Sprema se zakon o trotinetima u Srbiji, ovo su pravila: Neće smeti da idu brže od pešaka

   ≫ 
  • 9
Electric scooters, električni trotinet Foto: Shutterstock

Na ulicama se sve češće mogu videti električni trotineti čije korišćenje u saobraćaju u Srbiji još uvek nije regulisano zakonom, a bilo je situacija u kojima je dolazilo i do sudara sa drugim vozilima, pa u Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da se uveliko radi na novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, kojim će biti uređena i pravila vožnje na električnim trotinetima, piše Tanjug.

Na tome radi radna grupa Ministarstva unutrašnjih poslova, a očekuje se da će predlog tog zakona biti gotov do kraja ove godine, kaže za Tanjug pomoćnica direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Svetlana Miljuš.

Navela je da smo najpribližniji modelu koji se primenjuje u Sloveniji, po kome se električni trotineti ne smeju voziti po kolovozu, već po trotoaru i to brzinom ne većom od brzine hoda što je, dodala je, oko šest kilometara na sat.

Najnoviji slučaj saobraćajne nesreće prilikom vožnje električnog totineta dogodio se u Nišu, kada je dečak (12) koji je vozio električni trotinet povređen prilikom sudara sa taksi vozilom u pokretu, a dok ne bude bio donet novi zakon iz Agencije apeluju na sve građane da trotinet ne voze po kolovozu, već da koriste biciklističku stazu ili trotoar i da vode računa o učesnicima sa kojima dele taj prostor.

- Ukoliko su na trotoaru da se ne kreću brzinom koja je veća od brzine hoda, a to je oko šest kilometara na čas, jer pešaci ne očekuju da se pojavi neko ko se brže kreće od njih. Treba da vode računa i na decu, da se ne zaleću da ih ne bi povredili, jer roditelji slobodnije puste decu da se kreću na trotoaru - rekla je Miljuš.

Apelovala je i na roditelje da dete, pre nego što mu kupe trotinet, dobro upoznaju sa rizicima upravljanja trotinetom, pravilima ponašanja i o tome gde i kako treba upravljati tim vozilom, kao i da mu nabave svu zaštitnu opremu.

- U uslovima smanjene vidljivosti preporučujemo da imaju retroreflektujuće prsluke, prednje i zadnje svetlo kao i biciklisti - da urade sve što mogu kako bi i sebe i druge učesnike u saobraćaju učinili bezbednim - istakla je Miljuš.

Govoreći o iskustvima drugih zemalja u kojima je već regulisano pitanje vožnje električnih trotineta, navela je da je Evropsko udruženje saobraćajne policije dostavilo Agenciji za bezbednost saobraćaja predloge ili već usvojenu zakonsku regulativu drugih zemalja kojom je regulisana upotreba trotineta.

Kao primer je navela Francusku gde su prethodnim zakonom svi električni dvotočkaši smatrani pešacima, dok će im novim zakonom biti zabranjeno da se kreću trotoarom, već će to moći samo biciklističkom stazom i kolovozom, s tim da će, kada prelaze preko trotoara, morati da siđu sa trotineta i da ga guraju.

- Deca do osam godina neće smeti da koriste trotinet, dok će ona starosti do 12 godina morati obavezno da nose kacigu - dodala je Miljuš.

Električni trotineti postali su popularni u poslednje dve godine, a posebno, za vreme pandemije korona virusa, kada je poželjno izbegavati javni prevoz.

Uz to, lako ih je voziti, a pogodni su i za parkiranje, pa se masovno koriste širom sveta, gde predstavljaju i turističku atrakciju.

Ipak, svi koji nameravaju da postanu vlasnici jednog takvog dvotočaša trebalo bi da razmisle da li im je neophodan ili da bar, zarad lične bezbednosti i zaštite, nose kacigu i drugu zaštitnu opremu tokom vožnje.

Video: Odlučila je da i ona isproba električni trotinet, a onda slatko završila na podu

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🚕🚕🚕

    21. avgust 2020 | 11:56

    To je zlo.Pre neko veče 4 ujutru, stojim na semaforu dečko na trotinetu pored mene nema svetlo napred.Pali se zeleno on izleće kao iz praćke pun gas ostavlja me u startu 50-60 metara.Ja frapiran po gasu stignem ga pogledam na cajger trotinet ide 100 km na sat!!! Ja u šoku....pri tome sve ovo se dešava na potezu Bogoslovija ka Žagubici ...Ruzveltovom po sred puta.Eeeej 100 km/h !Posle se raspitam ima i takvih trotineta koji idu do 120 km/h.On kad padne sa 30 km/h gotov je sa 100 km/h on je sa obe noge u grobu.Pri tome to su startne brzine sa semafora kao na motoru još nečujan, nevidljiv .....Nek im je Bog u pomoći.

  • 153.1km/h

    21. avgust 2020 | 12:56

    U redu je da se ne vozi po kolovozu jer je moze biti opasnije od bicikla na kolovozu, u redu je da se nosi kaciga i da se zabrani koriscenje trotineta po trotoaru koji idu preko 30km/h. Medjutim, apsurdno je da se uvodi ogranicenje od 6km/h jer je to mrtvo slovo na papiru. Bez sluzbenog merenja brzine ne moze se utvrditi nicija odgovornost. Zamislite policiju koja stoji na trotaru medju pesacima i meri brzinu...trotineta ? To se nece desiti jer je suludo. Drugo time se anuliraju sve prednosti trotineta kroz smanjenje guzve u saobracaju, zastita zivotne sredine itd. Trece, od mogucih sudara trotineta sa pesacima daleko su opasniji konflikti medju samim pesacima jer se po ulici mlate svaki dan i lome glave jedni drugima. Najvise problema i komplikacija stvara upravo Agencija za saobracaj koja u svojoj dokonosti smislja svakakve gluposti. Od kad su se oni formirali pre vise godina, i zakoni i sudari su se umnozili.

  • Branka

    21. avgust 2020 | 12:36

    Pa nek donesu taj zakon za trotinete. Jer kad odvedem decu u parkic svako trece dete vozi a ne vode racuna za bezbednost ostalih

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA