Uprkos tragediji i zabrani, i dalje prelaze most preko Morave: Meštani Stalaća i Maskara rizikuju život
Prošlo je manje od dva meseca od nesreće na visećem mostu kod Ovčarsko-kablarske klisure, u kojoj su nastradale dve osobe, a po ponašanju meštana Stalaća i Maskara, izgleda da to nije bilo dovoljno upozorenje.
Uprkos zabrani korišćenja, meštani i dalje koriste viseći most preko Zapadne Morave, koji spaja opštine Varvarin i Ćićevac, kako bi stigli do posla u obližnjim fabrikama, do farmi i njiva.
- Prolazila sam ,vodila sam i dete tu do Stalaća na Kulu Todora od Stalaća, ali ima sigurno tri, četiri godine kako ne prolazimo jer vidi se da nije bezbedno - priča Aleksandra Stefanović iz sela Maskare za RTS.
Korišćenje je zabranjeno 2019. godine, a dotrajale daske dokazuju da je most načeo zub vremena.
- Jeste zabrana, međutim, ljudi to stalno skidaju, prelaze preko mosta, sami rizikuju život, to je nešto što je vrlo teško sprečiti - upozorava Dragoš Beguš, građevinski inspektor Opštine Varvarin.
Ipak, preko mosta do obale i Stalaća treba samo 95 metara, a putem dvadesetak kilometara.
- Ljudi prelaze, ima lokalne farme ovde koji rade i od toga žive, stvarno je od velikog značaja, ali vidite most je u katastrofalnom stanju. Pre dvadesetak godina je vršena rekonstrukcija samo drvenih delova mosta. Znači grede postojeće i ove daske. To je rađeno iz sopstvenih sredstava, tada su mesna zajednica i opština bile jedna karika i to je tada bila kompletna rekonstrukcija - naglašava Marko Nikolić, predsednik MZ Maskare.
Most je u nadležnosti opštine Varvarin i na listi nelegalnih, o čemu je obavešteno resorno ministarstvo, piše RTS.
- Mislim da ih je vojska radila i niko tu dokumentaciju tehničku nema. Manje-više to su tipski mostovi u celoj Srbiji sa istim karakteristikama, te sajle i cela ta konstrukcija. Poslali smo kompletnu dokumentaciju u vezi tog mesta - dodaje građevinski inspektor Beguš.
Samo par stotina metara dalje niču betonski stubovi novog mosta na Moravskom koridoru, ali su meštani nestrpljivi u iščekivanju kraja izgradnje, rizikujući svoj život.
A rešeni su, kao i opština Varvarin da ga sačuvaju, uprkos izgradnji novog. Kako piše javni servis, napravljen je elaborat, a sa kompanijom Behtel-Enka koja gradi Moravski koridor pregovara se o njegovoj kompletnoj rekonstrukciji.
Podsetimo, u Srbiji od 66 visećih mostova, 9 je za rušenje.
Video: Ovo su mostovi u okolini Ovčar Banje kojima je potrebna hitna sanacija
(Telegraf.rs)
Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
V8
Taj Most je jak, sajle su zdrave, samo daske da se zamene..
Podelite komentar
Ej
Čim napravite drugi ljudi nece ici tuda.Prosto i jednostavno.Bacate pare na svakakve gluposti a da neki lojalni zivi tamo sve bih bilo reseno odavno.Toliko o tome
Podelite komentar
genijeee
A kuda ce?
Podelite komentar