Kvalitetan kadar – najvažniji deo slagalice firme

  • 0
Kancelarija, zaposleni Foto: Shutterstock

Za uspešno vođenje nekog posla, nebitno da li se radi o malom porodičnom biznisu i svega nekoliko ljudi, do ogromnih korporacija sa više stotina, pa i hiljada zaposlenih, važno je jedno, a to je ljudstvo.

Često su poslodavci u zabludi kada misle da je najvažnije da uprava bude stroga i da nameće pravila. To nije bez pokrića, ali će jedino sve dobro funkcionisati samo i ako na svim mestima budu zaposleni stručni i kvalifikovani ljudi, oni koji znaju kako da rade svoj posao na pravi način.

Vođeni nekim drugim stvarima, kao što je manjak novca, poslodavci neretko odustaju od kvalitetnog radnika. Tada se stvara loše radno okruženje i uspesi na poslu izostaju. Dovođenje pravih ljudi na prava mesta može delovati u početku kao skupa investicija. Ipak, na duže staze to je jedini put ka uspehu i samo se tako mogu očekivati rezultati.

Nije ni tada sve crno-belo, naravno da tu ima caka i problema. Često i najbolji pojedinci nekog sporta odu na kolektivno takmičenje, a rezultat bude poražavajuće loš. Zašto? Zato što nisu umeli da odigraju kao tim. Mnogi izazovi su pred onima koji planiraju biznise, a ovo je možda i jedan od najvažnijih.

Značaj timskog rada

Da bi grupa uspešnih pojedinaca mogla zajednički da bude uspešna i dovoljno efikasna, mora među njima da postoji timski duh. Za to je zadužen tim lider.

Među dobrim pojedincima mora da vlada i dobra atmosfera, potrebno je da se oni i kao ljudi zbliže i razumeju, kako bi se postigla efikasnost na poslu. Uloga tim lidera je da razume timski rad i kako motivisati i voditi zaposlene, da bi oni ostvarivali najviše rezultate.

Tu su najvažniji ciljevi i pravilna raspodela zaduženja. Kada se na ovom važnom stepeniku stvari dobro postave, onda je i nadalje lako voditi grupu. Motivisanje i pozitivno gledište su takođe od izuzetnog značaja za napredak jednog tima.

Stimulacije mogu biti svakodnevne, u vidu kraćih pauza na poslu, do ozbiljnijih, u vidu novčanih nadoknada za kvalitetno odrađene poslove. Važno je da radna atmosfera ne bude napeta i da bude dovoljno stimulativna za zaposlene. Onda će oni doprineti boljim rezultatima kompanije.

Timski rad na primeru stovarišta uglja

Verovatno se pri pomenu korporacija i timski rad pomisli na one divno uređene, klimatizovane kancelarije u dvadesetospratnicama iz američkih filmova, u kojima sede ljudi i žene u komplet odelima i brejmstormuju.

Da ne mora da bude tako, biće objašnjeno na primeru stovarišta uglja. Ne baš lak posao, poprilično „prljav”, a opet, i te kako društveno važan. Stovarište uglja nikako ne bi moglo da funkcioniše da nema dobre organizacije i timskog rada zaposlenih ljudi u njemu.

Ako se krene od dopremanja uglja iz rudnika, potrebna je saradnja i dobar prevoz, odgovarajuće mašine za utovar i vožnju. Sita za otklanjanje prašine, velike i kvalitetne vage za merenje.

Komunikacija u maloprodaji je takođe bitna. Ljudi se interesuju za razne stvari: ugalj cena, da li mogu platiti na rate, kakav je kvalitet uglja, da li se ugalj razvozi, koliko treba čekati na isporuku...? Pitanja su brojna.

Ako sve ovo ne bi funkcionisalo kako treba, firma bi brzo izgubila poverenje kupaca i poslovala lošije. Ne treba ni pominjati to da se nepoverenje stiče ako samo jedan segment zakaže u svom delovanju. Dovoljno je da jedan u lancu radnika ne radi dobro svoj posao, poverenje čitavog tima se dovodi u pitanje. Da, ako samo jedan u lancu izneveri poverenje, sve propada. Iz tog razloga je svaka karika važna.

Sve mora da funkcioniše kako treba jer samo tako svi dobijaju.

Delegiranje obaveza

Najvažnije što jedan tim lider ili šef treba da uradi, to je da svima u lancu stavi do znanja šta su njihove obaveze i koje stvari svaki pojedinac mora da ispuni. Pre toga, neophodno je da sebi, a onda i ostalima, definiše cilj onoga što je po sredi.

Kada je definisan cilj, onda je jasno čemu se teži šta je ono što treba ispuniti na kraju dana, meseca ili godine, zavisi za koji vremenski period se prave planovi.

Već je napomenuto da svaka karika u lancu igra veoma važnu ulogu i potrebno je da se ta uloga na pravi način definiše. Svaki pojedinac mora dobro znati koje je to njegovo lično zaduženje i šta je to što on mora da učini kako bi stvari išle ka zajedničkom cilju.

Pored obaveza, veoma je važno saopštiti i prava, sve u svrhu rasterećenosti pojedinca, koji nikako ne sme da se oseća opterećeno, niti iskorišćeno. Važan deo delegiranja obaveza moraju biti i prava, odnosno, to koliko lufta može da se da, a da stvari i dalje funkcionišu na pravi način.

Ako se u tome uspe, onda je vođenje dobro.

Biznis saveti

Naravno, ne mora sve ovo znati pojedinac sam kada krene u realizaciju nekog projekta ili otvaranje firme. On može zaposliti odgovarajuće stručno lice koje će mu u tome pomoći. Zadatak takvog lica je da ukaže na sve korisne stvari. Ono može da pomogne, ali i da poduči onoga kome je usluga potrebna.

Pored ovoga, moguće je pronaći i dosta korisnih saveta na internet o vođenju poslova i osnivanju biznisa. Jedan od korisnih ljudi, sa pregršt biznis saveta je Mario Pilar. On nudi mnogo besplatnog edukativnog sadržaja iz ove oblasti na svom sajtu.

Svega ima na internetu, kažu, i delimično su u pravu. Edukacija je majka , ali ima nešto i u živoj reči. Kako bilo, važno je započeti sa radom na sebi, barem u onim oblastima koje su ključne za oblast za koju se pojedinac opredelio.

Savet za kraj

Mnogo je izazova na putu uspešnog vođenja projekta ili biznisa, ali je samo jedan način da se svi oni prevaziđu – edukacija. Na tom polju, kao i u biznisu, najvažnije je odabrati prave saradnike, one koji će raditi na istom cilju sa grupom.

Kada se poslože kockice, pošto nijedan uspeh ne dolazi preko noći, trud mora da se isplati. Samo tim putem i sve će biti u redu.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA