Pravilo 3 sekunde: Ova mera sprečava lančani sudar, a ko je ne poštuje plaća 280 evra

 
 ≫ 
  • 25

U Švajcarskoj su tu meru propisali pre 15 godina

Na auto-putevima u Srbiji je za tri godine poginulo 150 ljudi, a osnovni uzrok nesreća je bilo nedovoljno rastojanje između vozila prilikom vožnje velikim brzinama. U Hrvatskoj od ove godine uvedena je zakonska obaveza držanja rastojanja na auto-putevima od tri sekunde, a nepoštovanje te odredbe vozače košta 280 evra.

Kod nas još nema zakonskog rešenja za držanje rastojanja iako je više od 60 odsto nesreća na auto-putu sa smrtnim posledicama proizvod naglog kočenja i naletanja. Setimo se lančanih sudara sa velikim brojem žrtava na našim auto-putevima prošle godine, a i ove godine mnoge teške saobraćajne nesreće su bile proizvod loše procene vozača.

Za vozače amatere pravilo "tri sekunde" je zlatno pravilo vožnje, jer sa takvim odstojanjem imate oko 45 metara da zaustavite svoje vozilo i da ne napravite lančani sudar, kažu stručnjaci.

- U Švajcarskoj su još pre 15 godina propisali da odstojanje mora biti ne na auto-putu, nego u vožnji na otvorenim putevima tri sekunde, što znači da reper koji se vidi na putu kada pored njega prođe vozilo ispred vas, vi treba da prođete nakon proteka tri sekunde - objašnjava Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Ukoliko imate kišu na auto-putu, to bezbedno rastojanje je četiri sekunde, za "suv" vozila zbog veličine – pet sekundi, a za kamione i autobuse to je čak šest sekundi. Neki stručnjaci pak tvrde da pravilo tri sekunde ne može biti primenljivo u sadašnjim uslovima vožnje.

- U uslovima velike gustine saobraćaja, vi tri sekunde ne možete poštovati jer će uvek neko ispred vas da se ubacuje i vi ćete tražiti prostor od tri sekunde i pitanje je kada ćete proći tu deonicu koju ste zamislili - rekao je saobraćajni analitičar Milan Božović.

Držanje rastojanja naročito u situacijama kada se pretiču kolone kamiona ili kad je gužva najbitnije je pravilo ponašanja na auto-putevima, kažu stručnjaci i dodaju da zakonsko rešenje koje to reguliše kod nas postoji. Pravilo tri sekunde pomaže samo vozačima da lakše preračunaju zaustavni put.

VIDEO: Ovo je jedan od najvećih udesa u istoriji auto-puteva

(Telegraf.rs/RTS)

Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • KimDzong

    12. avgust 2019 | 18:02

    Nemoj samo da nam objasnjava Vujanic i Okanovic,otkad oni objasnjavaju,na putevima nam ginu ljudi kao muve?!

  • Boža zemunac

    12. avgust 2019 | 17:45

    Vrlo smo nekulturni kao vozači. Tvrdim da u Beogradu 60 posto ne zna da vozi.

  • Crni

    12. avgust 2019 | 19:13

    Mislio sam da je Okanovic sa neprimenjljivim predlozima nas patent ali sam se debelo zeznuo, ima ih svuda a izgleda imaju zlocinacko udruzenje i naucili tri strofe pesmice bez ukljucivanja mozga. Lepa zamisao samo u praksi neprimenjljiva prvo procena brzine i rastojanja, ako neko uleti izmedju moras da usporis neko ce i ukociti naglo da ne plati kaznu onda ima problem onaj iza on mora da uspori ako vidi ma vreme ili ce udariti vozilo ispred itd Zakon je i ranije definisao koliko treba biti rastojanje izmedju dva vozila da bi se bezbedno zaustavilo pri normalnim uslovima saobracaja... Odnosno prilagodi brzinu i rastojanje uslovima puta i saobracaja i tu ce se uvek manje nesrec adesavati no sa sekundarom...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA