Menja se kombinovani test na maturi, ovo se krije iza probnog polaganja sutra: Umesto 5 predmeta, polagaće 1

 
 
 ≫ 
  • 5

Razmatra se novi koncept kombinovanog testa na kojem se do sada proveravalo znanje iz čak pet predmeta

Već sledeće školske godine đaci bi, kako stvari sada stoje, mogli da polažu skroz drugačiju malu maturu. Naime, iznenadno probno testiranje koje će sutra imati učenici četvrtog i sedmog razreda osnovnih škola samo je uvod u promene koje slede.

Reč je o novom konceptu kombinovanog testa na kojem se do sada proveravalo znanje iz čak pet predmeta.

Đaci su izabrali i sutra će, prema uputstvu Ministarstva prosvete, polagati jedan od pet predmeta koji se inače polažu na kombinovanom testu na maloj maturi (istorija, geografija, biologija, fizika i hemija).

Da će promene uslediti, Telegrafu su potvrdili i u Ministarstvu prosvete.

- Ministarstvo je u skladu sa Strategijom u saradnji sa Zavodom za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja pristupilo i sagledavanju kvaliteta završnog ispita i razmatranju mogućnosti promene koncepta kombinovanog testa. Nakon višegodišnje primene završnog ispita došlo se do izvesnih uvida koji nameću potrebu za sagledavanjem i preispitivanjem njegovog kvaliteta, svrsishodnosti, kao i prednosti i nedostataka. Ovo se pre svega odnosi na kombinovani test - navode u Ministarstvu za naš portal.

Kako dalje navode, mišljenja stručne javnosti, nastavnika i direktora ukazuju na to da koncept kombinovanog testa u ovom obliku nema kapacitet da ostvari svoj puni potencijal i svrhu i da su izmene neminovne.

- U skladu sa tim ZVKOV je pripremio testove za probno testiranje učenika sedmog razreda osnovne škole u školskoj 2021/2022, koje će biti održano 15. juna u svim školama u Srbiji. Učenici će se na osnovu isticanja u prirodnim, odnosno društvenim naukama opredeliti za predmet iz kog će rešavati test u okviru probnog testiranja. Mogu da izaberu jedan od ovih predmeta: fizika, hemija, biologija, geografija i istorija - kažu u Ministarstvu.

Roditelji dece sa teškoćama u razvoju ogorčeni: Sve organizovano kao da naša deca ne postoje

Mama dečaka sa autizmom kaže da je probno testiranje najavljeno 7. juna, svega sedam dana pre polaganja, a da se pritom nije uopšte vodilo računa kako će ga polagati deca sa teškoćama u intelektualnom razvoju.

- Oni ne mogu da polažu iste zadatke, niti u istoj učionici sa drugom decom. Moj sin bi se sigurno unervozio od sve te gužve i stresa, pa bi onda napravio omeo i drugu decu polaganju. Iz tog razloga sam odlučila da ga ne šaljem u školu tog dana, ali zaista se osećamo diskriminisanim. Na njih se uopšte ne misli - revoltirano poručuje ova mama.

Na naše pitanje kako ovo komentarišu, u Ministarstvu su odgovorili da im je "jedan od prioriteta da obrazovanje bude podjednako dostupno za sve učenike".

- Škole prilagođavaju testiranje svakom učeniku kome je to potrebno, a školski timovi pružaju podršku ukoliko je ona potrebna - kažu u Ministarstvu.

Ipak, iznenadno testiranje ostavilo je zatečenim i same prosvetne radnike. U Uniji sindikata prosvetnih radnika Srbije (USPRS) kažu da im je nejasno zbog čega je Ministarstvu važno da se učenici testiraju, a da, kako navode, ne planiraju da izvrše obradu dobijenih rezultata.

- Ako se već sprovodi standardizovano testiranje učenika na nivou države, logično je i da autori testova prikupljaju njihove rezultate i daju analizu. Posao Zavoda radiće predmetni nastavnici za učenike 7. razreda i učitelji za učenika 4. razreda, na konkretnom nastavnom času. Tako će sve ostati na nivou škola - ističu u USPRS.

Video: Mala matura u doba korone: Za male maturante počeo završni ispit

(Telegraf.rs)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tijana

    14. jun 2022 | 17:00

    Konacno nesto pametno.

  • Miodrag

    14. jun 2022 | 21:29

    Mislim da reaenje uopste nije pametno. Vecina ucenika ce se opredeljivati za jednu od najlaksih opcija. Fiziku i hemiju ce izbegavati u sirokom luku. Mislim da ce geografija biti najpopularnija. I sta ce se dobiti time. Moze li nase ministaratvo da smisli nesto bolje ,efektnije i svrsishodnije?

  • Maja

    14. jun 2022 | 20:46

    Odlicno! Takodje bi mogli, bas iz tog razloga, da uvedu izborne predmete, od sedmog razreda. I da neko nema 2 casa fizike i hemije, vec da ubaci umesto toga dva casa vise stranog jezika, ili kako vec. Jer ima dece koje znaju sta bi dalje, ili sta im sigurno nece trebati, i ne zele to da uce u sitna creva, vec bi se fokusirali na nesto njima bitnije.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA