≫ 

Student Pravnog fakulteta napravio mapu krsne slave u Srba

 ≫ 

Reč je o jednom od tri običaja u Srba na UNESKO listi nematerijalnog kulturnog nasleđa

Komentari

  • Andrijana

    15. decembar 2019 | 08:37

    Nema ovo veze s mozgom ,ni truda ni pogodka .Izlupetao covek ! Ja sam sa Kosmeta i znam da nema kuce koja ne slavi slavu .Dominiraju Sv.Petka,Arandjelovdan,Sv.Nikola,Sv .Jovan Krstitelj ...A on je po svetiteljima cija imena nose opstinske crkve procenjivao porodicne slave .Cak mi je cinicno da tako nesto objavi "tek tako ."

  • Blok

    15. decembar 2019 | 08:15

    Srbija, skoro ceo Balkan joj je pripadao. A većina danasnjih naroda na Balkanu su poreklom Srbi, hteli oni to da priznaju ili ne. Oni su naterani na menjanje vera, nacija, jezika. Sramota ih je toga i sujeta (ozbiljan greh, smrtni greh) im ne dozvoljava da mućnu malo glavom i da se vrate Pravoslavlju i srpskoj naciji. Ali zlo je toliko veliko, da cak kad bi oni to omasovljeno i hteli, opet zapad na neki način ne bi to dozvolio. Izmislili bi nam opet neki rat, nekog bi potplatili, kao i uvek (sto je rekao onaj sultan, potkupljivijeg li naroda, samo da se nadje kupac), a nasli bi i usijane glave, iskompleksirane iz svojih nekih primitivnih pobuda i eto rata.

    • 15. decembar 2019 | 09:28

      ...

      @Blok

      Nisi u pravu. Srbi su se doselili na Balkan kad i ostali Sloveni i nemaju nikakve veze sa drugim narodima Balkana. Srbi su NAJDUZE bili pod ropstvom, sto je sramota koje srpski narod ne moze da se otarasi. Zauvek ce ga to pratiti. Zbog toga sto je 500 godina robovao, srpski narod nema istoriju iz rog perioda. Nema vladare, vojskovodje, junake, umetnike itd. Zbog toga, Srbi pokusavaju da prisvoje, odnosno ukradu tudje velikane i tudju istoriju. Pa tako pokusavaju da prisvoje istoriju Crnogoraca koji su jedini bili slobodni u vreme Turaka, pa onda Hrvata koji su imali jaku autonomiju u AU, zatim cak pokusavaju da prisvoje i Grke, Albance (Skenderbeg), Bugare... samo da bi prikrili da samo Srbima fali 500 godina istorije. Sto se pravoslavlja tice, Srbi su bili mnogobosci, pa su primili KATOLICANSTVO, Stefan Nemanja bio je katolik, Stefan Prvovencani krunisan od strane Pape. Tek kasnije su primili pravoslavnu veru, da bi je se ogroman broj odrekao u korist islama (nijedan drugi narod nije tako masovno primio Islam, sto govori o srpskom karakteru), a u proslom veku su se svi Srbi odrekli vere u korist komunizma koji su branili duze od svih. Srbi moraju da prihvate da su mali i nebitan narod i da prekinu da prisvajaju tudje uspehe, inace ce ponovo imati problema sa mocnim silama i mocnim susedima.

    • 15. decembar 2019 | 13:58

      Crni

      @Blok

      .... Mozes li da nadjes neki dokaz da je seoba postojala a pogotovu odakle a ono osnovno kada je uopste Iraklije imao ispostavu u Beogradu? Naravno nema nijedan dokaz, spis ili bilo sta sto bi imalo smisla da potkrepi teoriju seobe. I danas je logisticki problem izvrsiti seobu na taj nacin za godinu dana a pogotovu da se u tom periodu naseljavano iliti Slovensko stanovnistvo udesetostruci. Jedno je sigurno a to da su svi Sloveni Srbi i sigurno nisi svi Srbi Sloveni. Malo tj mnogo i dobro razmisli ali i procitaj ponesto pre no sto opet napises ovakvu glupost.

    • 15. decembar 2019 | 14:07

      Crni

      @Blok

      .... Trebalo bi stvarno da procitas neku knjigu a ne da prepricavas neproverene i netacne podatke kao da smo bili 500god pod Turcima sto nikako nije tacno jer su pojedini delovi bili od 50ak- 330godina. Drugo Turci nisu odmah zaposeli ne samo sadasnju Srbiju vec je to trajalo 50k godina. Onda da bi izbegli najezdu katolika napravili sporazum sa Turcima sto je u tom trenutku bilo mnogo pametnije jer si Turci bili mnogo bolja opcija od dva zla. Sto se i danas vidi iz prilozenog. Ali avaj treba citati i uciti da bi imao znanja

  • Saša

    15. decembar 2019 | 07:50

    Ovaj je 100% puk'o, "mnogi muslimani raške oblast slave krsnu slavu pored islamskih praznika", prvo, ja živim tamo i to je notorna laž, drugo, tu teritoriju tamo niko ne naziva "raška oblast" nego Sandžak, treće, slava je običaj koji se zadržao iz paganskih vremena, i niti je pravoslavni, niti je hrišćanski, a pogotovo nije islamski običaj.

    • 15. decembar 2019 | 09:14

      Crni

      @Saša

      Pre komentara konsultuj istoriju, nije rekao svi vec mnogi muslimani, muslimani nisu narod vec veroispovest kojima je u SFRJ dat status Naroda i najveci deo je bio Srpskog porekla, jeste i bice. Nisu niti mogu biti Spanci ili Turci ili bilo sta drugo u Srbiji iako nesumnivo ima i onih koji bi zeleli. Kako ti i tvoji prijatelje mozete Rasku oblast zvati kako hocete ali je bila jeste i bice Raska, u sastavu odnosno bazicni, sastavni deo Srbije kao i mnoge druge oblasti kroz vekove. Ako mislis da lazem ili pisem slobodno pitaj svoje i roditelje a i njihove roditelje kao i svojih prijatelja da ti objasne rodoslov i slave pre velikog rata pogotovu. Ti, kako kazes, paganski obicaji su nasi obicaji koje smo hiljadama godina gajili, cuvali, branili proslavljali svi Mi pa i Ti i svi Nasi preci mnogo pre hriscanstva pogotovu Islama. Treba da si ponosan jer imas ili imamo dokazano milenijumsko poreklo bez razlike koje veroispovesti bili. Kod mene na Slave i druge proslave dolaze prijatelji Muslimani i Katolici a i Ja kod njih i nemamo nikakvih problema svi Mi smo pripadnici istog Naroda

    • 15. decembar 2019 | 13:54

      Mlatko Radic

      @Saša

      Ja samo rodjen i zivim u toj oblasti i ona ima nekoliko naziva - Stara Srbija, Raska oblast, Raska i Rasko-Zlatiborski upravni okrug.Kod Bosnjaka koji zive u njoj se vidi razlika u poreklu zavisno od dela Rasko-Zlatiborske oblasti u kojoj zive.U Novom Pazaru i Tutinu ima dosta porodica koje su albanskog porekla, dok u Prijepolju, Priboju i Novoj Varosi je vise onih sa srpskim poreklom.Za svaku od tih porodica se zna ko su, sta su i odakle su.Ja to smatram narocito dobrim jer ljudi vode racuna o sebi.Pohvalno je to.

    • 19. decembar 2019 | 09:49

      Sanžak

      @Saša

      Ti ljudima reče istinu,no po broj minusa koje ti dodeliše najverovatnije im je draža laž... Ostani takav kakav jesi,nisi sam..

  • Dejan jankovic

    15. decembar 2019 | 07:40

    Da li to ja dobro vidim isto na srbija uokvirena crvenom bojom a u legendi na karti to znaci da smo mi vlasi rimo katolici sto je nortorna laz i ne istina mi jesmo poreklom ostaci rimljana na ovim prostorima sto je naucno dokazano na osnovu nasih umnjaka ali vremenom smo se stopili u sve srpsko tako da smo isključivo pravoslavni od vajkada jedino sto nam je od rimljana ostalo je taj romansi jezik tj vlaski tako da bih zamolio gospodina koji ocigledno pojma nema da nas ne svrstava u u rimokatolike jel to nismo i da ispravi gresku ja recimo slavim svetu četku tetka svetog nikolu sestra djurdjic itd itd

  • Erak

    15. decembar 2019 | 05:57

    Malo jača mapa.

