Pronađen snimač parametara koji će pomoći u daljoj istrazi pada aviona MiG-21
- Vojne komisije su završile sa terenskim radom i svi materijalni dokazi su prikupljeni - rekao je ministar odbrane
Ministar odbrane Aleksandar Vulin rekao je da je gubitak dvojice pilota, pripadnika Vojske Srbije ogroman udarac kako za samu Vojsku tako i za Srbiju. On je rekao i da su vojne komisije završile sa terenskim radom i svi materijalni dokazi su prikupljeni, a ostaci letelice uklonjeni i preneti u Vazduhoplovni zavod kao i da je pronađen i snimač parametara.
- Naši stručnjaci će videti koje je podatke zabeležio, on beleži samo parametre leta, ne i razgovor pilota kao "crna kutija". Videćemo kako je funkcionisao avion u tim trenucima i kako su piloti upravljali. Sada u Komandi Ratnog vazduhoplovstva obe komisije, jedna pod komandom brigadnog generala Popovića, druga pod komandom brigadnog generala Bjelića, proučavaju sve dokaze i veoma brzo će izaći sa zaključcima. Kada kažem vrlo brzo ne mogu da se obavežem na bilo kakvo vreme, datum ili dan, to je posao stručnjaka - naglasio je ministar odbrane i dodao da niko u vojsci ne može da naredi komisiji da radi brže ili sporije i da su one samostalni organi.
Kako je objasnio svi ti podaci se dostavljaju Tužilaštvu i ono je to koje dalje odlučuje o slučaju, jer "ne može Vojska da sprovodi postupak".
- Mi prikupljamo dokaze, dajemo odgovarajuće zaključke i sve predamo Tužilaštvu. Nama je veoma važno da znamo zašto se ovo desilo i zbog pripadnika i zbog budućnosti - rekao je on i poručio da nije ovo nešto što se dešava samo Vojsci Srbije i podsetio na tragediju u Ukrajini kada je pre par dana u avionskoj nesreći poginulo 26 kadeta.
(Telegraf.rs)
Video: Dušku iz sela Metaljka migranti uništili domaćinstvo, meštani potpuno nemoćni i u strahu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Struka
Utvrdiće se isto kao za helikopter kad je pao,alkohol.
Podelite komentar
Tt
Ono.sta smo saznali je.da je ovaj MIG 21 poslednji nabavljeni takav avion u floti JNA i to 1986. sto znaci da je samo par godina stariji od nasih MIGova 29, da je pre nekoliko godina remontovan, da je imao resurs jos dobrih 6 godina i da je pre leta bio ispravan. To bi znacilo da nije bio ,,kanta" kako ga mnogi sada opisuju. Recimo da i sada nebo Hrvatske cuvaju samo ovi supersonicni avioni MIG 21 iako je to NATO drzava. Pravo pitanje je za komandanta naseg RV i PVO (-a ne za civila ministra) je da li planovi trenaznog leta supersonicnog aviona predvidjaju let na izuzetno maloj visini ( ocevici kazu da je leteo iznad krovova seoskih kuca), iznad naseljenog mesta u brdovitom pogranicnom kraju i da li plan takvog leta uzima u obzir i rizik po zivote civila u naselju. Katapultiranje, citamo, trazi odredjenu bezbednu visinu iznad 100 metara a pitanje je na kojoj visini je ovaj avion leteo.
Podelite komentar