Ne idu volan i alkohol: Prošle godine 1. maja poginulo sedmoro ljudi. Do 3. pojačana kontrola saobraćaja

  • 0

Podaci Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuju da 1. maja pogine tri puta više ljudi nego drugim danima, a direktor Agencije Duško Pešić kaže da takvi podaci treba sve da zabrinu i poručuje da je pogubno sesti za volan, ukoliko se prethodno konzumirao alkohol.

Pešić je za Tanjug rekao da je prošle godine sedmoro ljudi poginulo 1. maja, a da je dan kasnije, 2.maja na Vaskrs poginulo još dvoje.

- Za dva dana prošle godine stradalo je devetoro ljudi tokom prvomajskih praznika, a u saobraćajnim nezgodama je tri puta više onih koji su u alkoholisanom stanju od godišnjeg proseka - rekao je Pešić i dodaje da je prošle godine u kontrolama policije ogroman broj uhvaćen u prekršaju, i da je mnogo onih koji su učestovalo nezgodama bilo u alkoholisanom stanju.

Policija će, podseća, do 3. maja biti na putevima i sve snage su angažovane oko svih većih izletišta kako bi se sprovele kontrole.

- I to je dobro, jer će svako ko sedne za volan, biti kotrolisan i proveren. Moramo da učimo mlade da ne sedaju za volan ako su konzulmirali alkohol, i da uvek u društvu naprave organizaciju da neko od njih ne pije, ili da se organizuju na drugi način da se prevezu - rekao je Pešić.

On je posebno ukazao da alkohol produžava put reagovanja, da tada koordinacija pokreta nije dobra, dobija se lažno samopouzdanje, a dok trezan vozač opaža i perifernim vidom, vidno polje se kod vozača pod dejstvom alkohola sužava, pa on vidi samo ispred sebe.

Dodaje da se sa alkoholom pojačava želja za nebezbednim ponašanjem, pa su vozači spremni da pretiču "preko pune linije", da prekorače brzinu, da ne koriste pojas…

- Nikako se ne ''mešaju'' volan i alkohol, jer time ugrožavamo sebe i sve učesnike u saobraćaju - poručio je Pešić.

On je, međutim, ukazao i da je u saobraćajnim nezgodama, pod uticajem alkohola, iako se obično misli da stradaju mladi, 80 odsto poginulih koji su bili pod dejštvom alkohola, starije od 55 godina.

- Stariji su oni koji sedaju za volan, a da su popili. To je ta kompenzacija rizika, pa kažu ''ja sam iskusan, prešao sam toliko kilometara, mogu da sebi dam za pravo da popijem i da vozim'', a to je loša poruka mladima i deci - rekao je Pešić i dodao da su istraživanja sa mladima pokazala da je najveći broj njih vožen u voziliu kojim su upravljali roditelji, deda, ujak.. koji je bio na nekoj proslavi, na kojoj je pio.

Za prethodne uskršnje praznike, za četiri dana na putevima u Srbiji je poginulo šestoro ljudi, a Pešić kaže da je četvoro ljudi stradalo u putničkim automobilima, dok je život izgubio jedan pešak i jedan biciklista.

Dodaje da je u saobraćajnoj nezgodi u Somboru u automobilu bilo četvoro ljudi, od kojih je troje koji su vezali pojas prošli sa lakim povredama, dok je momak koji nije koristio pojas stradao na licu mesta.

- Tokom praznika, stradao je pešak i biciklista. Zabrinjava da je pešak stradao na pešačkom prelazu u Mirijevu, gde on ima prednost, gde ne može vozač da ga ne očekuje i to je neprihvatljivo. Biciklista je poginuo u Plandištu, u dnevnim uslovima, a istraga će utvrditi gde je problem, ali sigunro da ima propusta i na strani vozača, jer je nemoguće da ne vidi bicikl u dnevnim uslovima - rekao je Pešić.

Dodaje da se svake godine oko praznika govori o stradalima i povređenima na putevima, jer ljudi i danas neke stvari rade misleći da to nije strašno i da neće uticati na njihove vozačke sposobnosti.

Bilo je, kaže, i saobraćajnih nesreća u kojima u vozilu bude po troje, četvoro, petoro, pa čak i šestoro, od kojih dvoje, troje ili četvoro strada u takvim situacijama.

Pešić je dodao da "udaranje po džepu" trenutno donosi rezultate, a za trajne promene mora da se menja ceo sistem, tako da bi trebalo da se uvede sistem saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u osnovne i srednje škole, kako bi se od najranijeg perioda krenulo sa izgradnjom ispravnih stavova.

- Da im govorimo koliko je važno da se veže pojas, da se ne pije alkohol, šta može da se dogodi kada neko sedne za volan, a konzumirao je alkohol, koliko to degradira njegove vozačke sposobnosti… Tako se stvaraju generacije dece koja su bezbedna kao pešaci, a zaitm i mladih vozača koji su bezbedni, sa ispravnim stavovima - rekao je Pešić.

Kako kaže, i jedan čovek godišnje da pogine u saobraćaju je mnogo, a u Srbiji ih godišnje strada oko 500.

- Imali smo 90-ih godina 1.950 poginulih na godišnjem nivou, ali je tada bilo manje automoblila i kretanja. Zatim je 2000-ih ginulo više od 1.000 godišnje, a sada je taj broj 500. Smanjen je broj poginulih za tri četvrtine, ali još nismo zadovoljni, jer razlozi zbog kojih ljudi stradaju nisu opravdani i mogu da se reše - rekao je Pešić.

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA