Građani oduševljeni sa JUM! Štedi vreme, štedi novac!

  • 22
Marija Obradović Foto: Slobodan Miljević

Od 2018. godine do sada Jedinstvena upravna mesta (JUM) otvorena su u 14 gradova i opština u Srbiji - Gornjem Milanovcu, Lazarevcu, Somboru, Smederevskoj Palanci, Šapcu, Beloj Palanci, Žitištu, Kruševcu, Užicu, Vlasotincu, Rači, Staroj Pazovi, Kuršumliji i Pirotu.

Evo šta iz prve ruke o JUM govore građani Gornjeg Milanovca.

Svetlana Trnavac:

- Danas sam na šalteru  kod mlade ljubazne osobe koja radi posao u vezi rešenja za imovinsko i građevinsko zemljište dobila uplatnicu da izmirim svoj dug za prethodnu godinu da mi to ne zaostaje i da kao građanin isplatim svoja dugovanja. Ja sam prezadovoljna uslugom uvek što se tiče opštine, na svim segmentima po pitanju svih šaltera. Odavno nisam dolazila. Današnjim dolaskom, ja sam upravo ovu curu htela tražiti gore gde sam je tražila prošle godine. Zatečena sam. Oduševljena sam. U ovo crno vreme, danas mi je dan počeo sa svetlom tačkom. Počev od dočeka na vratima merenjem temperature, obrazloženjem šta mi treba, gde da sačekam.

Nada Savković:

- Proverila sam poresko stanje, dobila račun odmah za uplatu, sve odlično, svaka pohvala. Sve završila na jednom mestu za pet minuta. Nemam da šetam nigde dalje, da idem od šaltera do šaltera, sada je to tako ubrzano i baš sam ponosna na našu opštinu, za pet minuta sve gotovo.

Slobodan Perović:

- Došao sam da predam dokumenta za legalizaciju objekta. Predao sam dokumentaciju, sve su mi pregledali na jednom mestu, sve sam završio. Veoma sam zadovoljan uslugom. Zaista mnogo znači za sve građane naše opštine da ne moramo da idemo od šaltera do šaltera, da idemo u različite institucije. Sada možemo sve na jednom mestu da završimo i to je velika ušteda vremena i mnogo je jednostavnije i bolje.

U procesu reforme javne uprave, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) pokrenulo je program Jedinstveno upravno mesto sa ciljem da se građanima pruže bolje i efikasnije usluge.

- Jedinstveno upravno mesto omiljeni je projekat gradova i opština u Srbiji”, kaže ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović. “U procesu reforme javne uprave, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave pokrenulo je ovaj program kako bi se građanima pružile bolje i efikasnije usluge. JUM omogućava građanima da na jednom mestu dobiju sve informacije, podnesu samo jedan zahtev i u komunikaciji samo sa jednim službenikom dobiju odgovarajuće rešenje. Nema više šetnje od šaltera do šaltera, time štedite vreme, štedite novac. To je moderna i efikasna uprava u Srbiji”, objašnjava ona. Od 14 otvorenih Jedinstvenih upravnih mesta, samo u decembru su otvorena poslednja četiri - u Rači, Staroj Pazovi, Kuršumliji i Pirotu. „Takođe, potpisali smo ugovore sa Paraćinom, Topolom i Kosjerićem. Raspisali smo novi javni poziv vredan 40 miliona dinara za narednu godinu da opremimo neka nova jedinstvena upravna mesta u Srbiji - poručuje ministarka Obradović.

Suzana Marjanović Foto: Aleksandra Lazović

Suzana Marjanović iz Odeljenja za uredjenje i koordinaciju sistema javne uprave MDULS objašnjava kako JUM funkcioniše:

- Na jednom fizičkom mestu u proseku se nalazi oko 15 šaltera koji su otvoreni za građane. Na usluzi su građanima za one procedure koje su ranije bile na različitim lokacijama. Dakle, objedinjene su procedure različitih organizacionih jedinica gradske, odnosno opštinske uprave. Procedure koje su u delokrugu javnih preduzeća pa čak i drugih i republičkih organa, sa svima onima sa kojima je Grad odnosno Opština uspela da uspostavi saradnju na konkretnom pilot projektu. Sada građanin kada želi da ostvari svoje pravo, dođe na jedno mesto, na jedan šalter. Ne odlazi kao ranije na pet mesta ili pet šaltera. Dolazi tu, predaje svoj zahtev i dobija na istom tom šalteru svoje rešenje, informaciju, saglasnost, potvrdu, šta god da je traženo. Građanin ne mora da ide na pet mesta da troši neposredno svoje vreme, uprava sada to radi za vas. To je i logo JUM – Uprava radi za vas - kaže ona i dodaje da je JUM „prelazni efektivni mehanizam ka onome što je cilj, a to je digitalizacija“.

Opština u kojoj JUM dobro funkcioniše na opšte zadovoljstvo građana je Gornji Milanovac. Svetlana Jeftović, koja radi na Odseku za imovinsko pravne poslove, na opštinskom šalteru urbanizma kaže da im je cilj da pomognu građanima kako bi na jednom mestu dobili adekvatne informacije vezane za rad njihove službe.

- Što se tiče šaltera urbanizma, građani dolaskom na jedan šalter izbegavaju dolazak u više različitih institucija kako bi završili svoje poslove. Ovde na jednom mestu mogu dobiti sve relevantne informacije vezane za podnete zahteve i molbe koje se odnose na rad našeg odeljenja. Prvenstveno ono što je najveći obim posla se upravo odnosi na postupak legalizacije gde na jednom mestu mogu dobiti sve informacije vezano za postupak, u kojoj je fazi postupak, da li je doneto rešenje, kao i mogućnost dobijanja svih relevantnih informacija za izdate građevinske dozvole, koje se inače molbe i zahtevi podnose preko centralne evidencije za objedinjenu procedure - objašnjava Svetlana Jeftović.

e uprava Foto: Aleksandra Lazović

Podsetimo, Jedinstveno upravno mesto je deo reforme javne uprave, čiji je glavni koordinator Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.

Reforma javne uprave u našoj zemlji sprovodi se uz podršku Evropske unije i predstavlja temeljan proces promena načina rada i pružanja usluga građanima i pojednostavljivanja procedura.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Žarko

    7. januar 2021 | 10:11

    Živim u Švajcarskoj 30 god.Ja još neznam npr. gde se vrata otvaraju u poreskoj upravi a nije mi ni potrebno.Ovde sve završavaš od kuće.Uopšte nigde nemoraš da ideš kada su u pitanju administrativni poslovi.Jedino ako moraš nešto da podigneš u pošti.Šalteri su ovde davno prevazidjeni.Sve internetom, mejlom ili telefonom.A kod nas ti uvek fali nekakav papir.

  • Vik

    7. januar 2021 | 10:11

    Lepo. Sledeci korak bi trebao da bude da se sve ili bar najveci deo toga moze obaviti i bez dolaska u ustanovu, tj. preko interneta.

  • Crnogorac

    7. januar 2021 | 09:20

    Lijepa bas i pametna

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA