Da li sledi promena za vozače i na čiji trošak? PP aparat retko ko ima a stručnjaci se zalažu da bude obavezan

 
 
 ≫ 
  • 51

Osim što bi Zakonom o bezbednosti saobraćaja trebalo regulisati da protivpožarni aparati budu obavezni u vozilima, sagovornici Telegrafa.rs navode da bi trebalo uvesti i obuku u auto-školama kako se gasi požar

Povećan broj požara u automobilima, nametnuo je obaveznost protivpožarnih (PP) aparata u putničkim vozilima, što sada nije Zakonom obavezno. Zato ih retko ko i ima u četvorotočkašima, a naši sagovornici kažu da se treba zalagati za to oni budu obavezni. S obzirom na to da ni u auto-školama nema obuka kako se koristi PP aparat, Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Telegraf.rs da će se i za to zalagati.

Zamenik načelnika Uprave za vatrogasno-spasilačke jedinice Sektora za vanredne situacije Vlada Plemić, rekao je prošle nedelje za Telegraf.rs da je od početka godine do sada u odnosu na isti period prošle 2021. godine, broj požara na saobraćajnim sredstvima porastao za desetak procenata. 

Tada nam je rekao i da u vozilima vozači najčešće nemaju protivpožarni aparat, što je, kako je istakao, tragično. Zakonom vozači automobila nisu u obavezi, a on apeluje da se to izmeni:

- Moj predlog je da svako vozilo ima aparat za gašenje požara. To nije zakonski regulisano, odnosno putnički automobili nisu u obavezi. Čak ni vozači prilikom polaganja vozačkog ispita nemaju obuku sa gašenjem požara u početnoj fazi protivpožarnim aparatom - rekao je Plemić za Telegraf.rs.

Obuka u auto-školama

Srbija bi uskoro trebalo da dobije izmenjeni Zakon o bezbednosti saobraćaja, a kako za Telegraf.rs kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja do sada nije bilo govora o PP aparatima u putničkim vozila. On napominje da bi to, svakako, trebalo Zakonom regulisati, ali da bi troškove trebalo da snose osiguravajuća društva.

- Najveći teret određenih promena u Zakonu o bezbednosti sabraćaja, snosili su vlasnici vozila. U proteklih 10 godina, bili su u obavezi da uzmu žute prsluke, komplete prve pomoći, zimske gume, pa smo došli u fazu promenjenog tehničkog pregleda zbog čega su vlasnici vozila morali dodatno da ulažu kako bi uklonile te neke neispravnosti, ponekad čak i nebitne, da bi doveli vozilo u stanje da može da prođe tehnički pregled. Imali smo problem i sa vlasnicima koji su morali da skidaju određene elemente - kuku za vuču, folije za zatamnjenje. Dakle, dosta toga je urađeno već u pogledu voznog parka, a veliki teret je pao na teret vlasnika vozila - podseća Okanović i dodaje:

- Moj stav jeste da bi svako vozilo trebalo da ima protivpožarni aparat. Ja ga imam iako nisam u obavezi. Ali, sa druge strane, voleo bih da teret tog opremanja ne padne na vlasnike nego na osiguravajuća društva. Mislim da su on direktno zainteresovani da što manje štete nastane na vozilima. Ali, svakako to treba da se reguliše zakonom.

Provera ispravnosti PP aparata

Objašnjava da je i kao i kod prve pomoći, potrebno ljudima pružiti znanje, odnosno obučiti ih za rukovanje PP aparatom, za šta će se lično zalagati da bude uvedeno u auto-školama.

-  Zalažem se da se u sistem obuke vozača uvede i osnovna obuka za gašenje početnih požara za motornom vozilu, bili aparati obavezni u vozilima ili ne. Ako neki vozač nema aparat, može mu ga pozajmiti drugi vozač na drumu, ili neko iz neke zgrade, objekta - kaže Okanović.

Uvođenje protivpožarnih aparata kao obavezu donosi još jedan trošak, a to je njihovo overavanje ispravnosti. To se danas, po našim propisima, radi na 6 meseci.

- Ukoliko bi PP aparati bili obavezni, onda njihova ispravnost ne treba da se proverava na 6 meseci, to je onda veliki izdatak. Mišljenja sam da bi oni mogli da se proveravaju na tehničkom pregledu, da budu njegov sastavni deo - predlaže Okanović.

Načešći uzroci požara na automobilima 

Najčešći uzrok požara na automobilima i drugim saobraćajnim sredstvima, kako je za Telegraf.rs objasnio Vlada Plemić, su neispravna elektronika i instalacije za dovod goriva.

- Za 5 godina smo imali 8.287 požara na saobraćajnim sredstvima, u 2021. čak 1.760 požara a ove, od Nove godine do sada imali smo ih 576. U odnosu na isti period prošle godine imamo već povećanje za desetak odsto. Najčeći uzrok je neispravna instalacija i neispravni dovod goriva. Požar najčešće nastaje u motornom prostoru - kaže Plemić.

Video: Pogledajte šta je ostalo od automobila koji je izgoreo kod Palate Srbija: Prvi snimci

(Telegraf.rs)

Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nima

    17. maj 2022 | 20:53

    Ko li hoće sad da se ugradi ???

  • Milos

    17. maj 2022 | 20:57

    I kad se zapali auto kad krene da gori sa PP aparatom S1 koji je obavezan za auto ne mozes da izgasis ni rostilj kad plane malo vise a kamo li ceo auto. Da bi ugasio auto kad krene da gori treba PP aparat bar metar visine da bi se ugasio ceo automobil.

  • Atila17

    17. maj 2022 | 20:59

    Darko Lazić i pp aparat...... hahahahahahahahahahahaaaaa

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA