Da li se iko ikada pitao zašto su oznake za bilo šta kupljeno iz inostranstva i dalje na stranom jeziku? Zašto ne postoje propisi da sve bude na srpskom? Za bilo koji uređaj, auto ili nešto sasvim drugo? Možda vozač (čovek u penziji) nije znao engleski, pa samim tim položaj D ga nije asocirao na vožnju.
Mišljenja sam da u Srbiji treba svi da govorimo srpski i da sve uvezene stvari treba da imaju srpske oznake, srpske menije i detaljna uputstva za upotrebu na srpskom jeziku.
Dobar dan pre svega želim,povodom udesa i autobusa nije tačno da ovde u inostranstvu nije se desilo takav slučaj
Vozač sam bio skoro 17 god.u GS.Wien
Wiener linien kolko ja znam 4 puta se desilo ista situacija sa tim novim automatikom menjačem sreća nije bilo poginulih al je bila veća materijalna šteta dešava se da autobus odjednom dobija ubrzanje i krene a posle nema greške sve je ok postoje senzori ili nešto drugo je u pitanju nije vozač kriv takve se stvari dešavaju vozač ujutru u garaži pali autobus on kreće i udari drugi ispred sebe ( jedan primer)
Drugi primer sa stanice 40A moj drug upali bus da krene on odjednom krene zakači 3 auta parkirana i posle 20 metara ga zaustavi odjednom nestane kočnica pod punom brzinom kreće spas je jedino ručna tad bila.Veliki pozdrav za sve vozače žao mi je sto se to desilo al se dešava mi smo poslali u D na kontrolu kažu sve je ok nema greške.Toliko o tome.
Ovaj vozac sto daje izjavu,pojma nema. Kakve gluposti covjek izjavi i osta ziv? Ako je vozilo u brzini,o automatiku pricam,a rucna kocnica aktivirana,probaj gas da dodas. Nema gasa,prema tome ovo su nebuloze sto covjek isprica. Ako je rucna dignuta,a automatik u brzini,moze tako stajati dok mu goriva ne nestane,nemoguce je da se pokrene.
Ovaj toboze vozac sto nema veze o voznji bus automatika jer N znaci neutral ili prazan leer i on se uvek koristi da bi upalili bus A prilikom voznje stisnete D i neiskjucuje se dok traje voznja a rucnu na stanici ne aktivira vec svaka otvorena vrata koce bus a rucna sluzi vozacu samo kada napusti bus da je AKTIVIRA.
Dobar komentar, vozio sam mana automatik šlepera kada naglo kočiš menjač može da prebacuje u niži stepen ali ne utiče na zaustavljanje. Čitaoci treba da znaju da automatik nema pedalu kvačila čim pipnete pedalu kočnice menjač je isključen. Dugme za parking se aktivira kada je završena vožnja i vozilo parkirano.
N je N i kod automobila i kod autobusa
A to je neutralni polozaj
A P je P i kod automobila i kod autobusa a to je parking, tj kocnica
Svaki automatski menjac je isti
Da, a oni u tekstu malo mesaju babe i zabe sa tim "P". P je parking, a N je neutral i moj auto takodje ima P i N(neutral) kao i svi ostali automatik automobili. S tim da nemaju svi kamioni P, konkretno nova Scania P270 npr. nema.
Ljudi,to je autobus a ne raketa pa da toliko brzo moze da izleti iz mesta. Druga stvar sto mi pada na pamet je da se zaglavila papucica gasa. Neka ispitaju autobus pa da vidimo.
Jedno veliko dugme koje obicno zovu kocnica ako je radila i to pre krivine pritisnes prilagodis brzinu ili ugasis motor npr. Ides pravo jer imas mogucnost ne skreces na igraliste.
Mozda nema veze s ovim ali meni nije jasno da ljudi ne umeju da voze auto sa automatskim menjacem. Toliko sudara novih BMW-a, Mercedesa, Audija, Tojota, jedino sto trebas da znas jesu pravila u saobracaju i da pazis da ne pregazis pesaka kamikazu. Ljudi nisu sposobni vise ni za sta. Udarila me zena koja je semaforu drzala auto u drive, zaboravila i pustila kocnicu. Ovo je strasno!
Hmm, taj kolega sto vam je objasnio za menjac se odnosi dok autobus stoji, sto ovde nije bio slucaj, pre ce biti da mu je menjac izbacio iz brzine ( sto je verovatnoca minimalna) ili je sam on izbaci iz brzine to jest pretisnuo N (neutral). Ovo je moje iskustvo, 35 godina sam za volanom a zadnjih 15 vozim automatik bus, hvala!
Naprotiv kad je u D, ti kad stisneš kočnicu aitomatik smanji u niži stepen prenosa samim tim i smanji obrtaje motora, a kad je u N kad stisneš kočnicu ne reaguje odmah treba malo vremena još kad je nizbrdo to može da bude problem, a dešavalo se nekoliko puta da autobus sam izbaci iz brzine prilikom prelaska preko rupe.
Mercedesa ima samo GSP, ovo je privatnik oni nemaju mercedese. U GSP ih ima u dva pogona starijih oko 30 mozda i novijih iz ikarbusa oko 50ak i ne lice po slikama na mercedesa, mozda gresim vise mi lice na Turske. I fap i ikarbus su imali ili imaju automatike bar zadnjih desetak godina.
Mislim da nisam video bus bez automatskog menjaca u BGD bar zadnjih desetak godina
Marcioni
Da li se iko ikada pitao zašto su oznake za bilo šta kupljeno iz inostranstva i dalje na stranom jeziku? Zašto ne postoje propisi da sve bude na srpskom? Za bilo koji uređaj, auto ili nešto sasvim drugo? Možda vozač (čovek u penziji) nije znao engleski, pa samim tim položaj D ga nije asocirao na vožnju. Mišljenja sam da u Srbiji treba svi da govorimo srpski i da sve uvezene stvari treba da imaju srpske oznake, srpske menije i detaljna uputstva za upotrebu na srpskom jeziku.
Podelite komentar
Vaso Joksimovic
Dobar dan pre svega želim,povodom udesa i autobusa nije tačno da ovde u inostranstvu nije se desilo takav slučaj Vozač sam bio skoro 17 god.u GS.Wien Wiener linien kolko ja znam 4 puta se desilo ista situacija sa tim novim automatikom menjačem sreća nije bilo poginulih al je bila veća materijalna šteta dešava se da autobus odjednom dobija ubrzanje i krene a posle nema greške sve je ok postoje senzori ili nešto drugo je u pitanju nije vozač kriv takve se stvari dešavaju vozač ujutru u garaži pali autobus on kreće i udari drugi ispred sebe ( jedan primer) Drugi primer sa stanice 40A moj drug upali bus da krene on odjednom krene zakači 3 auta parkirana i posle 20 metara ga zaustavi odjednom nestane kočnica pod punom brzinom kreće spas je jedino ručna tad bila.Veliki pozdrav za sve vozače žao mi je sto se to desilo al se dešava mi smo poslali u D na kontrolu kažu sve je ok nema greške.Toliko o tome.
Podelite komentar
BosnaE
Ovaj vozac sto daje izjavu,pojma nema. Kakve gluposti covjek izjavi i osta ziv? Ako je vozilo u brzini,o automatiku pricam,a rucna kocnica aktivirana,probaj gas da dodas. Nema gasa,prema tome ovo su nebuloze sto covjek isprica. Ako je rucna dignuta,a automatik u brzini,moze tako stajati dok mu goriva ne nestane,nemoguce je da se pokrene.
Podelite komentar
Hes
Polako se navlaci na gresku vozaca...a novinari za saku mekinja ucestvuju u tome
Podelite komentar
Vu
Najvažnija stvar od svega toga je da se dečja igrališta ne treba da se nalaze na ovakvim mestima. Na raskrsnici napraviti dečje igralište je ludost.
Podelite komentar
Petar
Mnpgo price male plate! Povecajte plate pa da pricamo da ne bi zaboravili
Podelite komentar
pera
To su sve autobusi presli po milion i dome kao lokomotive i naravno da sagoreva ulje i odatle ibertura
Podelite komentar
Zoran
Ovaj toboze vozac sto nema veze o voznji bus automatika jer N znaci neutral ili prazan leer i on se uvek koristi da bi upalili bus A prilikom voznje stisnete D i neiskjucuje se dok traje voznja a rucnu na stanici ne aktivira vec svaka otvorena vrata koce bus a rucna sluzi vozacu samo kada napusti bus da je AKTIVIRA.
Podelite komentar
Vozač u penziji
@Zoran
Dobar komentar, vozio sam mana automatik šlepera kada naglo kočiš menjač može da prebacuje u niži stepen ali ne utiče na zaustavljanje. Čitaoci treba da znaju da automatik nema pedalu kvačila čim pipnete pedalu kočnice menjač je isključen. Dugme za parking se aktivira kada je završena vožnja i vozilo parkirano.
Podelite komentar
Co21
@Zoran
Da, bas tako. To sa vratima se inace zove "interlock"(godinama vec vozim specijalizovanu Scaniu sa 17 interlockova)
Podelite komentar
Aleksandar
N je N i kod automobila i kod autobusa A to je neutralni polozaj A P je P i kod automobila i kod autobusa a to je parking, tj kocnica Svaki automatski menjac je isti
Podelite komentar
Co21
@Aleksandar
Da, a oni u tekstu malo mesaju babe i zabe sa tim "P". P je parking, a N je neutral i moj auto takodje ima P i N(neutral) kao i svi ostali automatik automobili. S tim da nemaju svi kamioni P, konkretno nova Scania P270 npr. nema.
Podelite komentar
Mihailović
Kako je postavljeno nije ni čudo da zaboravi, kao vozač ima i drugih obaveza,stariji, brzo zaboravlja...i takva greška desi se ovo šta se desilo...
Podelite komentar
Acko
Ljudi,to je autobus a ne raketa pa da toliko brzo moze da izleti iz mesta. Druga stvar sto mi pada na pamet je da se zaglavila papucica gasa. Neka ispitaju autobus pa da vidimo.
Podelite komentar
Desanka i Momo
O kakvom se dugmetu radi ?? U strahu smo !! Hvala ..
Podelite komentar
Mehanicar
@Desanka i Momo
Ma dugme je ne bitno za ovaj slucaj jer krivina je bila a ne stajaliste kada bi trebalo pritisnuti N i stati
Podelite komentar
Crni
@Desanka i Momo
Jedno veliko dugme koje obicno zovu kocnica ako je radila i to pre krivine pritisnes prilagodis brzinu ili ugasis motor npr. Ides pravo jer imas mogucnost ne skreces na igraliste.
Podelite komentar
BosnaE
@Desanka i Momo
Obrati paznju na ono najmanje dugme🤣🤣🤣
Podelite komentar
Majstor
Bitno da nije Niko strado,
Podelite komentar
Mladic
Mlad je vozac trebali su naci malo starijeg
Podelite komentar
Mile
Vlasnika firme je trebalo zatvoritišta njemu trażi ĉovek od sedamdest dve godine za volanompa još autobusa .
Podelite komentar
Alex
@Mile
Pa što ti onda ne voziš autobus? To ti je pametnije nego da kucaš glupe komentare. Tada ne bi morali oni preko 70god da ih voze
Podelite komentar
СУ
@Mile
А тај јадни возач млатио до пензије мануелни мењач са 6-8 брзина! Ко да га сад учи на аутоматик.
Podelite komentar
Dima
Pogotovu vozac u 72 god oni se odlicno snalaze. Kad ce doktori odgovarati koji osobama u tim godinama produzavaju lekarsko uverenje za D kategoriju?
Podelite komentar
Madi
@Dima
Idi radi vozi autobus, pa nece morati da voze ljudi u 72 godine 👍
Podelite komentar
Miki
@Dima
A ko da vozi?
Podelite komentar
Don
Mozda nema veze s ovim ali meni nije jasno da ljudi ne umeju da voze auto sa automatskim menjacem. Toliko sudara novih BMW-a, Mercedesa, Audija, Tojota, jedino sto trebas da znas jesu pravila u saobracaju i da pazis da ne pregazis pesaka kamikazu. Ljudi nisu sposobni vise ni za sta. Udarila me zena koja je semaforu drzala auto u drive, zaboravila i pustila kocnicu. Ovo je strasno!
Podelite komentar
Srki
Svet se otromio. Svi bi leba preko pogace. Slabo ko hoce da se oznoji za platu. Znate li koliko englezi traze vozaca???
Podelite komentar
Crni
@Srki
Mislim da se nalazimo u Republici Srbiji.
Podelite komentar
Profesionalni vozac
Hmm, taj kolega sto vam je objasnio za menjac se odnosi dok autobus stoji, sto ovde nije bio slucaj, pre ce biti da mu je menjac izbacio iz brzine ( sto je verovatnoca minimalna) ili je sam on izbaci iz brzine to jest pretisnuo N (neutral). Ovo je moje iskustvo, 35 godina sam za volanom a zadnjih 15 vozim automatik bus, hvala!
Podelite komentar
Dax
@Profesionalni vozac
Pa da je izbacio iz brzine on bi usporio a ne ubrzao, ko je ovde lud?
Podelite komentar
Daško
@Profesionalni vozac
Naprotiv kad je u D, ti kad stisneš kočnicu aitomatik smanji u niži stepen prenosa samim tim i smanji obrtaje motora, a kad je u N kad stisneš kočnicu ne reaguje odmah treba malo vremena još kad je nizbrdo to može da bude problem, a dešavalo se nekoliko puta da autobus sam izbaci iz brzine prilikom prelaska preko rupe.
Podelite komentar
Hulk
Učilo to na FAPu a sad voze nove Mercedese pa još automatik. FAP ima 2 dugmeta a Mercedes 25.
Podelite komentar
Crni
@Hulk
Mercedesa ima samo GSP, ovo je privatnik oni nemaju mercedese. U GSP ih ima u dva pogona starijih oko 30 mozda i novijih iz ikarbusa oko 50ak i ne lice po slikama na mercedesa, mozda gresim vise mi lice na Turske. I fap i ikarbus su imali ili imaju automatike bar zadnjih desetak godina. Mislim da nisam video bus bez automatskog menjaca u BGD bar zadnjih desetak godina
Podelite komentar
SANJA
Zato danas proredili autobuse ceka se po 15 20 min verovatno vanredni lekarski kod mnogih ili vise ne smeju da voze duple smene...
Podelite komentar
Www
Do vozaca nije...
Podelite komentar