Završena visokorizična operacija kod Pirota: Rano jutros privedeno kraju pretakanje amonijaka iz cisterne
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je rano jutros završena operacija pretakanja oko 20 tona preostalog amonijaka iz cisterne, koja je iskliznula sa šina kod Pirota i njeno odvoženje na bezbednu lokaciju, u stanicu Sukovo, što znači da na mestu železničke nesreće više nema curenja amonijaka.
Prethodno, cisterna broj 13, iz koje je curio amonijak, podignuta je dizalicama i vraćena na kolosek.
Vesić je istakao da je operacija podizanja i vraćanja cisterne na kolosek bilavisokorizična, navodeći da su njom rukovodili predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Sektora za vanredne situacije MUP i Štaba za vanredne situacije grada Pirota.
Ministar je naglasio i da će ekipe koje sprovode monitoring kvaliteta zemlje, vode i vazduha ostati na terenu dok Štab za vanredne situacije ne odluči drugačije.
Takođe, ekipe "Infrastrukture železnice Srbije" nastavljaju sa popravkom koloseka da bi se izvršilo podizanje još tri pune prevrnute cisterne iz kojih nije bilo curenja amonijaka.
Sve ostale cisterne koje su ostale posle nesreće na koloseku već su uklonjene, a podizanje preostalih prevrnutih cisterni na mestu nezgode vrši pomoćni voz i drumska dizalica iz Bugarske, naveo je ministar Vesić.
"Pre nekoliko dana zamolio sam svog bugarskog kolegu Hrista Aleksieva, potpredsednika Vlade Bugarske zaduženog za ekonomske politike i ministra transporta i komunikacija za pomoć. Naši bugarski prijatelji odmah su uputili u Srbiju železnički pomoćni voz i autodizalicu sa svojim radnicima. Srpski i bugarski radnici radili su nekoliko dana, i danju i noću, kako bi se prvo uklonile cisterne koje nisu iskliznule, a potom podigle i pretočile one koje su iskliznule. Želim da im se zahvalim na ogromnom trudu i energiji. Posebno bugarskim železničarima koji su zajedno sa svojom srpskom braćom i sestrama radili i rizikovali život kao da je u pitanju njihova zemlja", rekao je Vesić.
Ministar je pojasnio da zbog rizika obavljanja ove operacije, nije bilo moguće objavljivati svaki detalj i najavljivati postupanje.
"Žao mi je zbog toga, ali to je bilo neophodno kako bi radnici na miru obavili posao", rekao je Vesić.
Prema informacijama preduzeća "Infrastrukture železnice Srbije", ukoliko se radovi nastave po zadatoj dinamici, pruga Niš - Dimitrovgrad trebalo bi da bude ponovo u funkciji najkasnije od 13. januara.
"Očekujem da u najkraćem roku dobijem izveštaj Кomisije za istragu koju sam formirao, kao i izveštaj tužilaštva kako bi se utvrdile sve okolonosti pod kojima je došlo do nesreće", zaključio je ministar Vesić.
Video: Pogled s nadvožnjaka iznad pruge: Cisterna iz koje je iscurio amonijak još leži izvrnuta
(Telegraf.rs)
Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
S z
Još jedan dokaz koliko smo pukli i propali zar NAŠI železničari nisu sposobni da rešavaju ovakve situacije i zar nemaju adekvatna stedstva i opremu pa moramo angažovati Bugare ? Onda kompletno raspustite svu administraciju u ministarstvu i železnici jer i onako ničemu ne služe a u nekadašnjim JŽ bi bilo sramota hvaliti se ovako nečim i to još predstavljati kao nekakav "uspeh".
Podelite komentar