Za nedozvoljen prelaz preko pruge kazna do 80.000 dinara, ako vam ispadne smeće na šine, još 100.000

 
 
  • 23

Postoji mogućnost krivičnog i prekršanjog gonjenja

Suludo prelaženje pruge koje je proteklih dana zabeleženo na potezu Beograd-Novi Sad, gde se izvode probe pri brzini od 200 kilometara na sat, moglo bi građane da košta i do 80.000 dinara, kada bi ih ovlašćeni inspektor zatekao u toj radnji.

Novčanom kaznom od 20.000 do 80.000 dinara kazniće se fizičko lice za prelazak preko železničke pruge suprotno članu 96. st. 1. i 2. Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju, koji glasi:

Prelazak drumskih vozila preko železničke pruge dozvoljen je na ukrštaju pruge i puta (u daljem tekstu: putni prelaz).

Prelazak pešaka i biciklista preko železničke pruge dozvoljen je na putnim prelazima i na ukrštaju pruge i pešačke, odnosno biciklističke staze.

Ugrožavanje železničkog saobraćaja uređeno je i Zakonom o železnici.

U pružnom pojasu zabranjeno je vršenje radnji kojima se ugrožava železnički saobraćaj, navodi se u zakonu, u članu 72.

Naročito su izdvojene sledeće radnje:

- Svako oštećivanje, uništavanje, uklanjanje ili oduzimanje elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture iz člana 4. istog ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih uklonjenih ili oduzetih elemenata infrastrukture.

- Nanošenje štete železničkim voznim sredstvima.

- Neovlašćeno otvaranje vrata i otvora na teretnim kolima i tovarnim jedinicama u toku prevoza;

- Uklanjanje sredstava koja obezbeđuju tovarne jedinice koje se prevoze železnicom od samopokretanja;

- Bacanje ili stavljanje bilo kakvog predmeta na železničku prugu;

- Bacanje bilo kakvog predmeta na železnička vozna sredstva ili vozila koja se prevoze vozom.

U dogovoru sa nadležnim državnim organima, upravljač infrastrukture preduzima adekvatne mere u okviru svojih nadležnosti u cilju obezbeđivanja i zaštite železničke infrastrukture i obezbeđivanja odvijanja železničkog saobraćaja.

U infrastrukturnom pojasu zabranjeno je svako odlaganje otpada, smeća kao i izlivanje otpadnih voda.

U infrastrukturnom pojasu ne može se saditi visoko drveće koje svojom visinom može ugroziti železničku infrastrukturu, odnosno bezbednost železničkog saobraćaja, postavljati znakovi, izvori jake svetlosti ili bilo koji predmeti i sprave koje bojom, oblikom ili svetlošću smanjuju vidljivost železničkih signala ili koje mogu dovesti u zabunu radnike u vezi značenja signalnih znakova ili na drugi način ugroziti bezbednost železničkog saobraćaja.

Upravljač infrastrukture ovlašćen je da od vlasnika, odnosno držaoca zahteva hitno otklanjanje nepravilnosti i o tome odmah obaveštava Ministarstvo, odnosno republičkog inspektora za železnički saobraćaj radi preduzimanja zakonom propisanih mera.

Krivična dela: Zatvorska kazna za ugrožavanje saobraćaja

Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.

Ako je usled dela nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.

Ako je usled dela nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.

Reč je o sledećim elementima:

- Kolosek i podloga koloseka, naročito nasip, usek, drenažni kanali i rovovi, zidani rovovi, propusti, obloženi zidovi, zasadi za zaštitu bočnih nagiba itd.; platforme za putnike i robu, uključujući i one u putničkim stanicama i teretnim terminalima; ivična staza i pešačke staze; pregradni zidovi, žive ograde, ograde; protivpožarni pojasevi; aparati za zagrevanje skretnica; prelazi; zastori za zaštitu od snega itd.;

