Trotineti postaju prava konkurencija biciklima: Brzi su i fleksibilni, ali ako bi se sudario s pešakom na trotoaru, vozač bi bio u velikom problemu
Zvonce bicikle kao upozorenje više nije jedina stvar koje pešake podsećaju da su zalutali na pogrešnu stazu. Novi učesnici saobraćaja u velikim gradovima Srbije postali su i vozači električnih trotineta, ali da li pripadaju biciklistima, pešacima ili treba da sa ostalim vlasnicima motora izađu na ulice, otvoreno je pitanje.
Činjenica je sledeća: brži su od pešaka, pa za njih predstavljaju opasnost na trotoarima, ali su i znatno sporiji od ostalih vozila na drumu, pa mogu biti ugroženi i kada sa trotoara siđu na kolovoz.
Uvođenje trotineta u saobraćaj je svetski trend, a u nekim zemljama ovaj vid prevoza prepoznaje i zakon. Uznapredovali, dečiji predmeti poput skejtova i trotineta, ušli su u svakodnevnu upotrebu i kod odraslih osoba, koje sada bez problema na dva ili tri točkića putuju do posla.
Njihova brzina može da bude i do 30 kilometara na sat, što nije nimalo bezazleno za pešake. A razvijaju se i mnogo veće zverke, koje više podsećaju na motore, nego na trotinete, a mogu da razviju i veće brzine...
Električni trotineti imaju brojne prednosti - za njihove vozače gužva u saobraćaju ne postoji, održavanje i punjenje je povoljno, a oni sami čuvaju prirodu i svoju životnu sredinu od izduvnih gasova. Iako na trotinetu neće izgubiti onoliko kalorija koliko bi im sagorelo pedaliranje na bicikli - neće na fakultet, posao ili sastanak stići oznojeni.
ODGOVORNOST I OPREZNOST: STAVITE KACIGU I LAMPICE
Kako kaže Damir Okanović, električni trotinet kao prevozno sredstvo naši zakoni i propisi ne prepoznaju. Međutim, po svojim karakteristikama on je najbliži biciklu, pa bi i vožnja na biciklističkoj stazi bila najbezbednija. Tamo gde je nema, vozač trotineta mogao bi da koristi kolovoz, uz svu neophodnu opremu i svetlosnu signalizaciju, i danju i noću.
- U slučaju kada bi došlo do povređivanja usled upotrebe električnog trotineta utvrđivala bi se odgovornost. To što on nije prepoznat kao vozilo ne znači da vozači mogu da se ponašaju neodgovorno. Na primer, ako trotinet naleti na pešaka na trotoaru, utvrđivala bi se odgovornost vozača trotineta. Njihova brzina ide i do 30 kilometara po času, a moguće su smrti u sudaru i pri manjim brzinama, na primer, ako se naleti na nekog starijeg pešaka ili dete - kazao je Okanović.
Kako saznajemo, u novom zakonu o bezbednosti saobraćaja trotineti bi mogli da budu prepoznati kao prevozno sredstvo.
CENE PAPRENE
Cene električnih trotineta za odrasle kreću se od oko 200 evra do oko 650. Električno punjenje za one najpovoljnije obično traje oko dva sata, a samostalno mogu da se kreću oko 10 kilometara. Njihova nosivost je takođe mala, te su uglavnom predviđeni za tinejdžere ili vitke dame do oko 55 kilograma.
Sa druge strane, oni čija cena varira oko 70.000 dinara su zverke u svojoj klasi. Sa nosivošću do 120 kilograma, njihovi vozači ne moraju da paze na liniju, brži su, izdržljiviji, ali se takođe i duže pune - čak i po pet, šest sati.
(Dunja Savanović / Mateja Beljan)
Video: Brnabić: Sednica je morala da bude dostojanstvena, opozicija je pokušala nasilno da oduzme vlast
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ime
Ne razumem koja je razlika u odnosu na bicikl. I oni bicikle voze malo po ulici malo po trotoaru, kako im dune. Mogu i oni da udare pesake, ni bicikl ne stane u mestu. Do dan danas to “novo” prevozno sredstvo bicikl nije regulisano bas kod nas tako da ne vidim sta je sporno sa trotinetima? Napravite biciklisticke staze svuda i neka voze i trotineti i bicikle tuda, a do tada neka se snalaze ljudi kako znaju, najvaznije da se pazi na ostale ucesnike u saobracaju i uvazavaju prava ostalih sugradjana
Podelite komentar
Smehotres
Sve registrovati minimum dva puta na tehnički obavezna svetla
Podelite komentar
Jedna plavuša
Ma kakvi trotineti dok ne vidim muškarca u džip ne postoji za mene
Podelite komentar