Prazni hodnici gradskih uprava, svi građani na jednom mestu
Da li znate šta je to Jedinstveno upravno mesto i kako ono pomaže građanima da brže i lakše obave razne administrativne poslove?
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS ) pokrenulo je projekat Jedinstveno upravno mesto (JUM), kako bi građanima bile pružene bolje i efikasnije usluge - da više ne moraju da obilaze više različitih institucija kako bi završili svoje poslove sa upravom, već da to mogu da urade na jednom mestu u najkraćem mogućem roku.
Grad Sombor je jedna od lokalnih samouprava koja je koristeći rezultate reforme javne uprave uvela sistem Jedinstvenog upravnog mesta. Zahvaljujući sredstvima Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave Sombor je za građane uredio i opremio prostor sa 12 šaltera od kojih je 9 za određene oblasti kao što su građevinarstvo, lokalna poreska administracija, dečija i socijalna zaštita, izdavanje izvoda iz matične knjige i državljanstva, a tri šaltera su opšta i služe za podnošenje podnesaka. Otvoren je i šalter za preduzetnike. Tu su još i šalteri MUP-a na kojima građani mogu da podnesu zahteve za izdavanje ličnih dokumenata i ispostava Pošte Srbije.
Prema rečima načelnice Gradske uprave tog grada Helene Roksandić Musulin, suština Jedinstvenog upravnog mesta je da ono bude, kako kaže - kontakt tačka.
- Jednim dolaskom građanin na jednom šalteru dobija sve relevantne informacije, podnosi zahtev, a na istom tom mestu dobija rešenje u cilju ostvarivanja svojih prava. Jedinstveno upravno mesto građanima smanjuje gubitak vremena i eliminiše nepotrebne troškove jer upravo na jednom mestu dobijaju sve potrebne informacije u ostvarivanju svojih prava i zaštiti svojih pravnih interesa - kaže ona.
Da sistem JUM zaista dobro funkcioniše uverili smo se i sami – hodnici velelepnog zdanja Gradske uprave u Somboru bili su prazni, a nigde nismo naišli na one uobičajene slike građana koji zbunjeno i često uz ljutnju idu od jedne do druge kancelarije tražeći informacije ili jureći za onim jednim papirom koji im nedostaje. Sav posao obavlja se na jednom mestu na šalterima gde mogu da se obave različiti poslovi.
Sve je mnogo brže i jednostavnije, jer je reformom javne uprave koja se sprovodi uz podršku Evropske unije omogućeno da državni organi međusobno elektronskim putem razmenjuju različite podatke i dokumente o građanima. Zbog toga građani više ne moraju da obijaju pragove različitih službi i institucija, a i samim službenicima je posao u mnogome olakšan. Kako to izgleda na primeru jednog od šaltera Jedinstvenog upravnog mesta u Somboru objašnjava Tatjana Trajkovski koja radi na šalteru informacija korisnicima socijalne pomoći i porodicama sa decom.
- Ovde mogu dobiti kompletnu informaciju. Konkretno, korisnici socijalne pomoći imaju pravo na dečiji dodatak, imaju pravo na subvencionisane cene komunalnih usluga, mogu biti energetski ugroženi kupci gde ne plaćaju struju u jednom delu u odnosu na to koliko imaju članova domaćinstva, i dobiju informaciju o tome gde bi mogli ostvariti svoja druga prava. Ovde donose rešenje o socijalnoj pomoći i ličnu kartu. Ostalu dokumentaciju prikupljamo sami. Svuda gde se vodi evidencija po službenoj dužnosti od naših ustanova mi tražimo elektronskim putem informacije i stranka će doći samo ovde i ne mora ići na druga mesta - objašnjava Tatjana Trajkovski.
- Kada završe posao zbog kojeg su došli u lokalnu samoupravu, građani Sombora mogu i da u elektronskoj knjizi utisaka ocene njen rad. Zašto je ovo važno za samu lokalnu samoupravu, objašnjava načelnica Gradske uprave: “Svi odgovori se objedinjuju na jednom mestu i to nam doprinosi da vidimo šta još možemo da unapredimo i da povećamo efikasnost, transparentnost, delotvornost i ekonomičnost rada gradske uprave.
A u vreme korone i još jedno podsećanje – pre dolaska u neku instituciju proverite da li je posao zbog kojeg dolazite moguće obaviti elektronskim putem, jer su zahvaljujući reformi javne uprave mnoge njene usluge dostupne i preko interneta na OVOM linku.
Više informacija o reformi javne uprave u Srbiji možete da pronađete OVDE.
U Srbiji je do sada u sedam gradova i opština otvoreno Jedinstveno upravno mesto - u Lazarevcu, Somboru, Smederevskoj Palanci, Šapcu, Beloj Palanci, Žitištu i Кruševcu. Podršku su takođe dobile i lokalne samouprave u Užicu, Pirotu, Kuršumliji, Staroj Pazovi, Gornjem Milanovcu, Vlasotincu i Rači, gde se očekuje otvaranje.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Nikolić: "Troje povređenih i dalje u teškom stanju, dvoje trenutno svesni"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jaca
Bravo, treba to uvesti u celoj državi!
Podelite komentar
Novosadjanin
Eh da hoce tako i u N.Sadu jer gde god da odemo jedva je trećina šaltera otvorena a u pozadini 10-20 ljudi kao nešto radi. Novosadjani dobro znaju da je tako počev od gradske kuće, poreske, socijalnog ili SUP-a u Kralja Petra. Jako je glup osećaj kad nešto čekata u redu po sat i više vremena da bi došli na jedan od možda dva šaltera koji rade u principu sve i svašta a ostalih 5-6-7 šaltera zjape prazni to celo vreme dok ste proveli u redu. A mi kao stoka ćutimo i moramo da izigravamo policajce da ako bi neko nešto možda preko reda počnemo da galamimo. Ne do bog da neko nešto stvarno mora samo nešto da pita nema šanse da bez gundjanja i dobacivanja prodje i pri tome ne pocrveni od neprijatnosti. Izvinjavam se sto sam se raspisao kao nikad do sada u komentarima ali sve gore navedeno se prozivljava već dugo u N.Sadu i smatram da je to velika bruka i sramota za ovoliki grad a i za drzavu.
Podelite komentar
Jasna
To u Pancevu funkcionise vec godinama. Kad mi je mama umrla pre par godina sve Sam obavila na jednom mestu, brzo I efikasno
Podelite komentar