Bahati vozači u Srbiji najviše se kažnjavaju radom na surovo realnom mestu: Ovde uče šta je borba za život
Do kraja godine Srbija bi trebalo da dobije nov Zakon o bezbednosti u saobraćaju, cilj je da se represivnim kaznama konačno stane na put bahatim vozačima, koji se trenutno osim poenima, novčano, kaznom zatvora i oduzimanjem dozvola, kažnjavaju i društveno korisnim radom. I, u tom segmentu, između ostalih, stručnjaci predlažu promene, odnosno institucije u kojima bi trebalo da "služe" društveno koristan rad.
U prethodnoj, 2021. godini samo Prekršajni sud u Beogradu je osudio najmanje 111 vozača i na društveno koristan rad. Taj broj je veći u odnosu na 2020. godinu, ali ne i konačan, jer kako je za Telegraf.rs objasnila predsednica Prekršajnog suda u Beogradu Olivera Ristanović, podaci su okvirni, jer elektronski upisnik koji vode prekršajni sudovi nema mogućnost pretrage predmeta prema vrsti sankcije.
- U prethodnoj 2021. godini, od strane Prekršajnog suda u Beogradu osuđeno je 111 vozača za prekršaj iz člana 329 Zakona o bezbednosti saobraćaja za nasilničku vožnju, kojima je pored novčane kazne, kaznenih poena, zaštitne mere zabrane upravljanja motornim vozilom, izrečena i obaveza rada u javnom interesu, u trajanju od 240 do 360 sati. U 2020. godini, za ovaj prekršaj je osuđeno 85 vozača - kaže Olivera Ristanović za Telegraf.rs.
Ona objašnjava da se vozačima koji učine prekršaj iz člana 329. Zakona o bezbednosti saobraćaja izriče najčešće umesto kazne zatvora rad u javnom interesu.
- Ali, može da se dogodi da i u postupku izvršenja za neke neplaćene novčane kazne, sudije nađu da je umesto kazne zatvora opravdano novčanu kaznu zameniti radom u javnom interesu, gde se umesto 1.000 dinara novčane kazne izriče 8 sati rada u javnom interesu ili u predmetima gde je došlo do prekršaja iz Zakona o javnom redu i miru.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović rekao je pre par dana za Telegraf.rs da bi društveno koristan rad bahatim vozačima trebalo da se određuje u Urgentnom centru i Centru za rehabilitaciju.
- Ono što je bilo zamišljeno jeste da, ako neko dobije rad u javnom interesu kao kaznu, da on ide u Urgentni centar da pomaže i da vidi ljude koji su nastradali u saobraćajnim nezgodama, i da gura kolica u Zavodu za rehabilitaciju, da pomaže ljudima koji su ostali invalidi. Mi taj sistem nemamo - rekao je Okanović za Telegraf.rs.
Služe kaznu u bolnici
Olivera Ristanović kaže za Telegraf.rs da je prošle godine društveno koristan rad upravo obavljan najčešće u jednoj zdravstvenoj ustanovi.
- U 2021. godini, rad u javnom interesu je najčešće obavljan u Zemunskoj bolnici i na hipodromu, a u prethodnim godinama je obavljan u javnim preduzećima, najčešće u JKP "Zelenilo Beograd" i na Adi - rekla je ona za naš portal.
Kao što smo već pisali, do kraja godine trebalo bi postojeći Zakon o bezbednosti u saobraćaju da pretrpi izmene. Stručnjaci sa kojima smo do sada razgovarali, zalažu se za trajno oduzimanje vozačke dozvole, ali i za oduzimanje vozila.
Kao neko na čelu Prekršajnog suda u kojem radi godinama, Ristanović za Telegraf.rs kaže da oduzimanje dozvole vozačima nije prepreka da sednu za volan. Ona ističe i da oduzimanje vozila nije novina u postupanju, jer se oduzimaju po drugim zakonima.
- Napominjemo da je u prethodnom periodu bilo dosta polemike u vezi izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i moguće zaštitne mere oduzimanja predmeta izvršenja prekršaja- vozila kojim je upravljalo lice koje je osuđeno za prekršaj. U tom smislu ukazujemo da se od strane sudija prekršajnih sudova ovakve zaštitne mere izriču po drugim zakonima, recimo Carinskom zakonu, Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, te nije novina u postupanju - kaže Ristanović i iznosi svoje mišljenje o oduzimanju vozačke:
- Sama činjenica da je nekom oduzeta vozačka dozvola ili da mu ista nikada nije ni bila izdata nije faktička smetnja da se takvo lice nađe kao vozač u saobraćaju i ugrozi svoju i bezbednost drugih učesnika o čemu svedoče svakodnevne situacije nasilničke vožnje.
Video: Sudario se s tramvajem i pita se otkud on na šinama: Beograđanin začuđen kako se desio udes
(Telegraf.rs)
Video: Zbog jakog mraza poledica gotovo paralisala saobraćaj u prestonici: Beograd okovan ledom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Раднаскела
Чуј 111 казни прошле године...ја толико лудака за воланом видим дневно, зрелих за рад на депонији и одузимање аутомобила.
Podelite komentar
DARKO 100%
Cuvar plaze u zimskom periodu😉
Podelite komentar
Veteran
Rad bi morao da bude koristan a ne drustven. Za takve je rudnik ili poljoprivredno dobro.
Podelite komentar