U Novom Sadu prezentovan projekat održive mobilnosti "Smart plan" (FOTO)
Prezentacija projekta održive mobilnosti "Smart plan" koji je realizovao Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, a koji je finansiran putem Gradske uprave za saobraćaj i puteve, održana je u Gradskoj kući.
Tom prilikom rečeno je da su sprovedena istraživanja i analize kompletnog saobraćajnog sistema Novog Sada, a u odnosu na "pametnu mobilnost", koja predstavlja jednu od osnovnih karakteristika "pametnog grada".
- Pitanje upravljanja saobraćajem je u fokusu svih nas koji živimo i radimo za grad, a problemi povećanja broja putničkih vozila, smanjenja broja korsinika javnog prevoza, nedostatka parking mesta, proširenja pešačkih zona, odnosa prema biciklističkom prevozu, su hronični problemi grada. To sada moramo rešavati, a posebno uzimajući u obzir blagi prirodni priraštaj i povećanje broja stanovnika ekonomskim migracijama - rekao je gradonačelnik Novog Sada, Miloš Vučević, koji se obratio prisutnima na prezentaciji.
On je istakao i da su prethodnih 20 godina naselja koja su bila koncipirana za individualnu gradnju pretvorena u višestambenu i da su tu napravljeni urbanistički propusti koji su otežali funkcionisanje grada.
- Zato nam je važno da od struke dobijemo analizu i strategiju šta treba da uradimo na tom planu. Ima mnogo različitih ideja, ali mi moramo biti realni kako bismo dobili optimalne rezultate. Velika je stvar da imamo podršku jednog od naših najboljih fakulteta, i ovo je polje gde moramo pokazati da se politika i struka međusobno ne potiru - kazao je Vučević.
Prema njegovim rečima u gradskom prevozu je gotovo milion putnika manje i, kako je rekao, to je ozbiljan finansijski udar na situaciju JGSP-a. Objasnio je da su na nekim lokalitetima protesti protiv izgradnje garaža, ali da ih je vatrogasna brigada informisala da upravo na tim mestima, nije moguće prići zgradama jer zbog nedostatka mesta ljudi parkiraju automobile na trotoarima.
- Strah od promena ne sme da zaustavi razvoj, i obećavam da, dok ovaj posao radim, Novi Sad neće biti palanka, već polumilionski snažan evropski grad, koji neće zaustavljati razvoj. Novi Sad je oduvek imao snagu da se gradi, da pravi nove sadržaje i prima nove ljude. Dolaze generacije koje mnogo brže komuniciraju i biće tehnički opremljenije od nas, i nemamo prava da ih kažnjavamo zato što nas nešto emotivno sputava - zaključio je Vučević.
Prema rečima redovnog profesora Fakulteta tehničkih nauka prof. dr Vuka Bogdanovića, cilj je da Novi Sad postane prepoznatljiv po održivom razvoju saobraćajnog sistema, i ''Smart plan'' predlaže kratkoročne, srednjoročne i dugoročne mere, kako bi se taj cilj ostvario.
- Osim investiranja u nove saobraćajne kapacitete, veoma je bitno promeniti saobraćajnu politiku, a posebno u oblastima javnog prevoza, parkiranja, pešačenja i biciklizma. Održiva mobilnost je u zemljama EU i razvijenim gradovima sveta bazirana na smanjenju upotrebe putničkog automobila i davanju prioriteta nemotorizovanim vidovima prevoza, kao i javnom prevozu - naglasio je prof. dr Vuk Bogdanović.
Kako je rečeno na prezentaciji, u okviru projekta izvršena su istraživanja mobilnosti, sistema javnog prevoza, uslova odvijanja saobraćaja, parkiranja i bezbednosti saobraćaja u Novom Sadu. Na osnovu tih rezultata, a uvažavajući prostorne, socijalne, ekonomske i demografske karakteristike, formiran je model putovanja na teritoriji Grada Novog Sada, koji treba da doprinese održivoj mobilnosti.
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mircea
Nedostatak pameti je glavni problem Novi Sad zapustanje zeleznice radi povezanosti u spoljnom prevozu.Dolazak u Beograd treba nam ceo dan.Pancevo gotovo nemoguci,problem je javni.
Podelite komentar