- Građevinski objekti: mostovi, propusti i drugi nadvožnjaci, tuneli, pokriveni useci i drugi podvožnjaci; potporni zidovi, strukture za zaštitu od lavina, odrona itd.;

- Putni prelazi, uključujući sredstva za osiguranje putnih prelaza;

- Gornji stroj, a naročito: šine, užlebljene šine i zaštitne šine; pragovi i podužne veze, kolosečni pričvrsni i spojni pribor, zastor uključujući tucanik i pesak; skretnice, prelazi itd.; okretnice i prenosnice (osim onih rezervisanih isključivo za lokomotive);

- Prilazi za putnike i robu, uključujući drumski pristup i pristup za putnike koji dolaze ili odlaze peške;

- Bezbednosne, signalne i telekomunikacione instalacije na otvorenim prugama, u stanicama i ranžirnim stanicama, uključujući postrojenja za stvaranje, transformisanje i distribuciju električne energije za signalizaciju i telekomunikacije; zgrade za takve instalacije ili postrojenja; kolosečne kočnice;

- Instalacije za osvetljenja za potrebe saobraćaja i bezbednosti;

- Postrojenje za transformaciju i prenos električne energije za vuču vozova: dvofazni dalekovodi 110 kV, podstanice izuzev razvodnog postrojenja 110 kV u toj podstanici, napojni kablovi između podstanica i kontaktnih vodova, kontaktna mreža i nosači, treća šina sa nosačima;

Prekršaji: Novčane kazne za fizička lica

Novčanom kaznom od 30.000 do 100.000 dinara kazniće se fizičko lice za sledeći prekršaj:

- Nanošenje štete železničkim voznim sredstvima.

- Neovlašćeno otvaranje vrata i otvora na teretnim kolima i tovarnim jedinicama u toku prevoza.

- Uklanjanje sredstava koja obezbeđuju tovarne jedinice koje se prevoze železnicom od samopokretanja.

- Bacanje ili stavljanje bilo kakvog predmeta na železničku prugu.

- Bacanje bilo kakvog predmeta na železnička vozna sredstva ili vozila koja se prevoze vozom.

- Ako odlaže otpad, smeće ili izliva otpadne vode u infrastrukturnom pojasu.

U dogovoru sa nadležnim državnim organima železnički prevoznici, upravljač infrastrukture i upravljači stanica preduzimaju adekvatne mere u okviru svojih nadležnosti i prilagođavaju ih propisanom nivou obezbeđivanja da bi obezbedili ličnu bezbednost putnika na železničkim stanicama i u vozu kao i upravljanje rizikom.

Oni sarađuju i razmenjuju informacije o najboljim praksama u pogledu prevencije aktivnosti, za koje se očekuje da mogu ugroziti nivo bezbednosti.

(Telegraf.rs)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile rent-a bubreg

    30. januar 2022 | 10:29

    Nismo mi ništa gori ljudi nego recimo Švajcarci ili Šveđani, već kod njih postoji već vek primene sistema kažnjavanja ako nešto ne radiš u skladu sa zakonom i pravilima.Za to vreme taj vek je kod nas bio vek pukog preživljavanja u kome smo preživeli za nas tri svetska rata i anarhije, pa je primena zakona i pravila ostala u nekom trećem planu.E sada je vreme da se sistem kroz primenu zakona odnosno kažnjavanja konačno uvede i da ne budu važeća samo pravila i zakon džungle.Čovek je takav, biće bahat i bezobziran samo koliko mu se to dozvoli.Recimo jednom Švajcarcu treba 2 godine života kod nas da krene da se ponaša kao mi, a takođe našem čoveku u Švajcarskoj treba mesec dana da počne da se ponaša kao oni.

  • gradjanin

    30. januar 2022 | 10:26

    Dodjite u Sid i napunite budzet, migranti setaju prugom pa cak i spavaju uz prugu.

  • Ma kako da ne

    30. januar 2022 | 11:44

    Umesto sto ste vec napisali glupi zakon za to, bolje da ste bar postavili kamere na prelazima za pruge ....

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA