
- Da svi počinioci teškog krivičnog dela u javnom saobraćaju sa smrtnim ishodom moraju da suđenje čekaju u pritvoru.
- Da veštaci, za koje se dokaže da su u dva ili više navrata pogrešno veštačili, krivično odgovaraju za delo čija će zaprećena kazna biti kao i za krivično delo koje veštače
Video: Protest Pravda za Nikolinu
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boban
Kada bi za ovakvo ubistvo kazna bila 30 g. teške robije, minimum, niko ne bi napravio takav prekršaj. Čitam, uslovi u našim zatvorima su bolji nego u banji. Televizija, bilijar, novine, čujem i djakuzi, pa onda za par godina van. Smešno i jadno, istovremeno. U državi BUTAN, smrtna kazna je propisana za jedan gram droge i izvršava se bez pogovora. Kakvi advokati, kakvi bakrači. KAD bi to primenjivali,ne bi ni bilo ubistava na peš. prelazima i niko ne bi pijan i drogiran sedao za volan. HITNO MENJAJTE ZAKON U OVOJ OBLASTI
Podelite komentar
Bbsr
Mnogo"bahatih" sa kriminalnim dosijeom,vozaca,na slobodi!?!?!? Gde je "Drzava"!?!?!?
Podelite komentar
Cobi
Žalosno je svaki život koji se izgubi na pešačkom prelazu gde je brzina vozila svedena na minimum, koje se pojedini vozači ne pridržavaju. Treba pooštriti kazne, ali šta ćemo sa bahatim pešacima koji nose slušalice na ušima, koji razgovaraju telefonom, a pogotovo roditelji koji jednom rukom guraju kolica sa bebom a drugom drže mobilni i razgovaraju, mnogi pešaci kada prelaze pešački ne bace pogled ni levo ni desno, zar oni misle da među vozačima nema pijanih, drogiranih, da ne postoje vozila kojima može u svakom trenutku da otkažu kočnice. Kako ćemo kažnjavat takve pešake. Treba više policije na ulici, kao nekada što ih je bilo, a danas ih nigde nema, pojavlkuju se samo kada se nešto desi, kao pečurke posle kiše.
Podelite komentar