  • Toza NS

    15. decembar 2019 | 04:25

    Političke stranke imaju slavu, navijači Zvezde imaju slavu, neki magacini imaju slavu, a popovi ćute i samo sabiraju.

  • Miki

    15. decembar 2019 | 02:10

    DALMACIJA JE SRBIJA

    • 15. decembar 2019 | 09:42

      Tara

      @Miki

      I šta imaš ti sad od toga. Sve je Srbija nigde ne smeš. Srbi imaju krucijalni problem sa realitetom. Granice se menjaju, države nastaju i propadaju, cele civilizacije iščezavaju, religije isto tako, sve je podložno promenama. Kako takve jednostavne stvari ne možete da shvatite. Zamisli da se Talijani pozovu na granice svetog rimskog carstva, da se Turci pozovu na granice otomanskog carstva itd. Dokle bi Grčka danas bila da ucrtamo granice Aleksandra Makedonskog. Šta je sa Hunima i Avarima, sa germanskim osvajanjem Evrope. Srbi, 2019 je na izmaku vi živite u 100 pr.n.ere.

    • 15. decembar 2019 | 14:12

      Crni

      @Miki

      Tara Ja bih voleo da se italijani vrate na granice rimskog carstva sa pravima za Srbe, onda bi Srbija bila izuzetno velika i jaka, a tek sto bih voleo d ase vrate granice iz perioda Nina Belova eto ti Srbije skoro do Tokija. Inace Dalmati su osnovali Romejsko carstvo, procitaj po koju knjigu i pogledaj koju staru kartu imas na internetu digitalizovane.

  • D

    14. decembar 2019 | 23:51

    Svaka čast za ovo

  • Mlatko Radic

    14. decembar 2019 | 23:42

    Drobnjacka slava jeste Djurdjevdan, medjutim tokom kolonizacije Srbije u XVIII veku mnogi od Drobnjaka su promenili krsnu slavu.Moji su uzeli slavu sv. Trifuna jer su kolonizovali vinogradarske krajeve Trstenika, Krusevca i Aleksandrovca.Drobnjaci su inace jedno od najstarijih srpskih plemena.Ucestvovali su u Boju na Kosovu pod komandom Vlatka Vukovica.Velika mi je cast da u sebi nosim krv ljudi koji su se borili uz Lazara i Milosa.

    • 15. decembar 2019 | 03:59

      εδαβ

      @Mlatko Radic

      А одређени дио њих је прешао на католичанство, најпознатије су данашње “хрватске” породице Лубурић и Брајковић. Из тог краја потиче и озлоглашени усташки кољач Вјекослав Лубурић, у једном писму је навео “моји су покатоличени”.

    • 15. decembar 2019 | 07:31

      Dragan

      @Mlatko Radic

      Živi i zdravi bili 🇷🇸👍💪

    • 15. decembar 2019 | 08:01

      Saša

      @Mlatko Radic

      Auuuu, kakv ti bre ima strašan čin, tvoji se borili..... trala-lala

    • 15. decembar 2019 | 09:15

      Crni

      @Mlatko Radic

      Slava je vezana i za ognjiste , imanje nista neobicno

    • 15. decembar 2019 | 09:32

      ...

      @Mlatko Radic

      Vlatko Vukovic je napustio bitku i vratio se u Bosnu, ostavivsi Srbe da ginu. Budi ponosan na to. Rodjak ti je i Luburic, cuveni ustaski koljac.

    • 15. decembar 2019 | 13:45

      Mlatko Radic

      @Mlatko Radic

      Nemam ja nista sa Luburicem, on je pljunuo na Srpstvo.Ne mozemo da budemo isti jer ja verujem u nesto a on koji pljuje na to i smatra da je nesto drugo.Ja sam vera a on nevera.

  • Beast

    14. decembar 2019 | 22:27

    Pre le po :-)))

  • Monika

    14. decembar 2019 | 22:23

    Jesu li i rusi nastali od vas?

    • 14. decembar 2019 | 22:29

      Мока

      @Monika

      Они нису, али ти јеси.

    • 14. decembar 2019 | 22:30

      Una

      @Monika

      Ne mi smo od njih...Ali ste zato Vi nastali od nas😂😂😂

    • 14. decembar 2019 | 22:32

      Komarac

      @Monika

      Pa naravno, i Indijanci i Aboridžini

    • 14. decembar 2019 | 22:41

      Fiona

      @Monika

      Vi da valjate neko bi nastao I od Vas😂😂😂😂

    • 14. decembar 2019 | 22:41

      Prle

      @Monika

      A jel se ti prezivas Levinsi

    • 14. decembar 2019 | 22:42

      Dragan

      @Monika

      Da jesu. I Kinezi isto....njih pravimo tako što ženku penetriramo po strane lako zatvorenih očiju ili bolje rečeno škiljimo dok uz rabotu jedemo pirinač iliti rižu posutu žutim šećerom. Tako dobijemo kosi oblik očiju i žutkastu boju kože

    • 14. decembar 2019 | 22:48

      534

      @Monika

      Jok, samo hrvati.

    • 14. decembar 2019 | 22:51

      Nikolaus

      @Monika

      Ne, od tebe

    • 14. decembar 2019 | 23:13

      Gruzanin

      @Monika

      Jesu, oni u svojim skolama uce da jesu nastali od Srba, a mislim da se u najboljem jeziku na svetu, nasem milom Srpskom jeziku, kriju svi podaci ko je od koga nastao. Rusi izgovaraju baziv voljrne zemlje “ Rasija “, za to nije isto kao nasa Raška?Srbi zaista jesu najstariji narod!

    • 15. decembar 2019 | 00:02

      Miki

      @Monika

      Monika idi pitaj Bila 🤔

    • 15. decembar 2019 | 00:30

      Vinsent

      @Monika

      Naravno, kao i ti, tj., svi tvoji preci... A što pitaš??

    • 15. decembar 2019 | 04:23

      Zonja

      @Monika

      TACNO TAKO.... SVE TAČNO..!!

    • 15. decembar 2019 | 09:16

      Crni

      @Monika

      Verovatno neko i jeste ali smo svakako deo jednog nazalost podeljenog Naroda

  • Realista

    14. decembar 2019 | 22:05

    I onda kažu da su Srbi doselili, nije, nego smo stari narod a svi ostali su nastali od nas.

    • 14. decembar 2019 | 22:18

      Пера и Мика

      @Realista

      Било би лепо чути на основу чега си то закључио посматрајући ову карту, пошто се она ни на који начим тиме не бави. Можда ти је једноставно све што чујеш доказ онога у шта верујеш

    • 14. decembar 2019 | 22:29

      Ja sam

      @Realista

      U pravu si u potpunosti.... P. S. POZDRAVIO TE ROĐAK IZ TURSKE

    • 14. decembar 2019 | 22:32

      Tara

      @Realista

      Bratsko raketa li si

    • 15. decembar 2019 | 09:21

      Crni

      @Realista

      Pera i mika pogledas karte rrdom iz srednjevekovne pa redom unazad dostupne javnosti doci ces do zakljucka realiste a ako jos nesto i procitas cementiraces misljenje a nesto mozes i nauciti

    • 15. decembar 2019 | 09:30

      ...

      @Realista

      Normalno da su Srbi doselili. Danasnji Srbi nisu oni koji su se doselili jer danasnji Srbi imaju dosta turskih gena posto je postojalo pravilo prve bracne noci tokom turske vladavine Srbijom, a o silovanjima da ne pricam.

    • 15. decembar 2019 | 14:17

      Crni

      @Realista

      ...... Cisto da ne lupas vise Srbi imaju zanemarljiv procenat Turskih gena a tek muslimani u Srbiji gotovo nista i to me kazem Ja vec Klosov geneticar sa Berklija mislim. Pa tackice ..... Pametnijibsi kada cutis

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA