Ministarstvo otkrilo ko je kriv što deca ne mogu na ekskurzije!
Povodom informacija o razlozima otkazivanja đačkih ekskurzija zbog toga što vozači nisu izvadili potrebne licence, imamo obavezu da obavestimo javnost o sledećim činjenicama, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
- Jedan od problema zbog kojeg su ekskurzije otkazane jeste nedostatak kvalifikacione kartice koju nisu imali vozači agencija koje su pružale uslugu prevoza za ekskurzije, a koja je propisana Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima - navodi se u saopštenju.
S tim u vezi, napominjemo da su se krajem decembra 2018. godine donošenjem podzakonskih akata iz oblasti osposobljavanja profesionalnih vozača stekli uslovi za sticanje i izdavanje kvalifikacione kartice vozača, kao novog uslova za obavljanje te profesije. Agencija za bezbednost saobraćaja, koja je zakonom ovlašćena za izdavanje kvalifikacionih kartica, počela je sa izdavanjem kvalifikacionih kartica još 30. januara 2019.
Kartica je obavezna i lako je do nje doći
U skladu sa Zakonom, vozač koji upravlja, u ovom slučaju autobusom, mora da poseduje kvalifikacionu karticu, koju inače direktno dobija na osnovu odgovarajuće vozačke dozvole koju poseduje, bez prethodnog pohađanja obuke i polaganja ispita. Dakle, posedovanje kvalifikacione kartice za vozača je obaveza koja proističe iz Zakona o bezbednosti saobraćaja i lako je do nje doći, prostim podnošenjem zahteva u postupku koji ne traje duže od 20-ak dana.
Pravilnik o organizovanom prevozu dece je ovaj uslov iz zakona propisao kao jedan od uslova koji vozač mora da ispuni dok obavlja organizovani prevoz dece. Agencija za bezbednost saobraćaja na svom sajtu blagovremeno je objavila da započinje sa izdavanjem kartica za vozače. Od 30. januara 2019. godine.
- Uzimajući u obzir navedeno, mišljenja smo da je u lancu svih učesnika i organizatora prevoza dece došlo do propusta kada je u pitanju sprovođenje Pravilnika o organizovanom prevozu dece, jer su svi subjekt imali dovoljno vremena da se prilagode uslovima koje propisuje pomenuti pravilnik. Problem je sada nastao zbog činjenice da se Pravilnik o organizovanom prevozu dece sprovodi bez izuzetaka, jer prevoznici nisu pribavili neophodna dokumenta, što im je u obavezi još od januara 2019 - navodi se u saopštenju nadležnog ministarstva.
Ministarstvo građevinarstava, saobraćaja i infrastrukture je krajem jula ove godine donelo Pravilnik o načinu obavljanja organizovanog prevoza dece („Službeni glasnik RS“, br. 52/19 i 61/19) u neposrednoj saradnji sa predstavnicima Kabineta predsednika Vlade, Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Odredbe ovog pravilnika počele su da se primenjuju od 1. septembra 2019. godine, izuzev pojedinih odredbi koje se odnose na svakodnevni školski prevoz dece, koje će početi sa primenom od 1. januara 2020. godine.
Uzimajući u obzir dugogodišnju praksu u organizovanom prevozu dece, kao i probleme u ovoj oblasti sa kojima su se suočavale navedene institucije, ovim pravilnikom su po prvi put na jednom mestu propisana pravila kojih se moraju pridržavati prevoznici, kao i ostali u lancu koji učestvuju u organizovanom prevozu dece, a sve u cilju podizanja nivoa bezbednosti najranjivije kategorije učesnika u saobraćaju.
Ispaštaju oni koji su za to najmanje krivi
Prema planovima ustanova za obrazovanje i vaspitanje, prve ekskurzije za školsku 2019/2020. godinu realizuju se u oktobru mesecu. Prevoznici koji u okviru svoje delatnosti pružaju i usluge prevoza dece na ekskurzijama, bili su dužni da tokom čitave 2019. godine obezbede ispunjenje svih uslova koje propisuju kako pravilnici iz oblasti osposobljavanja vozača, tako i kasnije donet pravilnik o organizovanom prevozu dece, koji je svoje uslove uskladio sa uslovima prethodno donetih pravilnika o osposobljavanju vozača. Nažalost, neusklađenost prevoznika sa propisima dovela je do toga da ispaštaju oni koji su za to najmanje krivi, a to su deca.
Dakle, svi u lancu, prevoznici, direktori škola, posrednici u organizaciji ekskurzija (turističke agencije), imali su dovoljno vremena da realizaciju ekskurzija prilagode odredbama novog pravilnika.
Potvrda o predatom zahtevu nije ispunjenje zahteva
Potvrda o predatom zahtevu za izdavanje kartice ne može biti prihvaćena kao „ispunjenje propisanog uslova“ jer to nije nigde propisano, niti predstavlja "propust" organa u donošenju pravilnika, kako pokušava da se protumači. S obzirom na to da je pravilnik propisao vrlo jasne i jednostavne uslove za dobijanje kvalifikacione kartice, nije bilo nikakve potrebe za bilo kakvim dodatnim uređenjem jednostavno propisane procedure.
Video: Osnovcima iz Mirijeva otkazan izlet
(Telegraf.rs)
Video: Petar Benčina igra lik Bogdana: Glumac o filmu "Volja sinovljeva", saradnji sa bratom Igorom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Student
Ljudi ovo je smešno ! svi vozači koji imaju odgovarajuću kategoriju za upravljanje motornog vozila D kategorije (autobus), podnesu zahtev ABS i dobiju tu famoznu kvalifikacionu karticu . Što znači da vozači faktički sve isunjavaju i sada i nije ni u kom slučaju ugrožena bezbednost putnika , u ovom slučaju đaka. Kvalifikaciona kartica ima neki drugi cilj, koji će tek da ima smisla 2020 godine. Kvalifikacione kartice će morati da imaju svi profesionalni vozači od 01.01.2020. godine i onda će ona imati smisla, ali da sada ne dužim....
Podelite komentar
Šteta
Đilas naravno!
Podelite komentar
Erak
I sve to su skontali minut pre polaska?
Podelite komentar