Drobnjak: Vožnja ispod 110 kilometra na sat preticajnom trakom nebezbedna. To zakonom zabraniti
Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak najavio je danas da će predložiti da se zakonski zabrani vožnja preticajnom trakom na autoputu, ukoliko se vozilo kreće brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na sat, pošto je to, kako je rekao, isto nebezbedno koliko i prebrza vožnja.
Drobnjak je gostujući u Uranku na TV K1 rekao da pojedini vozači ugrožavaju bezbednost saobraćaja tako što voze previše sporo preticajnom trakom na autoputu i nevodeći dovoljno računa, odnosno ne gledaju u retrovizor da li neko ide iza njih, prenosi Tanjug.
- Nije mi jasno, svi misle da je njihov autoput i voze preticajnom trakom, ne prateći da li neko ide iza i da li treba da se sklone - naglasio je Drobnjak.
Dodaje da se uvek nervira zbog toga kada vozi, ali da je odlučio da predloži resornom ministarstvu za saobraćaj da se to i zakonski reguliše.
Drobnjak je napomenuo da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.
- Ali, može da se donese zakonska odredba i da se kaže - ne smeš da voziš ispod 100 ili 110 preticajnom trakom. Nisam to još predložio, ali predložiću, evo to je ideja - kazao je Drobnjak.
Objasnio je da to prvo treba predložiti Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje to zatim predlaže MUP-u, a onda predlog treba da usvoji vlada.
Video: Šta se dešava kada kamion pretiče sa desne strane? Teška saobraćajna nesreća
(Telegraf.rs)
Video: Željka Bojić je jedna od njih, ona čeka na transplantaciju jetre i ima samo jednu poruku
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Baki
Ovo mu je prva pametna 😄
Podelite komentar
Boki
O problemu razlike u brzinama trebalo je misliti kada je podignuta granica na 130 km/h. Prvo kako će autobus da pretiče kamion sa 110 kada kamion ide 90, a autobus 100 maksimalno? Da ne pričamo o tome kada je preticanje dva kamiona u pitanju, a postoje i sporiji automobili koji ne mogu tako brzo da ubrzaju pri preticanju sporih vozila, u tu grupu čak sapdaju i najnoviji električni automobili koji će se tek voziti, Dacia Spring recimo... Za takva zakonska ogričenja potreban je autoput sa 3 trake gde će u trećoj minimalna brzina biti visoko postavljena. Na ovim našim autoputevima gde su kamioni dominantni, nema govora o tome.
Podelite komentar
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
U članu 56 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u daljem tekstu Zakon piše, citiram; »Posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.«, dok u članu 333 Zakona piše, citiram; »Novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz člana 56 ovog zakona«. Dakle, više je nego očigledno, da g-din Drobnjak ne poznaje Zakon kada kaže, citiram; »da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.« Svakome kome je saobraćaj »jača« strana je poznato, da policija ima vozila »presretače«, kao i da na autoputu može da zaustavi i kazni vozača koji je vozio preticajnom trakom bez obzira na brzinu kojom je vozio, jer ta traka služi samo za preticanje, a ne za vožnju.
Podelite komentar