"Otac smiren, sin racionalan, majka i ćerka nervozne i bahate": Da li ste videli ovaj spot? Pala prva reakcija
- Verujem da će spot „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život!” uticati na svest vozača o značaju i upotrebi zaustavne trake na auto-putevima i ta poruka je važna. S druge strane, ne mogu da ne primetim da i ova reklama doprinosi širenju rodnih stereotipa i predrasuda o ženama i muškarcima. Kao država borimo se protiv diskriminacije prisutne u društvu, ovo je godina borbe protiv rodnih stereotipa, ali kada vidimo da javne institucije, svesno ili ne, doprinose njihovom širenju, shvatamo koliko je dug put do rodne ravnopravnosti - izjavila je danas potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost prof. dr Zorana Mihajlović.
Ona je, reagujući na spot JP „Putevi Srbije” i resornog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, istakla da je reč o još jednom rodno diskriminatornom spotu.
- Vidite smirenog muškarca, sina koji je racionalan, majku i ćerku nervozne i bahate. Da li je to zaista poruka koju želimo da pošaljemo? Da su muškarci ti koji smiruju situaciju i uvek su mudri i u pravu, a žene prave problem? Još jedan od rodnih stereotipa koji je štetan i ne doprinosi izgradnji modernog društva u kojem su i žene i muškarci jednako poštovani. Nije se lako boriti protiv predrasuda, jer su utemeljene na patrijarhalnim obrascima i vekovima nametanim društvenim normama, ali mi ne odustajemo. I najmanje što očekujem je da javne institucije čiji glas ima težinu doprinose tome - poručila je Mihajlovićeva.
Na spotu je prikazana porodica koja ide na venčanje, žene ubrzavaju oca vozača, a on ih smiruje i podseća na pravila u saobraćaju.
Podsećaju da je u poslednjih 5 godina izgubljeno više od 20 života u zaustavnoj traci na auto-putu.
Pogledajte spot i procenite sami:
(Telegraf.rs)
Video: Izgoreo magacin u Zemun Polju, tag Magacin Zemun Polje Požar
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dr Anja
Spot he super,na kakva diskriminacija,o cemu ova priča!!!???
Podelite komentar
Marko
Extra spot ne razumem šta se bunite i kakve neravnopravnosti ima u spotu. Bitna je pouka.
Podelite komentar
Filip
A da su u spotu obrnute uloge, da li bi to bila onda diskriminacija ka muskarcima, predstavljenim kao nervoznim i bahatim alfa mužjacima koji bi se samo svadjali i odmeravali snage, a žene te koje su pune razumevanja i ljubavi. Onda ne bi smeo spot ni da nastane jer ne bi odgovaralo nikome. Pritom je sin predstavljen kao nezainteresovani debil koji samo bulji u telefon, a ćerka ta koja je napinjac, pa ako se žene bune zbog stereotipa, onda su i sva deca su po pravilu degenerici.
Podelite komentar