100 ljudi poginulo je u prethodna 2 meseca, do kraja godine nam preti crni bilans
Reč je o drastičnom povećanju koje nikako ne bi smelo da se dogodi, kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović upozorio je danas da bi u Srbiji do kraja 2019., ako bi se nastavio sadašnji trend porasta poginulih u saobraćajnim nesrećama i nepoštovanja propisa moglo da pogine još 320 ljudi, i dodao da bi se zaustavila ova crna statistika, svima potreban i mali policajac u glavi.
- U Srbiji je od početka godine poginulo 280 ljudi, a u istom periodu prošle godine 262. Ako gledamo jun i jul ove i prošle godine porast broja poginulih još je veći. Uobičajeno je da u letnjim mesecima strada veći broj ljudi, a ovde je reč o drastičnom povećanju koje nikako nije smelo da se dogodi - rekao je Okanović za Tanjug povodom činjenice da je u poslednja dva meseca na putevima u Srbiji poginulo 100 ljudi.
Okanović je podsetio da je prošle godine u Srbiji u saobraćaju stradalo 579 ljudi i naveo da je moguće, ako se taj trend nastavi, da broj pogunulih pređe 600.
Prema njegovim rečima, izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja kojim su pooštrene kazne imale su kratkoročan efekat, upravo kako je Komitet i upozoravao.
- Efekat pooštrenih kazni smanjio je broj stradalih u odnosu na 2017, ali se on istopio, kako smo upozoravali, u periodu od šest do 12 meseci - rekao je Okanović i dodao da nije dovoljno da se preti pooštrenim kaznama.
Problem, kako kaže, mora da se rešava sistematski, neophodno je saobraćajno vaspitanje i obrazovanje u školama kao i efikasne vizuelne kampanje u kojima bi bile prikazane posledice nepoštovanja saobraćajnih pravila i propisa.
Okanović je upozorio da je problem u tome što deo ljudi u Srbiji ne pridržava ni elementarnih saobraćajnih normi, ne poštuje propisanu brzinu kretanja, ne vezuje pojaseve, prelaze pešacki na crveno, pretiču tamo gde je zabranjeno, voze pod uticajem alkohola...
- Video nadzor čije je uvođeje u Srbiji na pragu, jedna je od sistemskih mera koja će pomoći i znatno uticati da se broj stradalih smanji - kaže on.
Omasovljenje video nadozora i automatske evidencije prekršaja u saboraćaju bi uz nepohodnu prevenciju, kako ocenjuje, moglo da doprinese popravljanju situacije.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Vuk Vidor za Telegraf.rs o uzbudljivoj izložbi koja nas očekuje u Comtrade-u
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan R
Gospodin Okanović bi trebao javno da objavi koliko agencija za bezbednost u saobraćaju dobija para iz budžeta i koliko od toga ide na plate zaposlenih, a naročito kolika je njegova plata. Da se kojim slučajem u Srbiji broj poginulih i povredjenih drastično smanji, on bi to sigurno pripisao sebi i svojoj agenciji. U obrnutom slučaju nema nikakve odgovornosti za njega i njegovu agenciju. I na kraju dolazimo do toga da g. Okanović zaradjuje pare tako što prebrojava poginule i povredjene u saobraćajnih nesrećama.
Podelite komentar
Dalibor..
Postovani Okanovicu, problem saobracajnih nesreca se ne resava samo ucecanjem kazni za prekrsaje i punjenje budzeta RS..Potrebno je mnogo vise toga da se uradi..pod br 1. Putevi su nam katastastrofa, auta takodje puno bolja nisu..Ne mislite valjda da cete resiti saobracajne nesrece time sto zabranjujete ljudima da na autima imaju zatamljena stakla i tome slicno..Problem seze mnogo dalje, svest vozaca je skroz na niskom nivou, a kako vozaca tako i korumpiranih policajaca koje i dan danas mozes da potplatis sa 20 evra..treba uvesti rigorozne kontrole inda se zakon implementira na delu a ne samo na papiru..treba pojacati prisustvo policije pogotov vikendom, tad je najveci bilans zrtava...A takodje i roditelji treba malo vise racuna da povedu o svojoj deci..sta jedan 18.godisnjak radi u 5 ujutru na ulici..Zar nije dovoljno izaci i doci kuci do 12 ili 1 sat maksimalno..ali kod nas provod tek tada pocinje..Nazalost zakoni se uvode a bilans zetava sve vise i vise raste..
Podelite komentar
Jeretik
Stručnjaci za punjenje državnog budžeta.
Podelite komentar