Šta studirati? Izaberi traženo, dobro plaćeno i popularno zanimanje: Digitalni mediji i komunikacije na FDN
Na ovom studijskom programu možete da steknete kompetencije, znanja, praktične veštine iz oblasti komunikologije kako bi se bavili atraktivnim, dobro plaćenim, dinamičnim i popularnim zanimanjem.
Studijski program Digitalnih medija i komunikacije je kvalitetan odgovor na eru digitalizacije u ovom segmentu ljudskih aktivnosti. Program pruža studentima mogućnost da steknu znanje i kompetencije za uspešno oblikovanje informacija, ideja, mišljenja i različitih sadržaja koji su namenjeni velikom broju korisnika, ali i kako da plasiraju i prezentuju sadržaj, imaju dobar javni nastup ili budu dobar PR. Studijski program zasnovan je na principu povezivanja teorije i prakse, što će dodatno podići stručna znanja i praktične veštine studenata.
Studijski program je prilagođen savremenim zahtevima tržišta što pokazuje i interesovanje studenata za upis. Zbog velikog interesovanja studenata Fakultet društvenih nauka (FDN) je proširio kvote za upis na ovaj studijski program.
Zašto digitalni mediji i komunikacije?
Studiranje digitalnih medija i komunikacija je, pogotovo danas, od velikog značaja budući da je potreba za stručnjacima u ovoj oblasti naglo porasla, a raste i dalje.
Studije digitalnih medija će vam doneti potrebna znanja i iskustva digitalnih, komunikacionih i medijskih veština, kao i savladavanje osnova marketinga, oglašavanja, novinarstva i drugih uzbudljivih polja.
Naučićete kako se pišu vesti, šta je brend, kako se istražuje, kako da primenite naučeno i kako da razvijete tehničke veštine. Ono što je najvažnije, jeste da ovaj studijski program prati sve svetske trendove u ovoj oblasti te ćete na taj način biti u toku sa svim novostima.
Budući da su digitalni mediji polje koje se brzo razvija, formalno znanje koje steknete iz ove oblasti će vam služiti kao vodić u daljoj karijeri, ali i životu.
Ukoliko odlučite da studirate Digitalne medije i komunikacije, treba da znate da će vam buduća karijera biti dinamična i puna uzbuđenja, što ovaj studijski program čini još privlačnijim.
Tokom ovih studija ćete stekći potrebna znanja i kompetencije za uspešno oblikovanja informacija, ideja, mišljenja i različitih sadržaja koji su namenjeni velikom broju korisnika.
Više o studijskom programu saznajte OVDE.
Koje su to pozicije u sektoru digitalnih medija i komunikacija i koliko su plaćene?
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije u sektoru informisanja i komunikacija prosečna plata zaposlenog u ovom sektoru za mesec oktobar 2022. godine iznosi 191.592 dinara.
Moderno doba je omogućilo sve brži protok informacija i sve veću potražnju za onima koji tu informaciju umeju da plasiraju u etar, obrade je i učine je dostupnom velikom broju ljudi.
Takođe, u vreme kada je sve okrenuto ka digitalnoj sferi, na tržištu je sve veća potražnja za ljudima koji se bave upravo ovom oblašću i za to su školovani.
Još jedna stvar koja je značajno uticala na povećanje potražnje obrazovanih ljudi u oblasti informisanja i digitalnih tehnologija, jeste i pandemija korona virusa koja je pogodila čitav svet.
Pandemija je pokazala da svaki biznis može da funkcioniše "onlajn", naravno uz odgovorajuću podršku stručnjaka iz oblasti Digitalnih medija i komunikacija.
Prema podacima koji stižu iz Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije, nakon diplomiranja u oblasti digitalnih medija i komunikacija svršeni studenti mogu naći posao u marketingu, advertajzingu, ivent menadžmentu, radiodifuziji, ali i u oblasti foto i video produkcije. Što su se pokazala kao neka od ključnih zanimanja u vremenu kada je većina nas morala da radi od kuće i "preseli" posao na Internet.
Najpopularnije pozicije i najplaćenije u sektoru digitalnih medija i komunikacija za koje se školuju studenti Fakulteta društvenih nauka su sledeće:
- Stručnjak za digitalni marketing - na toj poziciji ćete se susresti sa mogućnošću da lično vi pomognete kompaniji ili industriji da razvijaju svoj brend, promovišu ga, plasiraju svoje proizvode i usluge na najbolji mogući način. Dinamičan posao koji će vam doneti veliki broj poznanstava, dobru zaradu, ali i mogućnost da od svoje karijere napravite pravi bum na tržištu i budete veoma traženi.
- Medija planer - pozicija na kojoj ste uvek u srži svih važnih događaja i dešavanja. Vaš zadatak je da pored toga što ćete uživati u poslu i plati budete i spremni da kreirate akcione planove i strategije za reklamne kampanje.
- Stručnjak za odnose sa javnošću, poznatiji kao PR - stručnjak u ovoj oblasti će osim dobrih finansija biti i veoma važna ličnost u svakom društvu, a posebno u kompanijama. Glavni zadatak PR-a jeste da stvori i održava povoljan imidž svog klijenta, a poseban je izazov rešiti sve probleme u vreme krize što daje posebnu čar ovakvom poslu. Dinamika i plata ovde idu ruku pod ruku, a neretko je i veoma zabavno.
- Komjuniti menadžer - profesija koja je doživela svoju ekspanziju u proteklih par godina, a svoj trend potražnje dodatno će proširiti i u narednim godinama kako se sfera digitalnih medija bude širila. Glavni zadatak je da se bavite oglašavanjem kompanije kroz društvene mreže, kroz planove i strategije i kroz SEO upravljanje.
- Veb menadžer - jedna od novijih profesija, čija se ekspanzija tek očekuje u godinama pred nama. Uz visoku platu, radni zadaci ove profesije su i kreiranje sadržaja veb stranica, kao i jasno strukturisanje strandarda koje su potrebni klijentu. Kreativan posao, koji pruža mogućnost da se svakoga dana usavršavate i kreativno razvijate, a uz to nikada nećete imati prazan novčanik.
Roditelji su navikli da je dugi niz godina među najplaćenijim profesijama programeri i bankari, ali digitalni mediji i komunikacije "prete" da u narednom periodu preuzmu primat i u finansijskom smislu, dok se dinamičnost i kreativnost ovih poslova i pozicija uveliko nalaze u vrhu najpoželjnijih karijernih poduhvata.
Zato ukoliko i vaše dete želi da postane stručnjak u oblasti digitalnih medija i komunikacija ne sumnjajte da je to dobar korak ka sigurnoj i srećnoj budućnosti, jer najbolje je raditi ono što volite, a da uz to imate i dobru platu.
Neophodno znanje možete steći upisivanjem na Fakultet društvenih nauka. Sve neophodne informacije možete pronaći na sajtu FDN-a klikom OVDE.
(Telegraf.rs/PR)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mima
Ništa ne treba studirati. Ako zelite da imate dobra primanja bavite se profesionalno sportom, kao na primer fudbalom.
Podelite komentar
Sale
Dobar zanat,i onda u inostranstvo.
Podelite komentar