Novi portal e-Konsultacije

  • 0

Svako iz fotelje može da učestvuje u javnim raspravama, da komentariše zakone, propise, strategije i daje sugestije.

Na nedavno pokrenutom portalu e-Konsultacije, građani, privreda, ogranizacije civilnog društva i ostali zainteresovani već mogu da učestvuju u pripremi i usvajanju dokumenata javnih politika. U sadržaje propisa ministarstava Vlade Srbije mogu da zavire svi koji imaju otvoreni nalog na portalu eUprave, da napišu svoje mišljenje, sugestiju, predlog i na taj način da se uključe u javnu raspravu.

Novi portal koji u Vladi vide kao idealan digitalni alat koji će biti dobra spona između institucija koje donose dokumenta javnih politika i onih na koje se propisi odnose, nalazi na internet adresi ekonsultacije.gov.rs.

Prema podacima Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu oko milion i dvesta hiljada građana koji imaju otvoren nalog na portalu eUprave, mogu da prate donošenje propisa i utiču na njihovo kreiranje.

- U ovom trenutku je oko 20 različitih dokumenata iz ministarstava Vlade Srbije postavljeno na portal e-Konsultacija. Pozivam građane da pogledaju sadržaj. Tu su različite strategije, programi, predlozi zakona i podzakonski akti. Mislim da će ovo biti jedan od najposećenijih portala. Jer Vlada Srbije je zaključila da svako ministarstvo mora imati otvoren administratorski nalog na ovom portalu i da sve što radi bude dostupno svim zainteresovanima, objašnjava Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

- Još u fazi pripreme, najviše interesovanja za portal e-konsultacije pokazale su građanske ogranizacije, kaže Ninoslav Kekić iz Republičkog sekretarijata za javne politike. – Zainteresovalo ih je to što postoji neki portal koji će pokazati da je ceo taj proces transparentan, gde oni mogu da učestvuju ravnopravno bez obzira na to da li se javljaju iz Niša, Subotice ili su iz Beograda, i da neće morati da imaju dodatne troškove da dolaze u velike centre u kojima se najčešće održavaju javne rasprave, kaže Kekić.

Ninoslav Kekić Foto: Ivan Zupanc

Važna je i kritika

Novi portal smanjuje troškove, pa i rizike u vreme pandemije, a dovoljan je jedan "klik", i svako ko ima nalog na portalu E- uprave , može da komentariše objavljeni propis. Važno je samo da svako ko se u javnu raspravu uključi, dobro obrazloži svoju sugestiju ili predlog, jer su tako veće šanse da ona postane deo propisa. Država računa na građanski aktivizam, veruje da će ga portal e-konsultacije i podstaći, ali poželjna je i kritika.

- Cilj nam je da na osnovu građanskog aktivizma i kritika ispravimo na vreme nešto što je možda pogrešno zamišljeno i što se posle javnog sagledavanja ukazalo da treba izmeniti. Kritika mora da postoji kako bismo mi u ovoj prvoj godini, kada kreće portal, došli do saznanja kako da ga unapredimo - ističe Kekić.

Prema rečima Mihaila Jovanovića oko deset hiljada ljudi nedeljno otvori svoj nalog na portalu eUprava.

-Veoma je značajno da se građani i privreda uključe u donošenje propisa i zakona, jer su njima i namenjeni, a s druge strane njihovo učešće u donošenju raznih dokumenata podići će kvalitet samih zakona, propisa i strategija - zaključuje Jovanović.

A to je cilj reforme javne uprave koja se u Srbiji sprovodi uz podršku Evropske unije. Prvi efekti portala na adresi ekonsultacije.gov.rs meriće se polovinom godine. Sve kritike, komentare, sugestije zapisuju administratori, kažu u Vladi i obećavaju da će ih objavljivati i na njih uredno odgovarati.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA