Isti model helikoptera u kakvom je stradao Brajant nalazi se u floti MUP: Njime se vozio i Milošević
Policijske helikoptere gledamo dok nadleću Beograd tokom važnih utakmica, a oni su na terenu širom Srbije, nad šumama, planinama, rekama i jezerima - kada je potrebno pružiti pomoć ugroženima ili kada je u toku potraga. Nedavno smo dobili moderne Erbasove letelice, ali devedesetih godina nabavili smo i jedan sikorski S76, model u kojem je stradao košarkaš Kobi Brajant.
Ovim helikopterom, koji je još u upotrebi, vozio se jednom prilikom i Slobodan Milošević, ali njime nije leteo na Gazimestan 1989. godine, niti u Hag preko Tuzle 12 godina kasnije, kako je potvrđeno za Telegraf.
Kako kažu upućeni, reč je o izuzetno pouzdanom helikopteru, koji može da leti i u uslovima magle, a pogodan je za prevoz VIP ličnosti. Ima prostranu i udobnu kabinu, a glavni propeler pokreću dva motora.
- U pitanju je bezbedan, pouzdan i dobro opremljen helikopter. Ima autopilot, može leteti u složenim meteo uslovima, ukoliko je pilot za to osposobljen. Proizvedeno je oko 100 komada verzije "B". Taj tip helikoptera kupila je Jugoslavija devedesetih godina za prevoz VIP ličnosti, a on i dan danas leti u Helikopterskoj jedinici MUP-a Srbije za te misije - kazao nam je Petar Vojinović, urednik portala Tango Six.
Kada se kroz staklo više ništa ne vidi, tu su instrumenti, ali posada mora da bude obučena da se na njih oslanja. Ukoliko su u kobnoj nesreći Kobija Brajanta piloti izgubili orijentaciju i udarili u brdo, moguće je da su imali problem sa "čitanjem" instrumenata i upravljanjem u uslovima slabe vidljivosti.
U svojoj floti ovakav helikopter ima i američki predsednik Donald Tramp, a za skupoceni izgled unutrašnjosti letelice angažovao je posebnog dizajnera. Grb porodice Tramp, pozlaćeni delovi enterijera i udobne fotelje krase ovu letelicu. A u Sikorskom S76 imala je prilike da leti i kraljica Elizabeta.
Inače, do sada je zabeleženo pet većih nesreća sa ovim tipom helikoptera u svetu.
U poslednjoj nesreći kod Los Anđelesa, osim Brajanta poginulo je još 8 ljudi. Pilot helikoptera je, najverovatnije zbog loše vidljivosti, izgubio orijentaciju i udario u brdo.
U nesreći koja se dogodila 10. marta 2017. godine u Istanbulu poginulo je sedmoro ljudi, jer je helikopter zbog loše vidljivosti zakačio TV toranj i survao se na auto-put.
Udes sa Sikorskim S76A desio se i 2013. godine, kada su poginula dva pilota i dva medicinska tehničara u Kanadi.
U Estoniji je 2005. godine u letu Sikorskim bilo 14 žrtava, kada se S76C+ srušio u more.
U more je 2002. godine pao model S76A, a u njemu je stradalo 11 ljudi.
(M. B.)
Video: Dačić: Policija obezbedila dovođenje ljudi koje je tužilaštvo tražilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Veteran
Na kraju su Milosevica sa tim helikopterom prevezli do Haga, što znači da nikom nije doneo dobro..
Podelite komentar
@ Kiki
Nedao bog nikom više takvu smrt. Nemogu da mrzim toliko da nekom poželim zlo. Ima neko veći koji brine o tome
Podelite komentar
pilot
Isti da, ali tamo nisu bili uslovi za let. Magla i veliki vetar, zbog cega je pilot krenuo prema planini gde je i pao.
Podelite komentar